Toon posts:

Laptop geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb plots geen beeld meer op mijne laptop. Het ligt niet aan het scherm want ik heb al een ander scherm aangesloten en daar krijg ik ook niets op.

Als ik op de aan knop druk begint de fan van de cpu even te draaien en voor de rest gebeurt er niets. Het power ledje blijft wel branden.

Specificaties:
Pentium M 1.5Ghz
512MB Ram
ATI grafische kaart
en voor de rest zou ik niet weten wat erin zit, is niet echt een merk een paar jaar geleden in elkaar gestoken door ne vriend. Ik vermoed wel dat er hetzelfde MOBO in zit als nen acer ferarri, ziet er zo goed als hetzelfde uit.

Voor de rest heb ik hem al eens opengevezen maar kan niet direct iets zien dat mis is, ook geen losse kabeltjes ofzo. Ik krijg ook geen bios te zien ofzo dus aan de HD ligt het volgens mij ook niet.

Ik vermoed dus gfx kaart of heel het mobo kapot, maar iemand een idee hoe ik dit kan testen?

• Elledan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11-2013
Ik neem aan dat je geen garantie meer hebt? :)

www.mayaposch.com

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:53
Neem eerst eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door.

Daarnaast kunnen we wel wat meer informatie gebruiken:

1. Garantie Ja/nee
2. Deed de laptop al langer raar of is het opeens
3. Exacte type laptop

Verwijderd

Topicstarter
1) nee geen garantie meer, anders had ik wel naar de winkel gedaan.
2) nee zeer plots geen beeld meer, den dag dervoor nog mee gewerkt en bij het opstarten den dag erna ineens niks meer
3) het enige dat erop sta is, I-pro Z500N series. Kheb het is ingetyped in google en zou mss wel kunnen zijn dat het nen ACER Quanta Z500N is.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:53
Ik zou dan eerst eens proberen te booten met zo weinig mogelijk spul, neem ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door hiervoor.

Dus 1 dimm geheugen, geen HDD, geen accu, probeer de WiFi module los te koppelen etc etc. Kijk verder ook of alles goed is met je fans en de stof die daar aanwezig is. Probeer dan 1 voor een weer een onderdeel terug te zetten om zo een eventueel mank onderdeel te kunnen vinden. Veel succes.