Toon posts:

Vast lopen na opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 306 views

Verwijderd

Topicstarter
In de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kon ik niks vinden dat betrekking heeft op mijn probleem (want opstarten doet-ie wel) en verder met de zoekfunctie kom ik er niet uit. Ik hoop dat het topic goed zit hier. En ik zou graag wat reacties ontvangen.

Op m'n computer, draaiende onder Windows XP Pro, begon 'internet' vorige week raar te doen (ofwel: bij Google kon niks meer gevonden worden, sommige pagina's werd de broncode van weergeven). Na paar dagen begon het wel te irriteren en heb ik een aantal virus/spywarescanners laten draaien. Hielp uiteindelijk niet, maar uiteindelijk startte de pc ook nauwelijks meer op. (Weet niet of dat samenhangt met die virusscanners e.d. maar toch).
Met nauwelijks bedoel ik dat overal dat in de taakbalk zandlopertje komt en verder kun je niks aanklikken, behalve ctrl+alt+del. In taakbeheer zie je dan dat de cpu oploopt tot 100% en weer afzwakt naar 0%. Er zijn zo'n 42 processen actief waarvan je enkel van de eerste 6 informatie ziet (SYSTEM of gebruiker ofzoiets).

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. bvd!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 15:48

Zygivt

Evenaren en overtreffen

En je dacht als ik zo veel problemen heb waarom installeer ik hem dan niet gewoon opnieuw ?

Of je doet systeem herstel naar een paar maanden terug.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je hetzelfde probleem met een livelinuxdistro of een verse installatie. Sluit eerst eens uit of het aan de hardware of software ligt.

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 15:48

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Terw_Dan schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:23:
Heb je hetzelfde probleem met een livelinuxdistro of een verse installatie. Sluit eerst eens uit of het aan de hardware of software ligt.
lezen van broncode en niet kunnen zoeken op google lijken me toch geen vervolg op een hardware faillure of wel :?

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-05 02:02
Ik doe meestal deze stappen om te achterhalen wat problemen veroorzaakt.

1. Controleer op bad-sectors met de hdtune error scan functie.
2. Controleer het geheugen met bijv memtest86
3. Kijk of er veel stof in het systeem zit en dan vooral in de koelers ed.
4. Draai niet meer dan 1 virusscanner tegelijk, deze kunnen elkaar in de weg gaan zitten.
5. Indien een van de "svchost" processen constant 100% cpu gebruikt in taakbeheer schakel Microsoft Update dan eens uit (Daar zitten office ed updates bij). Zodat de gewone windows update weer terugkomt.
(In de windows update site, Instellingen wijzigen - onderaan staat dan een vinkje bij iets van microsoft update uitschakelen oid)
6. Kijk of er bolstaande condensators op het moederbord zitten.
7. Kijk of de voltages van de voeding nog binnen de toleranties zijn. 12V niet minder dan 11,65 en hoger dan 12,45 en 5V niet minder dan 4,75 en hoger dan 5,4 is mijn mening. Kun je het beste met een multimeter nameten, Het kan ook in het bios maar dat is vaak minder accuraat: iets van Hardware Monitor oid.

• 14ReD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-05 08:51

14ReD

Who is General Failure?

Het klinkt als een softwarematige fout. Probeer eerst is Linux live cd/ verse Windows het wel netjes doen. Als dat wel goed werkt is het waarschijnlijk hardwarematig.
Wat je dan kan doen is "overbodige" hardware verwijderen. Dus maar 1 reepje geheugen, geen extra dvd/cd writers, geen geluidskaart, geen extra harde schijven. Op die manier kan je de boosdoener elimineren.

[ Voor 17% gewijzigd door 14ReD op 21-05-2008 16:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal, hier heb ik tenminste wat aan.

Ik kan inderdaad opnieuw installeren, al overwogen. Heb nog een lege HD liggen, dus die kan ik er in plaatsen (Linux op zetten dan denk ik, alhoewel ik daar nog nooit mee heb gewerkt, maar dat terzijde). Gaat even om de bestanden die toch wel behouden moeten blijven.

Wat betreft dingen controleren met behulp van software gaat dus niet lukken omdat-ie niet reageert op zoiets. (Kan niks doen, behalve bij opstarten in dat prompt).

Kan het zijn dat het aan het register ligt? Dat die aangetast is?

Ik zal straks even een cdrommetje (van Win XP) er in drukken. Kijken of dat functioneert (ik betwijfel het).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zygivt schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:38:
[...]

lezen van broncode en niet kunnen zoeken op google lijken me toch geen vervolg op een hardware faillure of wel :?
Het topic staat in een van de HWfora, dus blijkbaar wordt er toch ergens gedacht aan een hardware issue.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

n de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kon ik niks vinden dat betrekking heeft op mijn probleem (want opstarten doet-ie wel)
En hangen niet dan :?

PMG Beleid

Een topic openen zonder volledige specs schiet niet echt op, de tips die Phenos2 geven komen voor het grootste gedeelte rechtstreeks uit de troubleshooter, en sowieso verwachten we op GoT dat je zelf dingen uitzoekt en probeert voordat je post - en dat als je een topic opent je ook volledig bent in wat je gezocht en geprobeerd hebt en in wat er toen gebeurde. Die inzet ontbreekt in je topicstart en in je verdere posts hier, dus gaat dit topic dicht.

Edit:
Crossposten en/of "heropenen" van gesloten topics met nagenoeg dezelfde topicstart is hier ook niet bepaald de bedoeling :(
PC loopt vast na opstarten

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 21-05-2008 20:02 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.