Toon posts:

Probleemgeval 47inch LCD TV, welke specifiek?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo, ben dus nieuw hier, maar heb inmiddels ook al heel veel gelezen.

Ook begrijp ik dat op mijn vraag, met een beetje zoeken, misschien wel ergens iets te vinden is .
Maar na alles, nou ja alles ;), gelezen te hebben, ben ik er toch nog steeds niet uit.
Ik begrijp dat ik misschien wat mensen tot overlast ben met deze vraagstelling, maar ik probeer het toch maar.

Probleem, de aanschaf van een nieuw LCD scherm, ca. 47”

Heb nu een ca 3 jaar oude Pana 42” plasma, die trouwens in reparatie is.

Opties rekening houdende met het budget wat ik in gedachten had, tussen de 1500 en 2000 euro, heb ik de volgende mogelijkheden:
LG 47LG600 - Samsung LE46A656, qua prijs en technische gegevens beiden nagenoeg gelijkwaardig. Allebei te krijgen voor iets van 1600 a 1700 euro. Beiden ook een splinternieuw model.
Maar nu ook voor een kleine 1800 euro verkrijgbaar de Philips 47PFL9632D, een wat ouder model en wat specs betreft iets minder.
Andere mogelijkheden zijn nog de Sony 46W4000 en de Philips 47PFL7603.

Ik kijk vnl films (DVD’s) en sport, WII komt er ook op maar dat is minder belangrijk.
Verder wil ik er een Blu Ray speler aankoppelen en hij wordt aangesloten op een UPC HDTV DVR box.

Moeilijk kiezen dus, maar omdat ik weet hoeveel knowhow hier aanwezig is d:)b hoop ik dan ook het verlossende specifieke antwoord hier te vinden

Bij voorbaat dank alvast.
John

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-02 20:31

oXygeN

oftewel oxje...

Als je al een plasma hebt, ben je dan niet bang dat je je gaat ergeren aan de matige weergave van LCD schermen?

Wellicht kan je voor jouw budget ook kijken naar een mooie nieuwe Panasonic plasma (46PZ80
of 46PZ85).

Zeker als je veel film en sport kijkt lijkt me plasma een betere keus.

[ Voor 6% gewijzigd door oXygeN op 21-05-2008 15:04 ]

\o/

Verwijderd

Topicstarter
Juist ja, sport en films is echt de hoofdmoot.
Was ook de reden dat ik 3 jaar geleden een Pana plasma kocht.
Maar ik dacht eigenlijk nu 3 jaar verder, dat de techniek bij LCD's al zover verbeterd was, dat dat geen issue meer is.
En met de pana plasma's heb ik het nu een beetje gehad, zeker omdat dit niet de eerste reparatie aan mijn scherm is geweest.

Of is plasma echt nog zoveel beter bij mijn kijkgedrag?

Verwijderd

Topicstarter
Ook heb ik er natuurlijk geen enkel probleem mee, als er hier iemand opstaat, met de mededeling dat dit en/of dat model uit mijn shortlist verwijderd dient te worden. Bijvoorbeeld omdat het onderhavige model beduidend minder is dan de rest van m'n lijst.
Graag zelfs, maakt het voor mij weer een stukje makkelijker.