Toon posts:

Voedingsadapter wordt niet herkend door mijn laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Vandaag heb ik een universele adapter gekocht van Trust, de PW-1280p, omdat mijn Dell Adapter van mijn Dell laptop het begeven heeft.

Het probleem nu is dat mijn Dell laptop de adapter niet herkend en ik draai nu de hele tijd op netstroom en de accu van me laptop wordt niet opgeladen.

Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn laptop mijn universele adapter herkend, zodat mijn accu opgeladen kan worden?

Alvast heel erg bedankt :)

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Wordt de accu echt niet opgeladen of geeft de sfotware niet goed weer dat de accu wordt/is opgeladen?
Anders denk ik dat het geen goede adapter is voor jou laptop.

Money for nothin' and your chicks for free

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:04

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Misschien is het handig om ook even de specs van beide adapters te posten (spanning (V), vermogen (W) of ampere (A of mA) en gelijk/wisselspanning).
Ook is het handig om de gebruikte connectoren te beschrijven en de polariteit ervan.
En natuurlijk even vertellen hoe je de universele adapter hebt ingesteld.
Wellicht heb je daar iets fout gedaan en vandaar de bovenstaande vraag.

Edit:
Een scherpe foto van de sticker met gegevens op de adapters voldoet ook wel in de meeste gevallen.

[ Voor 13% gewijzigd door remco_k op 21-05-2008 14:53 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Niet alle universele adaptors doen het ook universeel, maar voor we daar gaan kijken....

Is de ingang op het moederboard wel OK? Zou kunnen, heb vaker gezien bij onze Delletjes

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze gekocht: http://www.trust.com/products/product_detail.aspx?item=14917

En de gegevens van mijn dell adapter zijn:

- 65W-AC/DC adapter
- Input:100-240V 1.5A 50/60 HZ
- Output: 19.5V 3.34A

Heb bij de Trustadapter het voltage op 19V gezet en hij zit nu de hele tijd op netstroom, maar de batterij blijft op 3% staan en het oranje lampje van de laptop blijft knipperen en geeft elke keer waarschuwingen dat me batterij bijna op is...erg vervelend.

Hoop dat jullie nu wat meer met deze informatie kunnen :)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:04

remco_k

een cassettebandje was genoeg

En de polariteit? (zo ongeveer de belangrijkste van alles...)

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
remco_k schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:45:
En de polariteit? (zo ongeveer de belangrijkste van alles...)
Ehm wat bedoel je daarmee en hoe kan je dat zien?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:43
Plus en min.

Als je dit niet weet heb je grote kans dat je dit verkeerd hebt aangesloten, en dat het de laatste keer was dat je laptop op netspanning werkte. (Tenzij er een simpele diode in je voedingslijn zit die is opgeblazen).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu maar een officiele op dell.nl besteld en breng deze adapter maar terug.Werkt goed, alleen hij laadt de batterij niet op... :(

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:43
Weet je trouwens wel zeker dat je Dell adapter het begeven heeft? Misschien is het wel zo dat het plugje op je laptop moederbord loszit, en dat hij daarom geen contact maakt.

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-12-2025
Volgens mij is de kans zeer klein dat je een onofficiële adapter aan de praat krijgt, Dell laptops kunnen "zien" of er een juiste voeding aangesloten is.

BF1 Stats, GoT - System Specs

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-01 22:46
Als ik in mijn DELL een adapter stop van minder vermogen (65watt) stop ipv de juiste (90watt) dan geeft hij vanuit de post (bios start) aan dat er een 65 watt in zit en niet de juiste waardoor hij niet kan bijladen of dat het erg lang zal duren.

Die dell's zijn blijkbaar te slim ;) vraag me dus ook echt af of die adapter het gaat doen ;)
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:41:
Beste mensen,

Vandaag heb ik een universele adapter gekocht van Trust, de PW-1280p, omdat mijn Dell Adapter van mijn Dell laptop het begeven heeft.

Het probleem nu is dat mijn Dell laptop de adapter niet herkend en ik draai nu de hele tijd op netstroom en de accu van me laptop wordt niet opgeladen.

Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn laptop mijn universele adapter herkend, zodat mijn accu opgeladen kan worden?

Alvast heel erg bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:07:
Weet je trouwens wel zeker dat je Dell adapter het begeven heeft? Misschien is het wel zo dat het plugje op je laptop moederbord loszit, en dat hij daarom geen contact maakt.
Ja weet het zeker (denk ik) aangezien het groene lampje niet meer brandt op de adapter zelf.

• GENETX
  • Laatst online: 23:53
Haal eens de accu uit je laptop en start de laptop op met alleen de adapter er aan (dus de accu er nog uit :P ). Dan kun je checken of iig je adapter goed is.

Daarna zal je er achter meoten komen of je accu ook kapot is, of intern iets is opgeblazen.

Verwijderd

Topicstarter
G3N3TX schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:41:
Haal eens de accu uit je laptop en start de laptop op met alleen de adapter er aan (dus de accu er nog uit :P ). Dan kun je checken of iig je adapter goed is.

Daarna zal je er achter meoten komen of je accu ook kapot is, of intern iets is opgeblazen.
Ligt echt aan de adapter en heb nu een nieuwe via Dell besteld en die ander ga ik omruilen, want kreeg een mail terug van trust en die zeiden dat mijn laptop niet wordt ondersteund om de batterij op te laden.
Pagina: 1