Ik wil graag bij een profiel van een gebruiker vrijheid geven in de profielinformatie. Je kan dus zelf velden als website, hobby's, woonplaats, opleiding e.d. toevoegen in de database en dan kan de gebruiker deze zelf weer invullen.
Met een normalisatie kom ik uit op het volgende ontwerp:
Je kan dan als addition een hobby plaatsen (id 2), en in de waarde-tabel krijg je dat gebruiker 1 waarde 'computers' invult voor profielveld 2.
Nu wil ik graag in één query de naam=>waarde koppeling krijgen. Hoe kan ik "user_additions_values.value" AS "user_additions.name" krijgen in MySQL (dus gewoon de informatie: id = 2, naam = Pietje Puk, hobby = Computers)?
Ik heb echt _geen_ idee hoe je het voor elkaar kan krijgen en Google en de MySQL searches leveren niet de gewenste resultaten op (waar zou je op zoeken? "mysql column name from value"?). Bedankt voor elke tip
Met een normalisatie kom ik uit op het volgende ontwerp:
[b]users[/] id (int) name (varchar) password (varchar) [b]user_additions[/] id (int) name (varchar) [b]user_additions_values[/] addition_id (int) user_id (int) value (varchar)
Nu wil ik graag in één query de naam=>waarde koppeling krijgen. Hoe kan ik "user_additions_values.value" AS "user_additions.name" krijgen in MySQL (dus gewoon de informatie: id = 2, naam = Pietje Puk, hobby = Computers)?
Ik heb echt _geen_ idee hoe je het voor elkaar kan krijgen en Google en de MySQL searches leveren niet de gewenste resultaten op (waar zou je op zoeken? "mysql column name from value"?). Bedankt voor elke tip