[XP] SP3: C:\ partitie raakt steeds vol*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:55
Hallo,

Eerst mijn systeem:
C2D E4700
Gigabyte GA-P35-DS3
Hitachi Sata 2 250 GB
WD IDE 100 GB
2 GB DDR2
En nog wat spul

Het probleem is het volgende:
Als ik de pc aanzet, is de C: partitie, waar XP op staat, nog 15 GB groot. 6 GB is gebruikt en ik heb nog zo iets van 9 GB over. Echter, mijn computer staat bijna de hele dag aan en hij gaat dus een paar keer van zelf in stand by of slaapstand. Nadat dit gebeurd is, heb ik nog maar 1 GB aan ruimte over. Even later komt de melding dat me C: partitie helemaal vol is.

Met het tool TreeSize heb ik gekeken waar die 9 GB zijn gebleven. Ik kan echter niets vinden. In eerste instantie dacht ik aan hyberfil.sys van de slaapstand, maar deze is netjes 2 GB. Als ik met dat tooltje alle mappen optel, inbegrepen de hyberfil.sys, dan kom ik op ongeveer 8GB. Dit terwijl ik in de verkenner bij de eigenschappen van C: nog steeds zie dat de schijf vol is. Ik snap er niets van.

Systeemherstel staat bij mij uit en de temp mappen zijn leeg

Hebben jullie aub wat tips voor mij?
Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door acale op 21-05-2008 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

hiddenfiles?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170345

Prullenbak leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Misschien ben je wel gehackt en is je PC een FTP pub geworden ... Draai eens SysInternals RootkitRevealer en/of SysInternals TcpView als je PC een tijdje niets heeft staan doen (maar niet in standby staat) ... geen rare bestanden en/of netwerkverbindingen ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-06 00:50

ralpje

Deugpopje

Al eens een goede virusscan gedaan?

Edit: Wat hij ^^ zegt dus.

[ Voor 30% gewijzigd door ralpje op 21-05-2008 14:02 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

SKiLLa schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:02:
Misschien ben je wel gehackt en is je PC een FTP pub geworden ... Draai eens SysInternals RootkitRevealer en/of SysInternals TcpView als je PC een tijdje niets heeft staan doen (maar niet in standby staat) ... geen rare bestanden en/of netwerkverbindingen ?
Of trek je netwerkkabel er eens uit en kijk of je pc nog steeds volloopt.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

En de swap filles ? Zoek eens op pagefile.sys en kijk eens hoe groot die is.
En systeem herstel ? Staat dat uit of aan ?

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:01

Haan

dotnetter

De TS heeft al de hiberfile.sys bekeken, die zie je pas als je verborgen bestanden toont én de optie 'verberg systeembestanden' uitzet. Dus ik denk niet dat het probleem daar zit.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:54
Zou dat geen bug in SP3 kunnen zijn? Mijn collega heeft er ook steeds last van sinds hij SP3 heeft geïnstalleerd.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
Ten eerste bedankt voor jullie snelle antwoorden.

Ik heb Outpost Pro en in de logfile van deze firewall zie ik geen vreemde dingen of programmas die outgoing verkeer veroorzaken.

De anti-rootkit van Panda heeft niets gevonden.

Prullenbak is leeg en ik kan met TreeSize ook verborgen bestanden zien.

Ik denk eerser inderdaad aan een bug in de ACPI c.q. slaapstand functie of zo. Mijn pc staat nu al zo'n 2 uur aan maar omdat ik hem steeds "wakker" houdt, is er niets aan de hand.

Kan het ook een hardware probleem zijn? Bijv. de moederbord? Of misschien de chipset drive van Intel?

[ Voor 9% gewijzigd door acale op 21-05-2008 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Al gedacht aan Alternate Data streams?
Dat is een NTFS feature, maar sommige virusscanners willen nog wel eens metadata hierin op slaan, en als je echt gek wil doen kun je ook een schijf volkrijgen op die manier.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
Ja, in theorie zou kunnen, maar dit ADS bestand die de streams verbergt zou toch te zien moet zijn met TreeSize. Nogmaals het gaat hier om zo'n 9 GB die ik in eens steeds kwijt ben. Ik ga nu even scannen met adware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-06 17:31

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wanneer hij aangeeft dat hij vol zit, wat zie je dan in Disk Management staan? En heb je iets van comprimeren aanstaan je NTFS partitie? Misschien dat hij daar iets mee doet?

Just a tought.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
Disk management zegt niet veel, eigenlijk helemaal niets en ik heb geen comprimeren aanstaan. Wat vaag zeg! Kan een driver probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Download eens SpaceMonger 1.40, die ziet exact wat er gebeurd met de schijfruimte op je schijf..

-> http://files.snapfiles.com/localdl834/spmn140.zip

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
OK, bedankt. Ik zal hem gaan proberen

Edit:
Het geeft hetzelfde aan wat ook TreeSize deed maar dan met een andere interface

[ Voor 55% gewijzigd door acale op 21-05-2008 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

acale schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:46:
Ja, in theorie zou kunnen, maar dit ADS bestand die de streams verbergt zou toch te zien moet zijn met TreeSize.
Dat staat inderdaad op de site, alleen hoe het gepresenteerd wordt zetten ze er niet bij.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
Ik was gaan eten en had het systeem in slaapstand gebracht. Ik zet hem nu aan en na ongeveer zo'n tien min. ben ik 2 gb kwijt. En nog steeds zie ik niet waar die ruimte naar toe gaat. Grrrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-06 16:06
Weet je zeker dat Windows systeemherstel geen kopie aan het maken is van hyberfil.sys in zijn map? Deze map kan je met de meeste tools namelijk niet benaderen... Staat Systeemherstel aan of uit op C:\?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Ik heb 3 PCs met SP3 draaien en herken de problemen in ieder geval niet. Probeer anders eens Filemon of Process Monitor van SysInternals; daarmee kun je alle disk-reads en -writes zien, dus ook vlak voor en na standby ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
Mr.Chinchilla schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 18:41:
Weet je zeker dat Windows systeemherstel geen kopie aan het maken is van hyberfil.sys in zijn map? Deze map kan je met de meeste tools namelijk niet benaderen... Staat Systeemherstel aan of uit op C:\?
Ja, ik weet het zeker, Systeemherstel staat uit. Ik kan hyberfil.sys niet benaderen maar wel zien en de grootte van dit bestand verandert niet.
SKiLLa schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 18:44:
Ik heb 3 PCs met SP3 draaien en herken de problemen in ieder geval niet. Probeer anders eens Filemon of Process Monitor van SysInternals; daarmee kun je alle disk-reads en -writes zien, dus ook vlak voor en na standby ...
Goed idee. Ik ga Process Monitor downloaden en de hele avond aan laten. Jullie horen het nog.
Bedankt voor jullie tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 23:15
Op de logs die filemon/proces mon genereert moet je wel heel erg dataminen, want dat is redelijk wat op een normaal systeem al.
Ik zou dan in ieder geval geval even alle ongebruikte services uitzetten eerst, mocht het probleem dan spontaan verdwijnen dan kun je altijd nog eens testen met een paar erbij etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 21:57

wowi

C:\WINDOWS\system32\LogFiles

kijk eens in deze map of er soms iets aan het loggen is op je pc, die log files kunnen erg groot worden.

Ik had het na sp3 ook dat hier logfiles kwamen in de wmi map van 10 000 mb en werden ook zeer snel groot.
Via het register toen uitgeschakeld dan is het te verwijderen die logfiles.
Maar het kan zijn dat dit voor sp3 ook al er was dat weet ik niet zeker.

Reg key

HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\WMI\GlobalLogger
Start daar de waarde 0 geven als je die logs van wmi hebt.

[ Voor 64% gewijzigd door wowi op 21-05-2008 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-06 17:31

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

wowi schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 19:57:

kijk eens in deze map of er soms iets aan het loggen is op je pc, die log files kunnen erg groot worden.

Ik had het na sp3 ook dat hier logfiles kwamen in de wmi map van 10 000 mb en werden ook zeer snel groot.

Reg key

Maar de grootte van die logs wordt gewoon bij de capaciteit op geteld als je eigenschappen gaat bekijken van alle mappen. Het zit hem dan ook ergens lijkt in het bestandssysteem.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anders m.b.v. bijvoorbeeld treesize kijken welke folder/bestand groter wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
thegve schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 19:52:
Op de logs die filemon/proces mon genereert moet je wel heel erg dataminen, want dat is redelijk wat op een normaal systeem al.
Ik zou dan in ieder geval geval even alle ongebruikte services uitzetten eerst, mocht het probleem dan spontaan verdwijnen dan kun je altijd nog eens testen met een paar erbij etc.
Bedankt voor jullie reakties.
Ik heb Process Monitor zo'n 3 uur achter elkaar aangelaten en voor zover ik kon begrijpen, gebeurde er niet veel. De meeste aktiviteiten werden veroorzaakt door Outpost en AVG. Dus.... helaas heeft me dit programma niet geholpen.
wowi schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 19:57:

Reg key

De logfile is deze map is 0 KB groot. Dit kan het probleem niet zijn
Viper® schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 08:17:
Anders m.b.v. bijvoorbeeld treesize kijken welke folder/bestand groter wordt
Dit gebruik ik al

Wel gek... Zolang het systeem niet in slaapstand gaat, is er eigenlijk niet veel aan de hand. Hierdoor kan ik bijna met zekerheid een hardware probleem uitsluiten. Het moet een driver c.q. sofware probleem zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Zou het niet kunnen dat je explorer gewoon de verkeerde grootte aangeeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-06 21:30

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Mischien is hij bezig met defragmenteren oid? Waardoor hij vaak bestanden veplaatst (en dus mischien eerst kopiert). Is de ruimte na een reboot weer vrij?

[ Voor 60% gewijzigd door Mattie112 op 23-05-2008 08:06 . Reden: foutje ]

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
FezzFest schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 18:00:
Zou het niet kunnen dat je explorer gewoon de verkeerde grootte aangeeft ?
Ik weet het niet. Het zou wel vreemd zijn dan dat ie het alleen bij C:\ dit probleem heeft
Mattie112 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 08:05:
Mischien is hij bezig met defragmenteren oid? Waardoor hij vaak bestanden veplaatst (en dus mischien eerst kopiert). Is de ruimte na een reboot weer vrij?
Ja, na een reboot is het probleem tijdelijk weer opgelost.

Ik heb geprobeerd de nieuwste inf driver van Intel te installeren, namelijk versie 9.0.0.1007 maar dat gaat niet. De huidige drivers heb ik van de Gigabyte site en die zijn versie 8.3.1.1011. Maar na de install geeft ie aan dat er al drivers geinstalleerd waren en hij gaat dus niet verder.
Ook heb ik de nieuwste drivers van JMicron gedownload, maar ook dit verhelpt het probleem niet.

Ik weet het ook niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 13:57
Probeer eens, vanuit een cmd, chkdsk uit te voeren op de betreffende schijf en plaats het resultaat hier. Wie weet zegt dat iets boeiends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-04 13:51

ODF

Controlleer eens je Dr Watson log file, deze staat meestal in je Documents and Settings en dan een user map. Alle user mappen met meer dan 500 MB hebben een vergroot Dr Watson log file. Dit log kun je gewoon verwijderen zonder consequenties maar als dit log file zo groeit is er wel wat mis.

De naam van de Dr Watson log file is drwtsn32.log

[ Voor 9% gewijzigd door ODF op 23-05-2008 14:39 ]

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
Battle Bunny schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:30:
Probeer eens, vanuit een cmd, chkdsk uit te voeren op de betreffende schijf en plaats het resultaat hier. Wie weet zegt dat iets boeiends.
Dit heb ik een aantal dagen geleden ook al gedaan, maar dan niet chkdsk maar gewoon vanuit de verkenner. Dit gaf geen foutmeldingen
ODF schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:38:
Controlleer eens je Dr Watson log file, deze staat meestal in je Documents and Settings en dan een user map. Alle user mappen met meer dan 500 MB hebben een vergroot Dr Watson log file. Dit log kun je gewoon verwijderen zonder consequenties maar als dit log file zo groeit is er wel wat mis.

De naam van de Dr Watson log file is drwtsn32.log
Ik kan deze log file niet eens vinden. Doe ik iets fout of kan het zijn dat deze file nooit aangemaakt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
[quote]acale schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:53:
[...]

Bedankt voor jullie reakties.
Ik heb Process Monitor zo'n 3 uur achter elkaar aangelaten en voor zover ik kon begrijpen, gebeurde er niet veel. De meeste aktiviteiten werden veroorzaakt door Outpost en AVG. Dus.... helaas heeft me dit programma niet geholpen.

[...]

De logfile is deze map is 0 KB groot. Dit kan het probleem niet zijn

Pot voor 3 dubbeltjes.... Ik heb nu de tool JDiskReport gebruikt en hij zegt dat deze log file 4,3 GB groot is. Ik heb nu de bovenstaande registry tweak gebruikt maar mag ik hem nu veilig verwijderen?

Edit:
Ik heb hem verwijderd. Tot nu toe geen problemen

Edit:
Tot nu toe geen veranderingen gehad tav de grootte can de C: partitie. Misschien, en met een beetje geluk, is hier mee het probleem opgelost.

[ Voor 13% gewijzigd door acale op 26-05-2008 12:53 ]

Pagina: 1