Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Slim files vergelijken

Pagina: 1
Acties:

• maestrodesigns
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04 16:02
Ik ben op zoek naar een programmaatje om slim files te vergelijken.
Ik zal dit even verder nuanceren:

Ik ben bezig met het maken van 1 grote algemene AutoCAD bibliotheek en op dit moment worden er her en der over het netwerk allerlei bibliotheken gebruikt. Ik heb het hier over verschillende versies van algemene bibliotheken, projectbibliotheken en eigen bibliotheken.

Wat ik nu wil is op een 'slimme' manier al deze locaties met elkaar vergelijken op dubbele bestanden.
En het liefst niet alleen bestanden die dezelfde naam hebben, maar ook identieke tekeningen die onder verschillende namen zijn opgeslagen.

De problemen die ik tot nog toe ben tegengekomen met verschillende geteste programma's:
  • er wordt gestruikeld over diepere mappenstructuren. (file X in map A, wordt niet automatisch gelinkt aan file X in map B/map C/map P ook al zijn ze identiek)
  • er wordt puur op bestandsnaam vergeleken, niet op inhoud
  • geen ondersteuning voor meer dan twee locaties (niet persé nodig, maar het zou de boel wel bespoedigen) (wat ik hier bedoel is dat de meeste programma's vragen om 2 mappen die je met elkaar wilt vergelijken, ik wil eigenlijk gewoon de hele netwerkpartitie (of meerdere partities) laten scannen op dubbelingen)
Dit zijn zo'n beetje de belangrijkste eisen, er zijn er meer, maar ik denk dat er vast een pakket zal zijn dat op basis van deze eisen aan alles wat ik wil voldoet.
Hopelijk kan iemand mij hieraan helpen.

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 10:57
Dupkiller gebruik ik. Vergelijkt alles met alles en kijkt ook naar de inhoud of delen van de inhoud.

Beetje vage betasoftware maar het werkt prima.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:30
Ik gebruik NoClone (http://noclone.net/)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik heb ook DoubleKiller op m'n PC, maar gebruik meestal CloneSpy.

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Ik zoek ook zoiets maar dan om een Windows XP CD te bakken die zowel OEM als Retail is.

Dus wat ik wil doen is een Windows XP Retail CD en een Windows XP OEM CD alle 2 in een map zetten en die mappen laten vergelijken en dan te zien wel bestanden de ene CD wel heeft en andere niet...

Is dit mogelijk...?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ja, dat is met CloneSpy mogelijk. Ik denk overigens met de meeste programma's wel. Je kopieert de inhoud van beide schijfjes naar ieder een map, en laat zo'n programma dubbele bestanden vanuit 1 map verplaatsen. Vervolgens vergelijk je die verplaatste bestanden nog eens met de map waaruit je bestanden niet hebt verplaatst, en verplaats je nu de dubbele bestanden uit die map. Dan houd je in de 2 mappen die je oorspronkelijk hebt verplaatst, de unieke bestanden van die schijfjes over.

Verwijderd

Bestaat er inmiddels een open source programma hiervoor. Ik heb over de 500.000 bestanden die ik bit by bit wil vergelijken.
Pagina: 1