Hoi iedereen,
ik heb een Batch script geschreven welke een bestand probeert te versturen middels FTP.
Dit werkt op zich goed, mits de ontvangende FTP server draait.
Hierbij mijn batch file:
Zoals jullie zien PING ik de server; als dat mislukt wordt een foutroutine begonnen.
Maar, als de ping slaagt wordt het FTP commando uitgevoerd.
Helaas geeft ftp.exe altijd error code 0 terug als het uitvoeren gelukt is, maar heb ik geen toegang tot de daadwerkelijke status van het verzenden van het bestand zoals dat tijdens de ftp sessie gebeurd is. Daarom zoek ik een manier om te checken of het bestand succesvol is aangekomen op de server. Als dit niet het geval is wil ik het bestand in een retry-directory stoppen, zodat het verzenden later nogmaals geprobeerd kan worden.
Heeft iemand een idee hoe ik kan checken of een bestand goed is aangekomen op de server in een batch file?
Groeten David
ik heb een Batch script geschreven welke een bestand probeert te versturen middels FTP.
Dit werkt op zich goed, mits de ontvangende FTP server draait.
Hierbij mijn batch file:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| REM *************************************************************************** REM Try to ping the ftp server REM *************************************************************************** ping -n 1 %HOST% IF ERRORLEVEL 1 GOTO pingfail REM *************************************************************************** REM Ping success: create an FTP command file containing the username and REM password REM *************************************************************************** echo %USR%> ftpcmd.txt echo %PWD%>> ftpcmd.txt echo binary>> ftpcmd.txt echo prompt n>>ftpcmd.txt echo cd d: >> ftpcmd.txt echo put %FILE% >> ftpcmd.txt echo bye >> ftpcmd.txt REM *************************************************************************** REM Perform the actual FTP operation and delete the FTP command file REM This will place the laadbon request on the UPR server. REM *************************************************************************** ftp -s:ftpcmd.txt %HOST% IF ERRORLEVEL 1 GOTO ftpfail del ftpcmd.txt |
Zoals jullie zien PING ik de server; als dat mislukt wordt een foutroutine begonnen.
Maar, als de ping slaagt wordt het FTP commando uitgevoerd.
Helaas geeft ftp.exe altijd error code 0 terug als het uitvoeren gelukt is, maar heb ik geen toegang tot de daadwerkelijke status van het verzenden van het bestand zoals dat tijdens de ftp sessie gebeurd is. Daarom zoek ik een manier om te checken of het bestand succesvol is aangekomen op de server. Als dit niet het geval is wil ik het bestand in een retry-directory stoppen, zodat het verzenden later nogmaals geprobeerd kan worden.
Heeft iemand een idee hoe ik kan checken of een bestand goed is aangekomen op de server in een batch file?
Groeten David