Momenteel ingelogde gebruikers in het netwerk weergeven

Pagina: 1
Acties:

• MitchellOnline
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06-2025
Weet iemand of er een tool is waarmee je kunt zien welke gebruikers er ingelogd zijn in het domein?

Ook zou het handig zijn om te kunnen zien op welke pc en op welk tijdstip de gebruiker ingelogd is.

Ik heb al eens de search gebruikt.. maar kon niet echt iets vinden.

Alvast bedankt!

Edit: We gebruiken op onze workstations Windows XP, en een Linux Server.... :/

[ Voor 12% gewijzigd door MitchellOnline op 21-05-2008 10:53 ]

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-02 18:47

Wish

ingwell

Heb je nog een besturingssysteem als bonus informatie? Los daarvan lijkt me het onwaarschijnlijk dat je niks hebt kunnen vinden....

[ Voor 35% gewijzigd door Wish op 21-05-2008 10:52 ]

No drama

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-02 15:34

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

MS heeft vroeger de tool "logonlimiter" gehad, waarmee het mogelijk was om logongegevens in een DB te plaatsen (via een aangepast aanlog/aflogscript). Bedoeling van deze tool was om een user te beperken vaker dan één maal aan te loggen.

Wellicht dat deze tool nog te vinden is, en aan te passen naar jouw behoeften (het gaat jou immers enkel om de gegevens in de database).

Anders zou je zelf iets moeten bouwen met een aanlog/aflogscript wat gegevens in eeen DB plaatst.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-02 18:47

Wish

ingwell

http://www.devside.net/articles/linux/sysadmin ?

Overigens gevonden door een kleine aanpassing op de Google zoekterm

[ Voor 70% gewijzigd door Wish op 21-05-2008 11:58 ]

No drama

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:33

lier

MikroTik nerd

Mmmm...Linux...

Weet je zeker dat er sprake is van een domein (en niet van een werkgroep) ?
Heb je specifiek naar Linux oplossingen gezocht ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:43

alm

Als je Linux op de server gebruikt en het vanaf de client-pc's lijkt alsof ze op een domein zitten dan gebruik je waarschijnlijk Samba op de Linux server. Kijk eens naar smbstatus zou ik zeggen. Zet er man voor en je hebt de handleiding van het commando 'man smbstatus' dus.

• MitchellOnline
en is het mogelijk een linux server te beheren vanuit een Windows Client welke aangemeld is in het domein?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:21

remco_k

een cassettebandje was genoeg

D'r is niks mis met een Linux server hoor.
2coowl4you schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:27:
en is het mogelijk een linux server te beheren vanuit een Windows Client welke aangemeld is in het domein?
Nou nou, je eigen inzet straalt er werkelijk vanaf. Spetterend gewoon. :(
Veel vragen, weinig doen.

Nog een google zoekterm

[ Voor 24% gewijzigd door remco_k op 27-05-2008 13:33 ]

Alles kan stuk.

• MitchellOnline
remco_k schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:31:
[...]

D'r is niks mis met een Linux server hoor.

[...]

Nou nou, je eigen inzet straalt er werkelijk vanaf. Spetterend gewoon. :(
Veel vragen, weinig doen.

Nog een google zoekterm
Niet echt iets te vinden op die link van jou, ik kan zelf ook niks vinden.... vandaar dat ik me afvroeg of er niet iemand op het forum was die er echt ervaring in heeft ;)

• Hmzaniac
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2023

Hmzaniac

Evil Admin

2coowl4you schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:37:
[...]

Niet echt iets te vinden op die link van jou, ik kan zelf ook niks vinden.... vandaar dat ik me afvroeg of er niet iemand op het forum was die er echt ervaring in heeft ;)
Er zijn genoeg mensen met ervaring, echter:

het is jouw systeem, dus we verwachten dat je er wel enigzins kennis van hebt en weet waar je mee bezig bent. Verder staan dit soort dingen allemaal op het internet. Ik neem aan dat je samba gebruikt dus misschien is http://www.samba.org/samba/docs/man/Samba-HOWTO-Collection/ een goede plek om te beginnen.

Ik heb een WOS-post!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[...]

Ja hoor.
Alleen moet ik toch ook enige kanttekeningen zetten bij het gebrek aan zelfredzaamheid van jouw kant.
Het minste wat je hier kan vermelden is dan wat je zelf al hebt bekeken en wat daar voor jouw situatie niet aan zou voldoen.
(Werken de NT4 Admin tools bijvoorbeeld wel, of voldoet de Samba webadmin niet aan je eisen, of... tja).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:21

remco_k

een cassettebandje was genoeg

[...]

Right, en de eerste link bij google heb je zeker over het hoofd gezien? :?
Daar staat het gewoon voor de volle 100% voorgekouwd. Hoe makkelijk wil je het hebben? :w

Alles kan stuk.

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:43

alm

2coowl4you schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:27:
Hoe doe je dat nu dan? Ga je altijd 'achter' de server zitten dan? Linux is perfect remote te beheren, zelfs van achter een ouderwets inbelmodem, enige wat je nodig hebt is een (bij voorkeur) SSH (vanwege encryptie) of telnet client (onveiliger omdat alles leesbaar over de lijn gaat). Kijk eens naar Putty zou ik zeggen.

Maar als het je allemaal niet zo duidelijk is, koop eens een goed boek (liefst over de gebruikte distributie da's net ff wat makkelijker) en ga dat eens doorspitten. En wat ook handig is, lees eens een aantal HOWTO's over de onderwerpen waar je meer van wilt weten.
Pagina: 1