Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

FTP > zie mapje niet meer

Pagina: 1
Acties:

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:54
Het is lastig te bepalen waar deze vraag thuis hoort maar I'll give it a go:

In Cute FTP ben ik wat directories aan het maken in mijn website structuur. Dus niets minder dan een mapje waar de foto's ingaan. Nu zag ik een mapje niet en heb ik om wat te proberen (gelijke namen) een puntje VOOR de naam van het mapje gezet. Nu ziet mijn website nog WEL de directory maar ik zie in zowel cute ftp als de explorer van microsoft geen mapje meer.

Hij lijkt wel verborgen..

Hoe kan ik hem zichtbaar maken en gedelete krijgen? De root map waar deze map inzit krijg ik overigens niet gedelete omdat de map door die "puntmap" niet leeg is.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Een bestand of directory met een punt aan het begin is hidden in Unix-like OS-en als BSD en Linux. Om die weer te geven moet je niet gewoon "ls -l" als list-commando uitvoeren via FTP maar "ls -al". Dan zie je ook verborgen bestanden.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

kun je met CteFTP ook een commando sturen?

dan kun je RNFR en RNTO gebruiken

http://www.cs.cf.ac.uk/Dave/Internet/node128.html

• xon
Ehmm..toch nog even wat hulp nodig.

Ik zit in in dosboxje in de directory en commando ""ls -al" werkt inderdaad en ikzie hem staan..maarum.hoe delete ik de directory? :-)

En hoe werkt een spatie in een naampje ook alweer is het

Dit_is_een_test met een underscore?

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-11 21:45

swtimmer

Ontrafelt het leven!

een spatie is vaak een \
MAar je zou ook de eerset tekens kunnen typen en dan waarschijnlijk met "Tab" de rest van de naam kunnen opvragen.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Of gebruik bijvoorbeeld FileZilla, daarmee zie je gewoon verborgen bestanden. (In ieder geval de 2.x versie)

Ook wel handig als er bijvoorbeeld .htaccess of .htpasswd of weet ik voor bestande in zo'n map staan.

[ Voor 48% gewijzigd door Bosmonster op 21-05-2008 11:31 ]

• xon
Bosmonster schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 11:30:
Of gebruik bijvoorbeeld FileZilla, daarmee zie je gewoon verborgen bestanden. (In ieder geval de 2.x versie)

Ook wel handig als er bijvoorbeeld .htaccess of .htpasswd of weet ik voor bestande in zo'n map staan.
Net gedownload..maar zie het file niet staan..zie geen opties bij "beeld" om verborgen bestanden weer te geven..

tipje?

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-11 11:32

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

1. log in via SSH
2. ga naar de dir waar de directory met puntje inzit
3. type rm -rf en het puntje (dus rm -rf .) en ram dan op tab
4. enteren klaaaaaaaaaaar

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11 17:52

No13

/me was here

Of de hidden files/folders worden weegegeven kan ook een optie zijn in de ftp server (in proftpd wel in ieder geval)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

xon schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:26:
[...]

Net gedownload..maar zie het file niet staan..zie geen opties bij "beeld" om verborgen bestanden weer te geven..

tipje?
Ik heb de engelse versie van 2.2.32 (de 3.x versie vind ik nog steeds ruk). Hierin kies je gewoon view->show hidden files.

Kan me herinneren dat een van de opties die 3.x nog steeds niet ondersteund, het weergeven van verborgen bestanden is.

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 22-05-2008 11:14 ]

Pagina: 1