Toon posts:

PS3 in DMZ plaatsen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik speel sinds een weekje of twee GTA IV op mijn PS3. Hartstikke leuk, tof spel, maar online de multiplayer doen valt nogal tegen. Ik wordt namelijk constant uit games gekickt omdat 'de verbinding met één of meerdere spelers weg is gevallen' (Connection with one or more players lost.)

Als ik zelf een custom game host dan ervaar ik vrijwel nooit problemen (met als uitzondering dat een hoop users zodra ze de 'room' binnenkomen, net als ik, ook weleens wegvallen). Ik heb op deze manier echter maar zelden een royaal gevulde game. En dat is.. klote, maar dat begrijpen jullie.

Ik heb UpNP portforwarding geprobeerd (wellicht niet de juiste poorten) en zelfs mijn firewall uitgeschakeld. Tóch ervaar ik nog problemen, en dat is met andere games vrijwel nooit het geval (Skate/Ressistance bijvoorbeeld).

Mijn NAT Type is 2 (als ik de verbinding test) en ik gebruik een vast IP-nummer.

Wat ik wilde proberen is mijn PS3 buiten de DMZ zetten (dus het publieke IP-nummer geven). Ik krijg op deze manier echter geen verbinding met Internet vanwege een DNS-fout. Ik heb de DNS gegevens wel ingevuld (geloof ik, als dat in ieder geval de goede waren).

Kan iemand mij hierin assisteren? Ik heb een SpeedTouch 780 router en een Planet (KPN) Internetverbinding. Bij voorbaat ontzettend bedankt!

Verwijderd

Als je je PS3 in DMZ plaatst hoef je normaal niks te veranderen. Die DMZ moet gewoon het normale (interne) ip van je PS3 zijn. Alles poorten zijn dan open naar je PS3...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 10:38:
Als je je PS3 in DMZ plaatst hoef je normaal niks te veranderen. Die DMZ moet gewoon het normale (interne) ip van je PS3 zijn. Alles poorten zijn dan open naar je PS3...
Dat dacht ik dus ook. Zodra ik de PS3 het IP-adres automatisch op laat halen zie ik dat hij inderdaad het publieke IP-adres heeft, dus het lijkt gewoon te kloppen. Echter krijg ik een DNS-fout als hij controleert op verbinding met internet. Moet ik misschien iets in mijn router wijzigen? Ik ben vrij nieuw met dit soort dingen.. Ik was al ontzettend blij toen ik m'n PS3 uiteindelijk naar NAT Type 2 kreeg, ipv Type 3.

Verwijderd

Topicstarter
Oké, dus ik naar de winkel om een andere router te kopen, kom ik terug met een erg degelijke 3Com, blijkt dat ik daar dus helemaal geen fuck aan heb; er gaat namelijk een kleiner (dunner) ADSL-stekkertje in de router, en die wordt door de 3Com niet ondersteund. Wat een gedoe zeg.

Zou een firmware-update helpen? Ik loop geloof ik een aantal versies achter.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 11:44
Je probeert nu een modem/router-combi te vervangen voor een router-only combi.. Je speedtouch is een modem/router, en je 3com is een router. Daarom past het niet.

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:59
Oud topic maar heb hetzelfde probleem met mijn Experia Box Thomson Speedtouch 780. Kan wel online gamen maar duurt vaak erg lang en gaat toch erg vaak fout.

Heb de PS3 een statisch IP gegeven en wilde deze vervolgens in de DMZ pleuren, maar nu blijkt dat die instellingen niet bereikbaar zijn in de experia box. Kan wel bij de instellingen komen maar er is geen DMZ optie. Na wat rond gegoogle stuitte ik op deze link:

http://192.168.1.254/cgi/...l1=0&tid=ASSIGN_PUBL_ADDR

Maarja, dan vraagt de Box om een wachtwoord wat ik niet heb :) (let op; ik kan wel gewoon in de instellingen komen via http://192.168.1.254 en daar heb ik dus de login gegevens voor, maar niet voor die pagina.)

Iemand een idee?
Pagina: 1