Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EXCEL] Grafiek waarde verdwijnen na verbergen kolommen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(SOLVED)

Hallo,

Ik heb een vreemd probleem. Ik heb een excel bestand met 7 bladen. 3 met waarden, 4 met grafieken. Nu werkt alles goed. Ik heb alleen in blad 3 extra berekening velden nodig voor het juist sorteren voor de grafieken. Dit werkt ook allemaal goed.

Nu wil ik deze kolommen verbergen zodat de gebruiker ze niet ziet. Dat lukt mij nog, alleen om onduidelijke redenen verdwijnt dan ook alle brongegeven van 1 van de grafieken. De overige grafieken blijven gewoon werken. Indien ik de kolommen weer zichtbaar maak verschijnt deze grafiek (op een ander blad) ook weer.

Ik snap niet wat hier nou het probleem van is, omdat de andere grafieken wel blijven werken. Ik heb de brongegevens al vastgezet met $, maar dat mag ook niet baten. Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2008 13:51 . Reden: Opgelost ]

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

in principe zou het gewoon moeten werken met rijen of kolommen selecteren, rechtermuisknop klikken en verbergen....

Wabbawabbawabbawabba

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Als bovenstaande niet werkt kun je ook via de celopmaak de kleur van de tekst witmaken en vervolgens het blad beveiligen met een wachtwoord. Omdat de celinhoud dan dezelfde kleur krijgt als de achtergrond van je werkblad blijft de celinhoud voor een gebruiker onzichtbaar.
Zorg er ook voor dat je bij celeigenschappen op het tabblad Bescherming de optie Geblokkeerd en Verborgen hebt aangevinkt!

What's a cube to you?

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Rizzi schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 11:52:
Als bovenstaande niet werkt kun je ook via de celopmaak de kleur van de tekst witmaken en vervolgens het blad beveiligen met een wachtwoord. Omdat de celinhoud dan dezelfde kleur krijgt als de achtergrond van je werkblad blijft de celinhoud voor een gebruiker onzichtbaar.
Zorg er ook voor dat je bij celeigenschappen op het tabblad Bescherming de optie Geblokkeerd en Verborgen hebt aangevinkt!
Dan kunnen ze de waarden nog zien als ze de kollom selecteren.

een vlugge google bracht me naar deze pagina (excel 2007), misschien ben je hier iets mee.
gezocht op "excel show hidden values in graph"

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

mbsaerens schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 11:58:
[...]

Dan kunnen ze de waarden nog zien als ze de kollom selecteren.

een vlugge google bracht me naar deze pagina (excel 2007), misschien ben je hier iets mee.
gezocht op "excel show hidden values in graph"
Waar kun jij de waarden dan zien? Als ik via celeigenschappen -> bescherming de opties Geblokkeerd en Verborgen aanvink en daarna mijn werkblad beveilig is in de formulebalk niets te zien.

What's a cube to you?

Verwijderd

Topicstarter
Bedeankt mbsaerens. De link van jou heeft indirect het antwoord gegeven. Ik heb echter geen Excel 2007, maar Excel 2003. Door op die site even verder te zoeken kwam ik dit antwoord tegen:

http://office.microsoft.c...3.aspx?pid=CH010003761033

Dat was de oplossing. Bedankt voor het meedenken allemaal!
Pagina: 1