Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Al enige tijd ben ik bezig met het opzetten van Roaming Profiles op Server 2008 icm Vista en XP clients, maar het wil maar niet vlotten.

Ik heb een map 'profiles$' gedeeld en die de rechten gegeven zoals hier wordt aanbevolen: http://technet2.microsoft...3263e101033.mspx?mfr=true
Enige verschil is dat ik geen creator/owner ertussen heb en dat de administrator full control heeft.

Ook heb ik een map 'folderredirect$' gemaakt met ongeveer dezelfde rechten, echter creator/owner heeft full control.

Beide zijn full control geshared.

Ik heb een gebruiker aangemaakt en het profile path ingevuld. Ik heb het document 'managing roaming user data deployment guide' van Microsoft doorgenomen, en naar mijn mening alles goed overgenomen.

Echter als ik nu inlog via Vista dan werkt alles prima, ik log weer uit. De profielmappen zijn dan aangemaakt, en alles ziet er goed uit. Log ik voor de 2e keer in dan kan Vista enkel nog een tijdelijk profiel laden. Volgens het eventlog komt dit door een register fout. Als ik vervolgens inlog op XP zelfde probleem: profiel kan niet gevonden worden.

Als ik met een nieuwe gebruiker eerst op XP inlog lijkt het wel te werken in zowel XP als daarna in Vista.

Ik heb een GPO gemaakt met o.a. Folder Redirection zoals aangegeven in het genoemde document, maar ook heb ik bijv. Control Panel toegang uitgeschakeld, dit werkt niet op XP, maar wel onder Vista. Heel verwarrend...

Uiteindelijk moet de profielen dus op XP en Vista werken. Liefst ook meteen onder Vista, ook al is het niet zo'n probleem om iedereen eerst even onder XP aan te moeten melden. Maar toch lijkt er iets fout te zitten, wat ik liever verholpen heb. Zeker toegang verbieden tot Control Panel moet ook onder XP werken.

Iemand die een suggestie heeft? Ik ben nu al een week aan het proberen en het is enorm frustrerend aan het worden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
ik vat je verhaal niet helemaal met je folder redirection, maar wil je roaming profiles laten werken zal je de creator/owner er tussen moeten zetten.
het punt is dat wanneer het profiel wordt aangemaakt dat de creator (de gebruiker) de enige is met de NTFS permissies is die er bij mag.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Folder Redirection wordt in het document van Microsoft aangegeven als oplossing om Roaming Profiles in zowel XP als Vista te gebruiken, zie http://download.microsoft...%20Deployment%20Guide.doc

Creator/owner heb ik ertussen gezet, zal zo ff gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
hmmz interesting. Heb nog niet de kans gehad om met 2008 en vista te gaan knutselen. Zal dit een keertje uit proberen. iig hoop ik dat je probleem is opgelost met dat creator/owner gebeuren toe te voegen.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Bedankt, op zich is het probleem verholpen hierdoor, kan nu zonder problemen in- en uitloggen op zowel Vista als XP. Wel suf, want had al geprobeerd om owner toe te voegen een keer, wat toen niet lukte, verder niet meer over nagedacht aangezien de security groep rechten had.

Wat nog steeds vreemd is, is dat in XP er wel toegang is tot Control Panel maar in Vista niet.
Ook werkt bijv. de insteling van het GPO 'add the administrators security group to roaming user profiles' niet. Het werkt wel met het .V2 profiel van Vista, maar niet bij het normale profiel van XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Aikon schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:23:
Ook werkt bijv. de insteling van het GPO 'add the administrators security group to roaming user profiles' niet. Het werkt wel met het .V2 profiel van Vista, maar niet bij het normale profiel van XP.
Die policy is ook applied op de OU waar de XP clients ook inzitten?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Sorry, ik zeg het verkeerd.

Het XP profiel is wel toegangelijk voor de admin behalve de folder 'Desktop'. Dit komt waarschijnlijk omdat dit onderdeel is van de Folder Redirection.

Het Vista profiel is in z'n geheel niet toegangelijk voor de admin.

De GPO is toegepast op de OU waar de users inzitten, deze users loggen in op xp en vista. Ik weet niet wat je precies met xp clients bedoeld, maar ik heb de 'domain computers' toegevoegd aan de GPO, maar dat heeft geen effect.

Ik test telkens door een nieuwe user aan te maken en de vista en xp computer opnieuw op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

is de 'add the administrators security group to roaming user profiles' geen computer setting? ifso dan zou die op de xp machines moeten zitten ipv op de users (ff uit mn hoofd snel)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Note: The setting must be configured on the client computer, not the server, for it to have any effect, because the client computer sets the file share permissions for the roaming profile at creation time.
Ja dus. Maar betekend dat, dat ik alle computers af kan om daar e.e.a. aan te passen? Zo ja, hoe werkt dat dan? Vreemd dat het bij Vista blijkbaar niet nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 21:25
Ik heb geen ervaring met Server 2008, maar ik weet dat je bij SBS 2003 een patch op de Vista machine moet draaien, omdat de structuur van XP en Vista anders is.
KB930955 als ik me niet vergis.

Wellicht moet dat nu ook? De patch moet gedraaid worden op de Vista client. En sja, als het niet werkt, hij is te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je moet in de eigenschappen vna Folder Redirection dan even "Give user exclusive access to folder" uitvinken voor Desktop denk ik :) Maar dat werkt niet voor reeds bestaande users :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
internetinfo schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:34:
Ik heb geen ervaring met Server 2008, maar ik weet dat je bij SBS 2003 een patch op de Vista machine moet draaien, omdat de structuur van XP en Vista anders is.
KB930955 als ik me niet vergis.

Wellicht moet dat nu ook? De patch moet gedraaid worden op de Vista client. En sja, als het niet werkt, hij is te verwijderen.
Die patch zit ook in SP1, en is sowieso meer bedoeld voor het overzetten van profielen. Daar heb ik helaas niks aan.
sanfranjake schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:42:
Je moet in de eigenschappen vna Folder Redirection dan even "Give user exclusive access to folder" uitvinken voor Desktop denk ik :) Maar dat werkt niet voor reeds bestaande users :P
Dit helpt wel gedeeltelijk, ik kan nu idd de Desktop (en andere) folders in, maar het staat los van het profiel zelf, dit gaat enkel over de Folder Redirection.

[edit]
Gevonden hoe ik het lokaal moet instellen, bij Vista (en XP) mmc.exe uitvoeren, daar kan je ook de 'add administrator...' instelling inschakelen. Deze instelling werkt nu echter alleen als Vista het profiel aanmaakt, als ik eerst via XP inlog, dan heb ik alsnog geen toegang tot de XP profielen map.

Enige wat ik nu verder nog niet werkend heb is het ontnemen van de toegang v/h configuratiescherm op de xp machine. Ook als ik dit lokaal instel, werkt het niet. Iemand hier nog een suggestie voor?

[ Voor 18% gewijzigd door Aikon op 22-05-2008 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je moet ook die policy toepassen op je XP werkstations, anders zal die security nooit meekomen nee. Het is het werkstation wat die rechten instelt, niet de user of de server.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Idd, nu werkt het opeens wel. Wel onhandig om dit te moeten doen bij elke computer, maar goed :)

Enige wat ik nu verder nog niet werkend heb is het ontnemen van de toegang v/h configuratiescherm op de xp machine. Ook als ik dit lokaal instel, werkt het niet. Iemand hier nog een suggestie voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Aikon schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:20:
Idd, nu werkt het opeens wel. Wel onhandig om dit te moeten doen bij elke computer, maar goed :)

Ja, dat is je nu al een paar keer verteld :)
Pas die policy onderdelen toe in een GPO die op de OU met de werkstations van kracht is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ja, ik had daar al op gereageerd: :)
De GPO is toegepast op de OU waar de users inzitten, deze users loggen in op xp en vista. Ik weet niet wat je precies met xp clients bedoeld, maar ik heb de 'domain computers' toegevoegd aan de GPO, maar dat heeft geen effect.
Maar goed, ik heb de xp bak maar even opnieuw geinstalleerd, en het werkt nu wel allemaal. Ik heb lokaal alleen de 'add administrator...' instelling ingeschakeld. Op zich had ik het dus al goed staan, maar op de een of andere manier was er toch mis met die Windows installatie.

Iedereen bedankt voor het meedenken, ik kan weer verder :)
Pagina: 1