Ik ben bezig met een GUI applicatie in Java. Ik probeer hier het Model-view-controller patroon op een goede toe te passen in combinatie met Observer en Observable. Ik snap het verschil tussen de 2 en ik weet wat ze doen alleen nu loop ik tegen een probleem aan omdat ik het op de jusite manier wil doen.
Ik heb een paar knoppen die alleen actief mogen worden na bepaalde wijzigingen in het model, deze knoppen staan in de Controller klasse omdat hiet de user interactie zit. Als ik dus de Controller Observer maak dan wordt het dus ook een View en dan heb ik meer een model van Controller/view -> Model -> View. Of zie ik dit verkeerd en implementeer ik het patroon nu goed?
Ik heb al een beetje rond gegoogled maar niet echt iets concreets gevonden.
Ik heb een paar knoppen die alleen actief mogen worden na bepaalde wijzigingen in het model, deze knoppen staan in de Controller klasse omdat hiet de user interactie zit. Als ik dus de Controller Observer maak dan wordt het dus ook een View en dan heb ik meer een model van Controller/view -> Model -> View. Of zie ik dit verkeerd en implementeer ik het patroon nu goed?
Ik heb al een beetje rond gegoogled maar niet echt iets concreets gevonden.