Inhoud USB-stick vervangen door één onbekend bestand

Pagina: 1
Acties:

• Tiessn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-10-2023
Ik maak al een flinke tijd gebruik van een mobiele Kingston SD-reader, met een kingston 2GB SD-card erin. Deze functioneert prima als USB-geheugenstick.

Vanochtend stak ik 'm op m'n werk in een PC en al m'n bestanden waren verdwenen. Er staat slechts nog één bestand. Dit bestand heeft geen naam (althans alleen maar hokjes), geen extensie en een grootte van 4,1 GB, terwijl de card maar 2GB groot is.

Ik heb al op verschillende fora gezocht, maar kan er niks over vinden. De up-to-date virusscanner zegt er niks over, ook op andere pc's krijg ik dit probleem.

Herkent iemand dit probleem? Wat kan ik doen? Ik wil graag m'n bestanden terug.

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:05

sanzut

It's always christmas time

Recuva, zie FP, proberen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Datarecovery van storage hoort niet in WOS maar in Opslagmedia & I/O Controllers thuis, al zul je ook daar veel meer moeten tonen dan 'ik heb gezocht maar niks gevonden' ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:32
Ik ben bang dat een undelete progje als Recuva niet gaat helpen maar dat je op zoek moet naar iets professionelers (GetDataBack of R-Studio, geen idee of die ook met USB sticks overweg kunnen).

Dit lijkt gewoon op een corrupte USB stick die je beter meteen kunt dumpen, althans geen belangrijke data meer op zetten. Heb een soortgelijk iets een maandje of 2 geleden gehad met een 2GB USB stick. Zie screenshot. :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/X0ft2DI4LAk35FdGr1BPUdLL/thumb.jpg

Deze was overigens niet meer te redden, er stond dan gelukkig ook geen belangrijke data op.

[ Voor 7% gewijzigd door The Realone op 21-05-2008 15:58 ]

• Tiessn
Bedankt voor de reacties.
Recuva levert inderdaad niks op, ik ga op zoek naar andere mogelijkheden, dus misschien een wat professionelere aanpak.

Ik zou met alle liefde m'n stick weggooien, zij het niet dat er echt belangrijke data opstond, en je vergeet altijd op tijd een back-up te maken...

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:32
Ik zie overigens dat GetDataBack en R-Studio gewoon met flash geheugen overweg kunnen. Mijn persoonlijke voorkeur is GDB, deze heeft mij zelden tot nooit in de steek gelaten. Het nadeel, dit soort progjes kosten geld. Van GDB weet ik dat eerst een testrun kunt draaien om te kijken of er wat te redden valt alvorens je tot koop over zou gaan.

• Tiessn
GDB heb ik inderdaad een testrun laten draaien. Levert niks op. Ik ga nu de card naar een bedrijfje in de buurt brengen, in de hoop dat er wat te redden valt... Bedankt voor de ondersteuning!

Verwijderd

Je hebt een recoveryprog nodig dat op MFT/FAT kan scannen; en dus filesystems kan repareren. Je hebt mogelijk de stick uit een PC getrokken terwijl er nog metadata naartoe moest worden geschreven. Als je op dit moment de verbinding verbreekt dan is het filesystem op de USB stick niet meer consistent wat tot verlies van gegevens kan leiden.

Mogelijk kun je met recovery nog data terug zien te halen, in mijn situatie een aantal jaar geleden bleek dat helaas niet meer mogelijk. Je het waarschijnlijk ook FAT ipv NTFS op je stick, dus dat is al helemaal kwetsbaar.
Pagina: 1