Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Een stukje van een film pakken

Pagina: 1
Acties:
  • 842 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben opzoek naar een mogelijkheid om van een totale film de eerste 10 seconden eraf te halen en die te tonen als preview op een website.

Met php-ffmpeg kan je een thumbnail maken maar dat is statisch en beweegt niet.

Kan iemand mij vertellen hoe of waar ik meer informatie erover kan vinden.
Ik weet namelijk niet zo goed met welke woorden ik dat moet doen.

Zover ik weet is het niet mogelijk omdat met een taal als PHP te doen dus zal je uitkomen op een programma dat draait op een server. Linux/windows.

Bedankt voor de moeite!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-11 21:27

DefLite

Why so serious?

/offtopic
De eerste 10 seconden van een film zijn toch lang niet altijd echt intressant als preview ?
/offtopic

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

http://www.videohelp.com/edit

www.doom9.org

Eat your heart out ;)

Plus dat je gewoon windows Movie Maker hiervoor kan gebruiken he ;) :P

die verdeeld het in allerlei scenes, die kan je vervolgends joinen (een gedeelte ervan) en opslaan in een klein formaat voor de website :)

[ Voor 74% gewijzigd door Notna op 21-05-2008 09:18 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-11 21:27

DefLite

Why so serious?

@Notna
Ik denk dat de TS het niet handmatig maar automatisch wil laten doen dmv script oid

Verwijderd

Topicstarter
Little_captain schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:19:
@Notna
Ik denk dat de TS het niet handmatig maar automatisch wil laten doen dmv script oid
Het is een youtube idee om zo maar te zeggen.
Dus een bezoeker upload een video waarvan dan weer een stukje als demo getoond wordt.

Je hebt namelijk een account nodig om de volledige film te downloaden.
Daarom ook die 10 seconden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2008 09:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:16:
http://www.videohelp.com/edit

www.doom9.org

Eat your heart out ;)

Plus dat je gewoon windows Movie Maker hiervoor kan gebruiken he ;) :P

die verdeeld het in allerlei scenes, die kan je vervolgends joinen (een gedeelte ervan) en opslaan in een klein formaat voor de website :)
Ja voor handmatige bewerking is het een goede oplossing maar moet automatisch eigenlijk.
Via commandline bijvoorbeeld. Of iets in die richting.

Verwijderd

maak meerdere thumbnails op een standaard interval met php-ffmpeg en plak die als gif aan elkaar met imagemagick oid. Zo heb je een preview van de gehele film.

Je kunt natuurlijk ook een lading shots nemen van de eerste 10 seconden op dezelfde manier.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:24:
maak meerdere thumbnails op een standaard interval met php-ffmpeg en plak die als gif aan elkaar met imagemagick oid. Zo heb je een preview van de gehele film.

Je kunt natuurlijk ook een lading shots nemen van de eerste 10 seconden op dezelfde manier.
Ja maar dat worden dan wel heel veel gifjes.
Een stukje film is dan mooier krijg je ook meteen mooie knoppen erbij zoals play/pause enz.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

He wat toevallig, ik zat eerder vanochtend ook aan dit idee te denken, voor previews bij een online videocollectie. Grappig...

Ik zat aan dit idee te denken: een avisynth script de video resizen en voeren aan mplayer. Als output zou het een stukje FLV (met flash player) kunnen worden, of misschien de output als losse afbeeldingen laten omzetten als een kleine animated gif.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu bezig met ffmpeg om daar een film mee te bewerken. Al zal dit van een server wel veel rekenkracht kosten.

Dit probeer ik dan vanuit php met shell_execute aan te roepen.

Dat gaat misschien wel werken, wat vinden jullie?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
zowiezo heb je ffmpeg of adobe nodig om je video's om te zetten naar FLV. Ffmpeg heeft volgens mij gewoon de optie om een begin en eindtijd te kiezen.

edit:
zoals hier dus:
`-t duration'
Restrict the transcoded/captured video sequence to the duration specified in seconds. hh:mm:ss[.xxx] syntax is also supported.
http://ffmpeg.mplayerhq.hu/ffmpeg-doc.html

[ Voor 43% gewijzigd door Megamind op 21-05-2008 10:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Megamind schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:57:
zowiezo heb je ffmpeg of adobe nodig om je video's om te zetten naar FLV. Ffmpeg heeft volgens mij gewoon de optie om een begin en eindtijd te kiezen.

edit:
zoals hier dus:

[...]

http://ffmpeg.mplayerhq.hu/ffmpeg-doc.html
Dank je,

Ik heb de laatste build van deze website:
http://arrozcru.no-ip.org/ffmpeg_builds/

Nou alleen nog een willekeurige thumbnail en een preview maken van de film.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2008 10:51 ]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Je wilt er een mpeg van maken? FLV is namelijk het populaire formaat tegenwoordig, klein en fijn :) Youtube gebruikt ook FLV bestanden.

Ik gebruik deze cmd om bestanden om te zetten:
code:
1
ffmpeg -i filename.avi -ar 44100 -ab 96 -f flv -s 320x240 -qmax 10 test.flv

Verwijderd

Topicstarter
Megamind schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 10:50:
Je wilt er een mpeg van maken? FLV is namelijk het populaire formaat tegenwoordig, klein en fijn :) Youtube gebruikt ook FLV bestanden.

Ik gebruik deze cmd om bestanden om te zetten:
code:
1
ffmpeg -i filename.avi -ar 44100 -ab 96 -f flv -s 320x240 -qmax 10 test.flv
Maar dat moet je dan toch weer in een flv player in flash inladen?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2008 11:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alles werkt tot nu toe. Maar hoe kan je gegevens zoals de lengte van de film enz ophalen om daar dan iets mee te doen.

Een preview langer maken dan dat de film lang is hoeft natuurlijk niet.

• rrrandy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-06 13:00
Weet je overigens zeker dat je de eerste 10 seconden wilt?

Stel er wordt een film geupload en die begint met 5 seconden de titel te tonen, vervolgens 5 seconden de persoon die het gemaakt heeft en je hebt niet zoveel meer aan je preview ;)

Verwijderd

Topicstarter
rrrandy schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:02:
Weet je overigens zeker dat je de eerste 10 seconden wilt?

Stel er wordt een film geupload en die begint met 5 seconden de titel te tonen, vervolgens 5 seconden de persoon die het gemaakt heeft en je hebt niet zoveel meer aan je preview ;)
Daar heb je wat maar daarom kan je wel iets random nemen in de film maar dan moet je wel de totale duration weten.

• Atari Paul
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:40
Je kunt het vrij snel via google vinden, maar hierbij:

ffmpeg -i inputfile

Let er wel op dat het niet heel nauwkeurig is (schijnt tot op 100ms nauwkeurig te zijn). Ik kan het helaas hier nu niet testen om je die zekerheid te geven.

Stability ?? My Atari still has it :)

Verwijderd

Topicstarter
Atari Paul schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:14:
Je kunt het vrij snel via google vinden, maar hierbij:

ffmpeg -i inputfile

Let er wel op dat het niet heel nauwkeurig is (schijnt tot op 100ms nauwkeurig te zijn). Ik kan het helaas hier nu niet testen om je die zekerheid te geven.
Ik gebruik de onderstaande regel voor het maken van een preview. Maar het is natuurlijk niet zeker dat de film lang genoeg is. -i is toch alleen om een bestand in te laden?

code:
1
exec("C:\\ffmpeg -i upload/$upload -target pal-vcd -t 00:00:20 -s 320x240 $mapnaam/prev_$bestandsnaam.wmv");

Overigens werkt het voor de rest prima en doet het alles wat ik wil.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2008 11:21 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:55

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tja, dit is ondertussen eigenlijk helemaal geen programmeer probleem (meer). Hoe welke switches van ffmpeg gebruikt moeten worden is ook keurig in de documentatie van ffmpeg te lezen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.