[Backup Exec 11d] SQL Primary filegroup is full

Pagina: 1
Acties:

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Ik ben momenteel bezig met het aanpassen van onze Backup Exec 11d configuratie. Op dit moment worden er individuele backups gemaakt van mailboxes via Backup Exec. Als ik de configuratie hiervan wil aanpassen dmv het deselecteren van gebruikeraccounts en ik wil deze opslaan krijg ik de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bachw/tweakers/be-sqlfout.JPG

Er draait volgens mij een gestripte MS SQL 2005 database op de backupserver.

Ik heb al op de Symantec site gekeken en gegoogled maar nog zonder bruikbare resultaten. Mocht ik iets nuttigs vinden zal ik het hier posten. }:O

BOINC stats

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

Topicstarter
Update:
Via de Management Studio van SQL 2005 kan ik de database vergroten. Nu nog even uitdokteren hoe ik dat het beste kan doen.

BOINC stats

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Is er wel voldoende disk space ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

Topicstarter
Ja zat, dat is het probleem niet. Ben nu de database aan het opschonen en nu komt er wat ruimte vrij, maar dat is denk ik voor de komende tijd niet genoeg. Ik ben hier net begonnen en ken nog niet de ins/outs van het systeem. Ik ben voor de time-being even geholpen, mocht er nog iemand een geweldig idee hebben dan zie ik het wel verschijnen.

BOINC stats

Verwijderd

Heb je een support contract?
bel dan ff met Symantec als je er niet uitkomt...
anders ff je reseller bellen..

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je build 7170 incl. de laatste updates (SP2 etc)?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

Topicstarter
De tabel dbo.JobHistoryDetailInfo is 2,6GB groot op disk. Ik heb de instellingen aangepast wat betreft het verwijderen van log-files. Ik verwacht nu geen problemen meer.

BOINC stats

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-02 14:37

beerns

it is I, Leclerc

evt aanvulling voor de TS.

Ik zou de db op AutoGrow zetten. Verwacht dat dat het probleem is, dat ' ie niet mag groeien (transaction log bijvoorbeeld)

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
BachW schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 10:52:
De tabel dbo.JobHistoryDetailInfo is 2,6GB groot op disk. Ik heb de instellingen aangepast wat betreft het verwijderen van log-files. Ik verwacht nu geen problemen meer.
Heeft misschien ooit iemand database maintenance uitgezet? Bij zijn de databases niet veel groter dan enkele (honderden) MB's ....

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

Topicstarter
Database Maintenance staat aan en die heb ik ook aangepast. Ze maken hier individuele backups van mailboxen. De logs hiervan reizen de pan uit. We gaan kijken naar een alternatief voor het backuppen van Exchange, zijn er genoeg ;-). Volgens mij staat het op autogrow, zal ik even controleren, maar de db is al 4GB groot en groter trekt Backup Exec en Windows volgens mij niet.

BOINC stats

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Vreemde redenatie. Omdat je problemen hebt met een DB stap je over naar een andere backup oplossing? Ik gebruk ook Veritas 11d, en backup ook individuele mailboxen (restored veel handiger dan gebruik maken van een recovery group). Database is bij ons slechts rond de 100 MB.

In je TS geef je aan dat je gebruik maakt van een "gestripte" SQL 2005 database. Wat gebeurt er als je de database op een "reguliere" SQL 2005 DB plaatst? Zijn verder laatste SP's voor Veritas en SQL geinstalleerd?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

Topicstarter
Question Mark schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:02:
Vreemde redenatie. Omdat je problemen hebt met een DB stap je over naar een andere backup oplossing? Ik gebruk ook Veritas 11d, en backup ook individuele mailboxen (restored veel handiger dan gebruik maken van een recovery group). Database is bij ons slechts rond de 100 MB.

In je TS geef je aan dat je gebruik maakt van een "gestripte" SQL 2005 database. Wat gebeurt er als je de database op een "reguliere" SQL 2005 DB plaatst? Zijn verder laatste SP's voor Veritas en SQL geinstalleerd?
Ik ken de omgeving nog niet goed genoeg om hier een zinnig antwoord op te geven. Misschien is de conclusie dat de huidige manier de goede is.

Het probleem waar ik nu tegenaan loop is dat de logs die weggeschreven worden niet via Backup Exec zijn te verwijderen. Als ik de opdracht geef om een history log te verwijderen gaat hij aan de gang. De lokale SQL-server is dan heel erg druk maar wanneer hij klaar is staat de log nog in de geschiedenis en de data in de tabel. Dit blijkbaar om dat de logs zo enorm groot zijn dat de SQL-server het even niet meer snapt. Ik ga kijken of ik iets via de storage procedures kan doen, maar zo groot is mijn SQL-kennis niet...

BOINC stats

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

Topicstarter
Ik heb wat gevonden op de Symantec-forums. Alleen door dat geintje maak je in 1 keer de hele log leeg... Kan handig zijn, maar niet voor mij. Link: Symantec forum

Ik ben gisteren via SQL 2005 Management Studio nog even handmatig aan de gang gegaan naar aanleiding van het topic op het Symantec-forum. In de 3 tabellen is prima te zoeken op de taak en middels de diverse ID is alles goed op te sporen. Nu wilde ik een taak gaan verwijderen en stuitte ik op de volgende foutmelding.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bachw/tweakers/be-sqlfout2.JPG

Nu is het dus uitzoeken hoe ik de time-out tijd kan verlengen. I'll keep you posted. ;)

BOINC stats

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

Topicstarter
Niet helemaal de oplossing maar het vergrote van de time-out tijd in SQL Studio gaf niet het gewenste effect. Het draaien van de queries op de fysieke server wel.

BOINC stats

Pagina: 1