Quickport Pro of toch maar normale externe harddisk?

Pagina: 1
Acties:

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:35
Omdat ik een beetje ruimtetekort heb, was ik aan het zoeken naar een externe 1TB oplossing. Toen ik op Alternate keek zag ik de Quickport Pro staan van Sharkoon:
http://www.alternate.nl/h...?baseId=4376&artno=rdua13

Icm een 1TB SATA schijfje is dit een stuk goedkoper dan bijvoorbeeld een MyBook Home 1TB:
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=AEHW02

Een 1TB schijfje kost 120 euro + 40 euro voor dat ding kom je op 160 euro uit, 20 minder dan de MyBook, en heb je ook nog een cardreader + USB hub.

Nu heb ik hier een paar vragen over:
Het ding kan via eSATA worden aangesloten, net als de MyBook, maar zal er eentje sneller zijn?
Is het betrouwbaar? Lijkt me niet erg goed dat die schijf open en bloot staat?
Zal de USB sneller of minder snel gaan dan de MyBook?

Een voordeel van de Quickport Pro is natuurlijk dat je er een andere HD in kan zetten als de ene vol is :) .

[ Voor 6% gewijzigd door TheJVH op 21-05-2008 01:53 ]

• Elledan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11-2013
Ik kan me niet voorstellen dat de ene externe SATA behuizing echt sneller zal zijn dan de andere. Met USB/Firewire en zulke high-level protocollen is dat vaak wel het geval. De Quickport lijkt mij vooral praktisch als je losse HDDs gebruikt met het overzetten van data of voor backups. Een behuizing zoals de MyBook is niet bedoeld om een stapel HDDs mee vol te schrijven/lezen.

www.mayaposch.com

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:35
Nee dat begrijp ik, maar het gaat me er meer om, of er veel verschil in prestaties/betrouwbaarheid zal zitten. Waarschijnlijk zal ik er gewoon een 1TB schijfje inzetten. Ik kan voor 20 euro natuurlijk ook die MyBook kopen, die er mooier uitziet, en waarschijnlijk iets betrouwbaarder is. Daarintegen is de Quickport functioneler :) .

• Elledan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11-2013
Ach, met de quickport moet je misschien voorzichtiger gezien MBT ertegen aan stoten (lijkt me gevaarlijk als ie omvalt/de HDD eruit getikt word), maar verder is het minstens zo betrouwbaar, lijkt me :)

www.mayaposch.com

Verwijderd

Ben ook sterk aan het overwegen om die Quickport (Pro) aan te schaffen. TS, heb je die nu aangeschaft en zoja wat zijn je bevindingen? Of andere mensen die hun ervaring kunnen delen?

Buiten een zeldzame goede review en een paar bekopte (wel positieve) gebruikerservaringen op Alternate, vind ik er niet veel van. Staat maar beperkt in de pricewatch en op GoT was dit het enige topic.

Wat me vooral interesseert is de bouwkwaliteit en betrouwbaarheid wat betreft meerdere wissels. Zelfs na een aanzienlijk aantal wissels moet de schijf toch nog goed zitten, en moeten de contactpunten tussen HD en Quickport nog goed contact blijven maken!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
*subtiel kickje*

Ik zit dus ook te overwegen om een quickport pro aan te schaffen, mijn probleem is echter dat ik geen eSATA poort heb en USB 2.0 toch wel erg traag is als je like 500+ gig vol wilt blazen op een LAN.

Hence my question, is het mogelijk om een normale SATA kabel naar buiten te loodsen(ik heb sowiewo een pci slot cover open omdat de voeding van mijn pomp daar door moet) en aan te sluitne op dit ding? afaik is een eSATA poort nl niet meer dan een SATA poort aan de buitenzijde van je PC zonder echt verschil(beiden hotswappable)? Goed, 't probleem is wellicht een juiste (e)SATA kabel te vinden/modden (of een eSATA HBA in een leeg PCI slot te rammen), maar da's fase 2.

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Rey Nemaattori schreef op woensdag 03 september 2008 @ 12:10:
*subtiel kickje*

Ik zit dus ook te overwegen om een quickport pro aan te schaffen, mijn probleem is echter dat ik geen eSATA poort heb en USB 2.0 toch wel erg traag is als je like 500+ gig vol wilt blazen op een LAN.

Hence my question, is het mogelijk om een normale SATA kabel naar buiten te loodsen(ik heb sowiewo een pci slot cover open omdat de voeding van mijn pomp daar door moet) en aan te sluitne op dit ding? afaik is een eSATA poort nl niet meer dan een SATA poort aan de buitenzijde van je PC zonder echt verschil(beiden hotswappable)? Goed, 't probleem is wellicht een juiste (e)SATA kabel te vinden/modden (of een eSATA HBA in een leeg PCI slot te rammen), maar da's fase 2.
Ja dat kan met een SATA -> eSATA kabel. Die schijnen er te zijn.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
awlrighty, thnx ^_^

* Rey Nemaattori heeft 't ding besteld

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Pagina: 1