Toon posts:

[WinXP/Vista] USB poorten herkennen niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat er al wat topics aanwezig zijn op dit forum over hetzelfde onderwerp. Maar geen van alle suggesties die erin staan heeft mij kunnen helpen.

Hardware:
Processor: P4 3.20GHz
RAM:1535MB
Mobo: MSI 875P Neo

Situatie:
Op een dag deden al mijn usb porten het niet meer, allemaal geven ze nog wel stroom. Op dat moment had ik WinXP SP2.

Genomen maatregelen:
- Via Windows Update alle drivers en updates bij te werken
- SP3 geinstalleerd
- Harde schijf geformatteerd en nieuwe WinXP (SP3 integrated)
- Windows Vista geinstalleerd
- In BIOS menu USB functie enable/disable paar keer gedaan.
- Kast open gemaakt en draden van USB porten er opnieuw ingestopt.
- Via apparaatbeheer, poorten uitgeschakeld en gedeinstalleerd en automtisch opnieuwe installeren.
- Knoppix proberen te gebruiken, maar kon hem niet helemaal goed booten.

Alle maatregelen hebben geen effect gehad. Heeft iemand nog een suggestie of moet ik maar een nieuwe mobo kopen? :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2008 12:37 . Reden: Hardware toegevoegd ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:17

Wildfire

Joy to the world!

Ik wou Knoppix suggereren maar zag dat je dat al geprobeerd hebt. Maar je zegt dat Knoppix niet goed wil booten, wat is het probleem? Knoppix werkt op het overgrote deel van computers gewoon automatisch goed namelijk.

Als je Knoppix toch aan de gang weet te krijgen, weet je iig dat het geen hardware-probleem is. Probeer anders eens een bootable testprogramma voor je HD, die hebben vaak nog wel muisbesturing ingebouwd.

[ Voor 32% gewijzigd door Wildfire op 21-05-2008 01:46 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Wat ik nog mis in je topicstart is welke hardware er in je pc zit. Zeker omdat je zelf vermoedt dat het met je hardware te maken heeft.

AUB dit even aanpassen in je voor de rest goede topicstart :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Wildfire schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 01:44:
Ik wou Knoppix suggereren maar zag dat je dat al geprobeerd hebt. Maar je zegt dat Knoppix niet goed wil booten, wat is het probleem? Knoppix werkt op het overgrote deel van computers gewoon automatisch goed namelijk.

Als je Knoppix toch aan de gang weet te krijgen, weet je iig dat het geen hardware-probleem is. Probeer anders eens een bootable testprogramma voor je HD, die hebben vaak nog wel muisbesturing ingebouwd.
Als het handig is zou ik wel een fototje van mn scherm, waarbij knoppix vastloopt tijdens het booten, willen maken.

Of anders,

Welk bootable testprogramma voor mijn HD kan ik gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 11:00:
Wat ik nog mis in je topicstart is welke hardware er in je pc zit. Zeker omdat je zelf vermoedt dat het met je hardware te maken heeft.

AUB dit even aanpassen in je voor de rest goede topicstart :)
Hardware zit er nu bij, mocht er nog meer dingen bij moeten die relevant zijn moet je ff zeggen ;)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:57

remco_k

een cassettebandje was genoeg

De meeste biossen kunnen ook booten van een USB device.
Misschien moet je dat even proberen. Een memorystick even bootable maken en proberen of het bios daarvanaf wil booten. Werkt dat wel dan is(zijn) je USB poort(en) niet defect.

Alles kan stuk.

Pagina: 1