Toon posts:

Pci-e 2.0 16x bus draait op 8x!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb recentelijk een Asus M3A moederbord gekocht voor mijn 8800GT, helaas wil het bordje niet op 16x draaien, terwijl er wel mee geadverteerd word!.
Ik zou graag willen weten hoe ik mijn kaartje van 8x naar 16x kan krijgen.

Ook heb ik ineens last van BSOD's. na een clean install van XP pro.
Bij het spelen van een spel, met welke drivers dan ook, heb ik soms een BSOD, en soms ook niet, de bsod flits even langs dus kan ik niet lezen wat er staat, wel is het woord: BEELDSCHERMADAPTER me opgevallen, maar deze is niet kapot, ik heb hem laten testen en hij is door de zwaarste tests heengekomen!.

mijn rig:

Geforce 8800GT.
Asus M3A Mobo
4GB DDR2-800 Geheugen
Athlon X2 5000+ Black edition @ 3.0 Ghertz.
650 Watt PSU.
WinXP 32Bit.

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

sjirafje

No inspirational quotes here

Hier kun je zien hoe je het opnieuw opstarten bij een bsod kunt uitzetten. Zo kun je op je gemak de foutmeldingen overnemen, en kan er een stuk gerichter gezocht worden.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:17
In je bios kijken of je 8x op 16x kan zetten?

één is geen, twee is één

Verwijderd

Topicstarter
in het bios kan ik geen enkele setting vinden, heb nog geen BSOD's gehad vandaag..

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:47
heb je de pci-e bus gelocked op 100mhz?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een optie die PCIE Frequenty heet (mijn engels word met de dag slechter), en die staat op 100, en kan tot 150.

En dan nog iets, met 3dmark heb ik een prachtige score, maar in unreal tournament 3 krijg ik rond de 40 a 50 fps average, met drops naar 30 en 25.
dat tewijl volgens tomshardware de 8800gt dik 100 frames moet kunnen persen, of is dit nou alleen in de demo?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
PCIe 2.0 op 8x levert dezelfde banbreedte als PCIe 1.0/1.1 op 16x. Dus het verschil merk je (bijna) niet.
Bij het spelen van een spel, met welke drivers dan ook, heb ik soms een BSOD, en soms ook niet, de bsod flits even langs dus kan ik niet lezen wat er staat, wel is het woord: BEELDSCHERMADAPTER
Wat is het merk van je PSU? het kan zijn dat na een poosje gamen je PSU de stroomtoevoer naar je graka niet meer aankan en je graka uitvalt (misschien nog net genoeg voor de BSOD).

[ Voor 4% gewijzigd door Bitage op 21-05-2008 14:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Huntkey, maar dat zal het probleem niet zijn, als ik een PSU error heb gaat de pc echt helemaal uit, en daarna weer aan.

Mijn 3dmark06 score: 10358 overall
4608 SM2
5110 SM3/HDR
2258 CPU
Dit alles op 1280x1024 ZONDER AF & AA.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:55

KneoK

Not in a million lightyears

Mooie score lijkt me.

Je zou eens kunnen proberen om je PCI-E bus op 102MHz te laten draaien. In mijn BIOS (Asus P5K) heet de PCI-E instelling overigens iets van PEG (PCI-E Graphics ofzo), dus misschien dat je daar iets over kunt vinden. Ik kan een optie instellen om het automatisch te regelen of handmatig, bij handmatig komen er extra opties bij, wellicht dat je 'm dan wel op x16 krijgt.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:17
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:54:
Huntkey, maar dat zal het probleem niet zijn, als ik een PSU error heb gaat de pc echt helemaal uit, en daarna weer aan.

Mijn 3dmark06 score: 10358 overall
4608 SM2
5110 SM3/HDR
2258 CPU
Dit alles op 1280x1024 ZONDER AF & AA.
Ken het merk niet, wellicht andere tweakers.

Een error kan alles zijn, het is niet uit te sluiten dat je voeding het toch op het moment supreme nèt even niet meer trekt en je extra pci-e stroomkabel afsluit. Dan blijft de kaart het vaak gewoon nog doen maar in 2d mode zodat je een bsod wel kunt lezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Wackoz op 21-05-2008 19:44 ]

één is geen, twee is één

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Huntkey is OK.

Maar, als je een defecte of in ieder geval niet goed functionerende voeding hebt, wil dat niet zeggen dat deze dus alleen maar uitvalt. Als je spanningspieken hebt, of als het ding niet goed spanning kan leveren als jouw PC daarom vraagt, kun je dus ook makkelijk BSOD's krijgen/vastlopers noem het maar op.
Pagina: 1