Toon posts:

Freeze bij 8800GT bij 3d

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

mijn nieuwe systeem:

Silentmaxx ST 07
Enermax modu 82+ 525W
MSI P7N SLI Platinum Silent
CPU : E8400
MSI nx8800GT Silent
Samsung SpinpointF1 750Gb
Enermax modu 82+ 525W
Windows XP 32b
:z :z

Alles loopt soepeltjes tot starten van 3D testwerk zoals Atitool, 3dmark2006 enz, loopt mijn PC vast/freeze na ± 30 sec , alleen hard reset mogelijk.

Had aanvankelijk BSOD's met nvgst.sys melding , dit bleek na lang zoeken terug te voeren op het nog niet overweg kunnen van SATA optical drives,zelfs niet met laatste bios update, nu een IDE DVD brander van Samsung erin , geen meldingen meer.

Ik heb alle driver updates gedaan, o.a. 169.21 voor 8800GT
ook MSI MB bios update geslaagd
videokaart getest door Informatique, geen probleem gevonden

Mijn hele systeem staat nog default , niks OC
Warmte afvoer goed , 2x 120 mm fan in kast, Zalman koelers dus op CPU en GPU , zelfs met open kast gebeurt het al .
Graag jullie hulp.

• Elledan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11-2013
Het zou best de voeding kunnen zijn.

www.mayaposch.com

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:17
Elledan schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 08:47:
Het zou best de voeding kunnen zijn.
dan zou hij een hele brakke moeten hebben aangezien 500+ watt meer dan genoeg is om dit systeem te draaien. ( zelf draai ik een Q6600 @ 3.2 met 5 x 200 GB 8800GT OC en 2 Gb intern). met een 520 watt OCZ.

- je kunt het wel testen door een andere voeding te gebruiken. dan weet je het zeker!

wat mij zo te binnen schiet is dat de videokaart te weinig stroom krijgt .... heb je de stekker er inzitten vanaf de voeding?

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 07:53
Aangezien je niet hebt overclockt zou het niet moeten kunnen maar normaal bij de msi p7n platinum is freeze een te lage VTT FSB instelling. Zet die eens wat hoger.

Verwijderd

Topicstarter
Voeding was eerst een Zalman HP600, deze piepte hevig bij hoge 3d belasting, :? bleek dus na check van alternate inderdaad een brakke voeding die ondermaats presteerde, dacht hiermee dus de oorzaak duidelijk te hebben, het mij overigens zeer verbaasde , alhoewel ik inmiddels recensies over matig kwalitatieve capacitors heb gelezen
Ok, kreeg nieuwe Zalman mee, thuis weer zelfde piepen vanuit de voeding bij belasten ,na halve minuut freeze.?? Zonder discussie dan maar een nieuwe voeding mee gekregen van Enermax dus.

Geen bijgeluiden meer, mooie stille voeding, maar wel de bekende freezes. |:(
Alles goed aangesloten
Zal vanavond de VTT FSB eens bijstellen.
Dank alvast

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-05 12:54
je voeding kan dit makkelijk aan. Ik draai een oc e6750 op 3.6 met luchtkoeling. met een 8800gts 512mb oc. 2 hd's en heeel veel leds. en extra koelers. Dit alles met een 450 watt veoding.

Ik zie dat het een silent is. mis een mogelijkheid om er een extra fan op te zette. Werkt het bestel een silentfan. Die h00r je haast niet. je hoord wel vaker dat die silent kaarten te warm worden
suc6

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost.

Simpel eigenlijk , maar iets waar je toch niet snel aan denkt......

Videokaart was nagezien door Informatique...probleem deed zich bij hun niet voor, dus alle andere opties dus belijken.
Toch maar even hardware monitoring via Rivatuner , wat bleek GPU 70° idle :S , en na korte belasting, echt stressed kan je het niet noemen, 120°!!
Blijkt dus toch een temp probleem, maar Graka fan 100% en twee 120mm fan vol erop. (?)
Kijk ik eens heel goed tussen de GPU en de Zalmankoeler , blijkt de beschermfolie van de pasta er nog tussen te zitten :( . Let op Zalmankoeler op MSI graka '"af fabriek" dus .
ja en da's niet lekker zo'n isolerend dekentje voor de GPU
MSI : :Z
Informatique: :Z
Ik: :( maar toch ook wel weer *O* )

Plastik is door Informatique verwijderd met excuus en software cd'tje.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:41
Wat je wel niet allemaal tegenkomt zeg :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Elledan
Dat is inderdaad nogal opzienbarend. Mooi dat het toch is opgelost :)

www.mayaposch.com

• StormRider
ik had een nieuwe geeist. Hoe lang loopt hij al 120 Celc. Dat is niet goed voor je kaart h00r.
:S naja mooi dat het is opgelost

Verwijderd

offtopic:
Ik wil nu niet zeuren, maar woorden met dubbel o mogen ook geschreven worden met dubbel o in plaats van dubbel 0...

• StormRider
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 01:45:
offtopic:
Ik wil nu niet zeuren, maar woorden met dubbel o mogen ook geschreven worden met dubbel o in plaats van dubbel 0...
:( H0e bed0el je dat zeg, waar0m m0et dat persee. Ze snappen het best.

Gr0etjes

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
0md8t h3t b1jz0nd3r 1rr1t8nt l33st.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

• Elledan
u1i3 z|\| 4lm44l |/r33|\/|d ;)

www.mayaposch.com

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 14:40
StormRider schreef op zondag 25 mei 2008 @ 01:06:
ik had een nieuwe geeist. Hoe lang loopt hij al 120 Celc. Dat is niet goed voor je kaart h00r.
:S naja mooi dat het is opgelost
Volgens mij is dat een fabeltje. Ze zijn ontworpen om op 120 graden celsius te werken, maar het zou niet voor extra slijtage zorgen (volgens mij ging op de FP onlangs daar een artikel over). Stevig overklokken van de 8800GT kan de levensduur wél benadelen.

• buggienuk
  • Laatst online: 07-05 11:12

buggienuk

lekker buggie

zork schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:43:
[...]

Volgens mij is dat een fabeltje. Ze zijn ontworpen om op 120 graden celsius te werken, maar het zou niet voor extra slijtage zorgen
Van mij mag je best je graka constant op 120 graden gooien hoor, niet mijn probleem. Het is echter niet echt een leuk iets als hij constant op die temp loopt. Dan gaat alles gewoon sneller kapot. Ik neem aan dat je wel weet hoe heet 120 graden is, indien je dit niet weet stop je hand ik kokend water. Denk je nu in dat dit op je graka zit te branden. Je PCB kan gaan krommen, eventueel als er dichtbij caps zitten kunnen barsten etc etc. Zelf probeer ik hem onder de 80 graden, wat ik al heel veel vind, te houden.
(volgens mij ging op de FP onlangs daar een artikel over).
Ik heb even gezocht op de FP (in videokaarten/GPU's) maar heb er niks over kunnen vinden, een linkje zou leuk zijn :$

Ook bekend op XBL als buggienuk

Pagina: 1