Toon posts:

[Vista]"Mijn documenten" delen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey!
Ik probeer hier een netwerk op te zetten tussen twee Vista 32Bit Home Premium computers. Ze zitten allebij in hetzelfde draadloos netwerk en de werkgroep "THUIS". Bestandsdeling is ingeschakeld net als netwerkdetectie en media delen.
In principe doet alles het nu en kan ik dus ook media afspelen op beide PC's en met de ene PC in de public map van de andere PC.
Maar nu wil ik dus mijn mijn documenten map gaan delen. Ik heb dus onder het tablad "delen" bij "geavanceerd" delen op allebij de PC's ingesteld dat hij gedeeld mag worden met alle rechten. Alleen dit werkt dus niet.
Als ik op PC 1 in de andere Mijn Documenten map wil zegt hij dat ik niet de machteging heb (wel gegeven op andere PC) en bij de andere zegt hij bij dezelfde actie dat er geen toegang is tot de map en dat ik de spelling moet checken en dat ik dus ook niet de machteging heb.
Is het mogelijk om gewoon je Mijn Documenten map te delen? Een tijd geleden heb ik zelfs nog de hele harde schijf van de ene PC gedeeld zonder problemen. Ik snap er dus ook echt helemaal niets meer van.
Heb al rondgekeken in FAQS enzo en alle instellingen nagelopen.
Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Ik gebruik alleen Windows Firewall.

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen :S Ik kan echt niet meer op een oplossing komen.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-03 16:50
Je moet ook de folder rechten van documents en settings en subdirs van de gebruiker voor iemand anders open zetten.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:52

Demo

Probleemschietende Tovenaar

'Password protected sharing' uitzetten in Network and sharing center. Anders kan je alleen inloggen met een username/password. Verder moet bij Sharing op de map 'Everyone' zijn toegevoegd en bij Security (NTFS-rechten, weet niet zeker of je dat in de Home-edities kan instellen, zo niet dan doet Vista dat wel automatisch) moet 'Network' rechten krijgen.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Nou werkt dus voor geen meter. Iedereen staat bij alles en helemaal met alle rechten. Bij beveiliging staat nu network maar bij het instellen ging hij de rechten veranderen maar toen kreeg ik steeds een melding "toegang geweigerd" bij bijv. mijn afbeeldingen. Kan er nu nog steeds niet in.

Ik snap dit niet is dit gewoon een nieuwe beveiligingsfunctie van Vista? Want bij XP kon ik zonder al dit gezeur gewoon meteen alles delen. Zelfs m'n hele HD.

Kan ik die beveiliging ook uit zetten?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2008 12:22 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Blijkbaar heb je dus niet de rechten om dat aan te passen, je zult dus met een admin account eerst in moeten loggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik word hier zo doodziek van!
Ik zit nu gewoon op de account met alle rechten. Maar dan moet je via veilige modus ofzo toch in die admin account? Waarom maken ze dit zo moeilijk?
Pagina: 1