Port forwarding probleem (ja..echt..)

Pagina: 1
Acties:

• paranalia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-02-2022
Ik heb sinds kort te maken met een SMC WBR14-G2 router. Maar ik krijg het port forwarden voor DC++ en uTorrent maar niet voor elkaar. Heb zelfs het jullie wel bekende http://www.portforward.com erbij gehaald, maar niets werkt.

Ik heb XP Pro, een on board netwerkkaart van Realtek en een Wifi adapter van Linksys, en bij beide werkt het niet. Firewall, Anti-virus, etc, alles staat uit. Maar het werkt niet... :/

Ik snap er helemaal niks meer van. Ben geen netwerkheld, maar dit soort shit snap ik normaal gesproken wel.

Wat wellicht ook nuttig is om te vertellen: Mijn huisgenoot gebruikt dezelfde draadloze verbinding, gebruikt ook uTorrent, en niks ingesteld bij het port forwarding gedeelte in de router, en hij heeft wél een goede verbinding. :?

Heeft iemand een idee? :)

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:24

allure

Titaan fase 2/3

Ik denk dat jullie voor een reeks adressen poorten open moet gaan zetten.
En dat jullie beide dezelfde poort gebruiken.

Is uPnP actief toevallig?

• hFresh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-03-2025
Probeer eens een andere poort in te stellen dan die van jou huisgenoot.
Ik gebruik voor uTorrent poort 50001 oplopend tot 50003 voor ander uitgegeven ip's.
Werkt perfect.

• paranalia
allure schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:22:
Ik denk dat jullie voor een reeks adressen poorten open moet gaan zetten.
En dat jullie beide dezelfde poort gebruiken.

Is uPnP actief toevallig?
Hmm..hier in XP niet, maar op de router wel dacht ik...eens even kijken

• paranalia
Heb al meerdere ports gebruikt, dus dat kan t niet zijn

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:24

allure

Titaan fase 2/3

uPnP uitschakelen en handmatig de poorten bedienen.
Ik zou zowieso een poort boven 1024 doen.
Ikzelf gebruik 6886.

Welke range gebruik je?

• paranalia
Unpnp is nu uit, maar nog steeds niets. Ik gebruik geen range, ik gebruik 6112. Hetzelfde als in uTorrent. Dat moet toch goed zijn? (d.w.z. zo deed ik het altijd)

• paranalia
Oja, nog iets. Volgens DC++ heb ik een Partial Connection. UDP werkt namelijk wel.
En nog iets: mijn huisgenoot heeft ook geen goede verbinding meer bij utorrent :?

[ Voor 33% gewijzigd door paranalia op 20-05-2008 21:52 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:21

franssie

Save the albatross

paranalia schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:32:
Oja, nog iets. Volgens DC++ heb ik een Partial Connection. UDP werkt namelijk wel.
En nog iets: mijn huisgenoot heeft ook geen goede verbinding meer bij utorrent :?
meerdere clients zijn in mijn ervaring niet heel erg goed ondersteund bij deze protocollen, je bent namelijk ook server. Door jouw aanpassingen heeft nu je netwerkgenoot last van jou zoals jij last van hem/haar/het hebt.
Je kan in je client software instellen welke poorten jij gebruikt, neem een andere range dan je netwerkgenoot en het helpt dus als hij.zij.het dat ook hard instelt (dus ook daar actie gewenst).

Trek ter controle van dit verhaal (in overleg) even zijn.haar.het stekker eruit, reboot je router en kijk of het bij jou wel werkt maar het klinkt alsof jouw pakketjes bij hem.haar.het worden aangeboden.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• paranalia
franssie schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 22:30:
[...]

meerdere clients zijn in mijn ervaring niet heel erg goed ondersteund bij deze protocollen, je bent namelijk ook server. Door jouw aanpassingen heeft nu je netwerkgenoot last van jou zoals jij last van hem/haar/het hebt.
Je kan in je client software instellen welke poorten jij gebruikt, neem een andere range dan je netwerkgenoot en het helpt dus als hij.zij.het dat ook hard instelt (dus ook daar actie gewenst).

Trek ter controle van dit verhaal (in overleg) even zijn.haar.het stekker eruit, reboot je router en kijk of het bij jou wel werkt maar het klinkt alsof jouw pakketjes bij hem.haar.het worden aangeboden.
de poorten komen helemaal niet overeen...

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
Hoe zit je netwerk in elkaar?

Modem (welk type?) -> Router (welk type, ingesteld als accesspoint?) -> Jouw PC

• paranalia
BlackWhizz schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 08:11:
Hoe zit je netwerk in elkaar?

Modem (welk type?) -> Router (welk type, ingesteld als accesspoint?) -> Jouw PC
Motorola Modem -> SMC WBR14 G2 router -> Mijn pc.

Wat is een accesspoint?

• paranalia
Het werkt nu :D
Bedankt allemaal voor de input, maar de fokkers hebben met uiteindelijk het beste kunnen helpen 8)

• franssie

franssie

Save the albatross

paranalia schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 20:29:
Het werkt nu :D
Bedankt allemaal voor de input, maar de fokkers hebben met uiteindelijk het beste kunnen helpen 8)
okido, graag input gegeven en nu zou ik graag wat van jou horen > wat was de oplossing? Lijkt me wel zo aardig dat te delen ter lering ende vermaeck.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• paranalia
Da's waar :) Ik weet het niet precies wat nu de oplossing was. In ieder geval een static ip, maar toch is het me nog niet helemaal duidelijk.

http://forum.fok.nl/topic/1155978/1/25#58808522

Zie de laatste post

• gsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-02 21:22

gsm

Mooi dat het gelukt is maar ik heb ook zo´n probleem en misschien mag ik hier even gebruik maken om het ook te vragen.
Ik heb Telfort met een Zycel ?-2602R-D1A modem , daar achter heb ik een switch en vanuit die switch ga ik naar mijn PC en naar een AP en naar een NetCam IP camera
Alles werkt goed maar de IP camera kan ik niet vanuit een ander PC bereiken.
Ik heb poort 80 opengezet in de Zycel maar helaas geen verbinding van buiteaf.
Wie heeft raad en kan mij helpen ?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:24

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Zit die access point tussen de zyxel router en de ip camera?
Als dat zo is, en die access point fungeerd ook min of meer als router dan zou je daar ook een poort moeten forwarden.
Overigens moet je in de zyxel modem op 2 plekken iets aanpassen:
1. De port forward (heb je gedaan schrijf je, port 80)
2. De firewall moet inkomende connecties op TCP poort 80 doorlaten.

Alles kan stuk.

• franssie

franssie

Save the albatross

en je moet de handleiding van je cam eens doorlezen, meestal moet je naast poort 80 (de webserver die een java app lanceert) ook een video kanaal openen (4400 bijvoorbeeld) waarnaar die java app dan weer kan connecten.

• gsm

gsm

De AP zit na de router maar geen aansluitingen daarop. De IP kamera zit op de switch aangesloten met en ethernet kabel.
Aan de firewall heb ik even niet aangedacht.
Waar kan ik een handleiding vandaan halen hoe ik de poort kan vrijmaken in firewall ?
Ik heb dat nog nooit gedaan dus is dit nieuw voor mij.

• franssie

franssie

Save the albatross

gsm schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 21:28:
De AP zit na de router maar geen aansluitingen daarop. De IP kamera zit op de switch aangesloten met en ethernet kabel.
Aan de firewall heb ik even niet aangedacht.
Waar kan ik een handleiding vandaan halen hoe ik de poort kan vrijmaken in firewall ?
Ik heb dat nog nooit gedaan dus is dit nieuw voor mij.
1) zyxel +typenummer +manual downloaden via goole
2) zoeken naar het grote portforwarding topic (ik heb de link even niet zo snel bij de hand maar het is er hier op GoT, staat bijna alles in uitgelegd in een soort FAQ)
3( handleinding cam zoeken via google.

alledrie inde mentale blender en morgen werkt het.

• gsm

gsm

Ik heb die handleiding al, het is in het Engels.
En ik heb ook de handleiding om de poort te forwarden in het nederlands ( http://www.zyxelsupport.n...nnieuw#poortenvoorbeelden )
Ook heb ik de handleiding van de cam
Maar wat ik ook probeer het lukt me niet.

Ik heb het volgende gedaan :
Onder Port Forward heb ik onder Service Name WWW laten staan en heb ik als Server IP Address het IP adres an de cam ingevuld ingevuld.
Nadat ik Add heb geklikt krijg ik de volgende regel te zien :
#1 - actief - service naam WWW - start poort 80 - end poort 80 - ServerIP adres is de kamera adres

Dan heb ik onder Firewall en tabblad rules bij Packet direction WAN to LAN aangeklikt en daar Add aangeklikt en heb ddaarna Actief aangeklikt en bij Server HTTP(TCP:80) toegevoegd bij Selected Service zodat daar staat Any(UDP) en Any(TCP en HTTP(TCP:80)
Toen op Apply en weer op Apply geklikt.

Maar nog steeds geen toegang van buitenaf
Ik kan wel de cam zien en in de cam komen

Wie heeft raad ??????

• gsm

gsm

Is er niemand die mij kan helpen ???

Verwijderd

@gsm test je toevallig vanaf je eigen LAN op je publiek ip-adres?
Hiervoor dien je wel eerst "ip nat loopback on" aan te zetten.
Bron: http://www.zyxelsupport.nl/z156.php#loopback

• remco_k

remco_k

gsm schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:28:
Is er niemand die mij kan helpen ???
franssie had nog een aardig ideetje
franssie schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 21:23:
en je moet de handleiding van je cam eens doorlezen, meestal moet je naast poort 80 (de webserver die een java app lanceert) ook een video kanaal openen (4400 bijvoorbeeld) waarnaar die java app dan weer kan connecten.

Alles kan stuk.

• gsm

gsm

remco_k schreef op maandag 26 mei 2008 @ 14:17:
[...]

franssie had nog een aardig ideetje

[...]
In de handleiding staat daar niets over in en ook in setup van de camera kan ik niets daarover instellen.
Het probleem zit in de poort, ik heb poort 133 nu ingegeven in de camera en poort 133 vrij gegeven in de Zyxel P-2602R-D1A modem / router en daarin ook de firewall uitgezet maar als ik een online test doet ziet die geen poort 133 open staan.
Ik snap er dus niets van waarom die poort niet open gaat.
Echt helemaal open is alleen poort 80 maar ook dan krijg ik geen contact van buitenaf met de camera.

Misschien een domme vraag, maar ja ik ben ook leek op dit gebied,
Ik lees dat meerdere mensen het IP adres van de camera opgeven met : 192.168.1.34 en was is ook het adres van mijn camera ???!!! Ik heb het gewijzigd naar 50 ipv 34 maar ook dat wordt door velen gebruikt. Dan kan je dit toch nooit in de webbrowser ingeven ???
Wat zie ik verkeerd of welk IP adres moet je opgeven in de webbrowser ?

[ Voor 23% gewijzigd door gsm op 26-05-2008 15:20 ]

• franssie

franssie

Save the albatross

je moet in je interne netwerk je interne poort opgeven (dus thuis), dat is dat 198.x.x.x nummer. Aangezien je in je router de poorten hebt geforeward moet je buiten je eigen netwerk (internet) het IP adres van je router geven. Zoek ik google eens naar 'what is my IP address' en je kan het vinden. Dat buiten adres moet je dus ingeven.

Verder moet je toch echt even dit tot je nemen zodat je een beetje gaat bgrijpen wat je aan het doen bent: Het Grote Poortmappingsverhaal

[ Voor 19% gewijzigd door franssie op 26-05-2008 15:52 ]

• gsm

gsm

Ik heb dat stukje gelezen en dat is me redelijk duidelijk, goed simpel geschreven.
De linken moet ik nog bekijken.

Mijn IP adres weet ik wel maar als ik dat ingeeft in de webbrowser regel dan kom ik niet verder dan het inlog scherm van de router.
Vandaar dat ik vermoed dat het port forwarden niet goed gebeurd of de poort zelfs helemaal niet open gaat. Dat heb ik ok gezien met een online poort scanner. Firewall van de router staat disabled.

• franssie

franssie

Save the albatross

gsm schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:54:
Ik heb dat stukje gelezen en dat is me redelijk duidelijk, goed simpel geschreven.
De linken moet ik nog bekijken.

Mijn IP adres weet ik wel maar als ik dat ingeeft in de webbrowser regel dan kom ik niet verder dan het inlog scherm van de router.
Vandaar dat ik vermoed dat het port forwarden niet goed gebeurd of de poort zelfs helemaal niet open gaat. Dat heb ik ok gezien met een online poort scanner. Firewall van de router staat disabled.
er staat in dat stuk en in dit topic meerdere keren dat als je vanuit je eigen netwerk test met je externe IP adres dat het niet werkt. Je zal dus iemand moeten vragen het voor je te testen. Lees het stuk waarnaar ik linkte nog eens (of drie maal) door, het staat er echt allemaal wel in en de link in de eerste (!) post van dit topic naar portforwarding.com is ook erg zinvol. c
Ik weet dat het de eerste keer allemaal erg veel kan zijn maar als je het eenmaal ziet is het echt simpel, het zal zeker ook in de gebruiksaanwijzing van je webcam staan (post dan eens welk type dat is - je mag wel eens iets meer info delen of het gewoon zelf uitzoeken).

//edit ik zag nu ook je andere topic: Port Forwarden in Zycel P-2602R-D1A
Wie kan mij helpen ?
Ik heb een IP kamera maar kan die niet vanuit een andere PC vinden.
Nu heb ik gehoord dat ik de poort moet forwarden in het modem en volgens de gegevens van de kamera is dat poort 80, ik dacht dat die altijd open stand maar dat blijkt dus van niet.
Nu heb ik onder NAT een tabblad Port Fowarding en daar heb ik het volgende ingegeven :
Active "een vinkje"
Service Name : NetCam
Start Port : 80
End Port : 80
Port Translation Start Port : 0
Port Translation End Port : 0
Server IP Address : het IP adres van de kamera

Wat doe ik fout ?
Mvg
gsm
Probeer eens bij translation ook 80/80 ipv 0/0 in te vullen, je stuurt nu al je binnenkomende verkeer een zwart gat in lijkt het (je externe poort kan bijvoorbeer 9080 zijn en in je interne 80, extern verbind je dan met ip.ip.ip.ip:9080 en dat wordt dan doorgezet naar 192.x.x.x:80.

[ Voor 28% gewijzigd door franssie op 27-05-2008 00:05 ]

• gsm

gsm

Franssie, ik test vanuit een ander provider dus niet vanuit mijn eigen netwerk.
Opzich is het ook niet moeilijk maar nu kom ik er niet uit, ik heb wel eerder een port forward gedaan, bv met de livebox van Wanadoo en gelukkig is dat altijd nog gelukt maar nu met dit Zyxel modem lukt het me niet.
Ik zal het in het kort beschrijven :
Ik heb een Stardot MP camera en die zit nu aangesloten op de Zyxel modem
In de Zyxel heb ik onder Network - NAT op tabblad General een vinkje staan bij Active NAT en SUA Only is aangevinkt.
Onder tabblad Port Forward heb ik het volgende staan :
#1 - vinkje bij Active - Service name WWW - Start port 133 - End port 133 - onder Port translation staat bij beiden poorten 0 - Server IP adres is 192.168.1.50
Ik heb poort 80 verlaten en ben op 133 gaan zitten en het IP adres heb ik ook gewijzigd naar 50 op het einde. Ook heb ik bij Port Translation 133 ingevuld en toen ook 80 maar ook dat hielp niet.
Firewall in de Zyxel heb ik op disable gezet

Naar mijn weten heb ik nu het IP adres van de camera door gestuurd via poort 133 en de firewall kan hem niet tegen houden want die staat uit.
Mijn vraag is nu, als ik van buitenuit het IP adres van de camera intoets in de webbrowser dan kom ik niet in de camera en als ik mijn WAN IP adres ingeeft in de webbrowser bij mijn buren dan kom ik in het inlogscherm van de Zyxel.

Als ik bij nmap-online.com een online poortscan laat doen geeft die het volgende aan
PORT STATE SERVICE
80/tcp open http
133/tcp open statsrv
1720/tcp filtered H.323/Q.931
8080/tcp filtered http-proxy

Ook bij andere online scans geeft die aan dat poort 133 open staat.
Maar waarom kan ik de camera dan niet bereiken van buitenaf ????
Nogmals vanuit eigen netwerk heb ik gewoon toegang tot de camera !!!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:23

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Hey, ik heb ook zo'n SMC mickymouse geval router. Ik heb uTorrent draaien op XP. De eerste keer heb ik de port-forwarding ingesteld en via de website (test forwarding van Utorrent) getest als de poort bereikbaar was en die gaf netjes aan dat het goed stond ingesteld. Een tiijdje later zag ik in uTorrent dat die poort niet meer open stond - dus nogmaals gekeken en sindsdien krijg ik dit niet meer werkend. Maarja - aangzien m'n torrents nog vrolijk binnen lopen heb ik er niet meer naar gekeken maar vreemd is het iig wel.

• remco_k

remco_k

gsm schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 01:12:
...en als ik mijn WAN IP adres ingeeft in de webbrowser bij mijn buren dan kom ik in het inlogscherm van de Zyxel.

Als ik bij nmap-online.com een online poortscan laat doen geeft die het volgende aan
PORT STATE SERVICE
80/tcp open http
133/tcp open statsrv
1720/tcp filtered H.323/Q.931
8080/tcp filtered http-proxy

Ook bij andere online scans geeft die aan dat poort 133 open staat.
Maar waarom kan ik de camera dan niet bereiken van buitenaf ????
Omdat je natuurlijk ook even het poortnummer op moet geven bij je buurman.
Zoiets als: http://a.b.c.d:133

En in je zyxel modem moet je bij port translation 80 (maar 133 als je in je webcam de configuratie ook hebt aangepast naar 133) invullen, de rest lijkt goed te staan.

[ Voor 10% gewijzigd door remco_k op 27-05-2008 01:29 ]

Alles kan stuk.

• franssie

franssie

Save the albatross

remco_k schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 01:20:
[...]

Omdat je natuurlijk ook even het poortnummer op moet geven bij je buurman.
Zoiets als: http://a.b.c.d:133

En in je zyxel modem moet je bij port translation 80 (maar 133 als je in je webcam de configuratie ook hebt aangepast naar 133) invullen, de rest lijkt goed te staan.
precies a.b.c.d:poortnummer dan moet het werken. Als je van buitenaf het inlogscherm van je router te zien krijgt gaat het niet helemaal goed lijkt me, dat zou ik niet leuk vinden!
Ik heb net even de gebruiksaanwijzing doorgelezen (wel gave cam zeg! - en deze camera lijkt zowel de webserver voor je java app als de video stream over poort 80 te gooien, geinig.)

• gsm

gsm

Deze cam is inderdaad een prachtige cam, schitterende foto´s an kan tegen -40° vorst.
Poort 80 is standaard en dan werkt het bijbehorende tools goed maar zodra de poort veranderd werkt het tool niet meer maar dat vind ik geen probleem.

Nu het volgende, eindelijk heb ik de fout gevonden, de switch is het probleem
Ik heb de camera gisterenavond direct aangesloten op de Zyxel en het werkt nu goed.
IP + poort nummer werkt goed

Iedereen hartelijk dank voor alle hulp en adviezen

• franssie

franssie

Save the albatross

gsm schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 12:21:
Deze cam is inderdaad een prachtige cam, schitterende foto´s an kan tegen -40° vorst.
Poort 80 is standaard en dan werkt het bijbehorende tools goed maar zodra de poort veranderd werkt het tool niet meer maar dat vind ik geen probleem.

Nu het volgende, eindelijk heb ik de fout gevonden, de switch is het probleem
Ik heb de camera gisterenavond direct aangesloten op de Zyxel en het werkt nu goed.
IP + poort nummer werkt goed

Iedereen hartelijk dank voor alle hulp en adviezen
dan denk ik dat je switch stiekum een router is ... stomme is dat ik daar nog aan dacht maar het als te voor de hand liggend afdeed - ik dacht oko dat er stond dattie aan de zyxel hing. Anyway, veel plezier!
In de poort mapping kan je dus buiten 3331 doen en binnen gewoon 80, dan werkt je tootlje tenminste nog wel op je eigen netwerk.

Pagina: 1