Fletse Kleuren (Vista en Ati X1250)

Pagina: 1
Acties:

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:27

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een nieuw systeem met een M2A-VM HDMI moederbord met daarop een geintegreerde ATI Radeon X1250 videokaart. Het systeem draait op Vista en ik ben er zeer tevreden over. Op één punt na, ik krijg de kleuren niet goed weergegeven. Zo op het eerste gezicht ziet alles er goed uit maar er zijn echter kleurgradaties die ik op mijn monitor niet (of bijna niet) kan zien terwijl deze op (bijvoorbeeld) mijn werk wel goed zichtbaar zijn. Op mijn oude systeem (met een Asus GeForce 4 Ti4400 TD 128MB graka) had ik daar geen problemen mee. De monitor is hetzelfde gebleven, een Samsun 913N, verbonden via D-SUB.

Voorbeelden van kleuren die ik niet (goed) zie zijn licht oranje en licht groen. Een van mijn websites bevat veel groen-accenten en sommige gradaties zien er op mijn monitor als wit uit. Een voorbeeld is bijvoorbeeld deze wordpress theme. De groen accenten zijn op mijn configuratie niet zichtbaar. Vooral bij het doorontwikkelen van mijn site loop ik tegen veel problemen op omdat ik de kleuren niet goed van elkaar kan onderscheiden.

Voor zover ik weet heb ik de nieuwste drivers geinstalleerd. Sleutelen aan monitor en graka settings via Catalyst leveren geen gewenst resultaat. Mijn vraag: wát is de zwakke schakel in het systeem? De graka, de monitor of de verbinding (D-SUB)? Een andere monitor of graka heb ik thuis niet beschikbaar om een en ander uit te pluizen.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-05 21:16
Had dat soms bij een reboot van Vista..wat bij mij hielp was in Catalyst Control Center, de kleuren op default zetten...op den duur was dit euvel gewoon weg, geen idee hoe dat zo kwam ineens.

Misschien dat dit bij jou ook werkt?

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:27

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Topicstarter
Nope, lijkt mij niet. Ik heb het al vanaf het begin en in de CCC staat alles al op default, nadat ik diverse andere optie gebruikt heb.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala