Toon posts:

XS4ALL Modem / ADSL aansluiten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds vandaag XS4ALL lopen, maar er is nog niks aangesloten, althans, voor een deel dan.

Ik heb een aantal dingen aangesloten voor enkel DSL aangezien we geen vaste telefoon hebben.

Nou staat alles aan, en de laptop ziet de Fritz! modem, en na het invoeren van de WPA code, kan ik connecten.

Echter is er geen internet verbinding.

Wat ik gedaan heb is de telefoon stekker aangesloten en ook die aangesloten op de *POST / Analoog* (Een ADSL splitter kastje), modem en telefoon lijn kabels er ook op aangesloten, zo op de Modem.

Modem van stroom voorzien, en het *Power/DSL* - *WLAN* lampje brand constant.

Nu heb ik de installatie CD's geinstalleerd, en moet ik informatie invullen waarvan ik de informatie niet eens heb.

Nou is de vraag ook, moet ik de *POST / Analoog* (ADSL splitter kastje) verder nog voorzien van kabeltjes die uit de muur moeten komen? er zitten namelijk 2 groene blokjes op, waar het op lijkt dat daar dus 2 kabeltjes vanuit de muur in moeten.

We hebben geen monteur dus ben ik zelf op pad gegaan.

Groetjes.

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Je verteld dat je geen vaste telefoon hebt, dan hoef je helemaal geen splitter te gebruiken. De moet vanuit de "muur" (ISRA punt) 1 kabel naar je moden. dat is het. verder niets.

Heb je nu al een ADSL Line lampje branden op je modem?

En wat is POST? Oh, je bedoelt POTS? ;)

Verwijderd

Topicstarter
POTS idd, het eenigste wat constant brand is de ''Power / DSL'' en de ''WLAN''

Ik heb de splitter er tussen uit gehaald, en nu moet ik dus uitvinden wat de ISRA is, ik heb momenteel nog de oude modem + router aangesloten staan (Van zeelandnet) ^^

Maarja, waar nu het Zeelandnet modem op aangesloten is, zit ook onze TV stekker, dus ik zal waarschijnlijk moeten boren in een betonne muur, iets wat ik zelf niet kan.

Niet echt ''newb vriendelijk'' allemaal, zoals gezegt word.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2008 20:39 ]

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Als je DSL lampje brand heb je signaal, nu moet je even je modem configuren met je gegevens die je van je provider hebt gekregen, daarna zou je online moeten zijn.

ISRA is het punt waar je telefoon aansluiting in je huis komt, het punt waar KPN op aflevert.

Verwijderd

Topicstarter
eth0 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:01:
Als je DSL lampje brand heb je signaal, nu moet je even je modem configuren met je gegevens die je van je provider hebt gekregen, daarna zou je online moeten zijn.

ISRA is het punt waar je telefoon aansluiting in je huis komt, het punt waar KPN op aflevert.
Ja, en dat is nou zo geweldig leuk.

Ik heb geen gegevens gekregen van mijn Provider aka XS4ALL.

Ik heb een login naam, maar geen wachtwoord.
Verder weet ik het ook niet. :S

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-05 21:39

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Misschien even wachten totdat xs4all het hele gebeuren heeft opgeleverd? Als je geen ww hebt, kun je nog niet inloggen natuurlijk. Misschien kun je wel even op een xs4all-site kijken wat de status is van je ADSL-aanvraag?

Waarom? Omdat het kan!!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 22:35
Lolhozer schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:15:
Als je geen ww hebt, kun je nog niet inloggen natuurlijk.
Mijn verbinding werkt prima zonder wachtwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, internet doet het nu, aleen doet www.zeelandnet.nl / www.google.nl het gewoon niet.

Als ik die 2 invoer blijft het beeld gewoon wit, verder doet alles het wel.

Maarja, nog steeds heb ik geen Wachtwoord, dus ik moet morgen bellen.

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-04 09:10

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:39:
Ja, internet doet het nu, aleen doet www.zeelandnet.nl / www.google.nl het gewoon niet.

Als ik die 2 invoer blijft het beeld gewoon wit, verder doet alles het wel.

Maarja, nog steeds heb ik geen Wachtwoord, dus ik moet morgen bellen.
Ipconfig /flushdns ? :>

alternativ

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:23:

Nou is de vraag ook, moet ik de *POST / Analoog* (ADSL splitter kastje) verder nog voorzien van kabeltjes die uit de muur moeten komen? er zitten namelijk 2 groene blokjes op, waar het op lijkt dat daar dus 2 kabeltjes vanuit de muur in moeten.
Ik heb pas de nieuwe fritzbox van xs4all ontvangen. Omdat ik sinds (naar mijn idee) de overstap naar xs4allOnly veel last heb van trage/wegvallende verbinding, en na een downgrade naar 6 Mb nog steeds, ben ik bezig de bekabeling te herzien.

En nu ben ik ook erg beniuwd waar de 2 groene aansluitblokjes op de splitter voor zijn. Iemand een idee?
Pagina: 1