Dell inspiron 1100 Bios update zonder accu

Pagina: 1
Acties:

• Schizoveen
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2021
Al een tijdje heb ik last van een vreemd probleem waar mijn accu het niet doet. hijs niet dood maar plots was hij volgens de pc 'leeg' en kon die niet meer opladen. vreemd probleem waar ik op google vrij weinig over kon vinden.
zo speel ik dus tegenwoordig met me laptopje terwijl het staartje in de muur zit en is de mobiele functie een beetje foetsie.

nu was ik met wat anders bezig en las ik zo eens de bios update door:
=================== End of A27 Release Notes =====================
Isues Fixed:
1. Fixed the system may intermittently fail to charge a battery.

=================== End of A26 Release Notes =====================
Isues Fixed:
1. Fixed sometimes stopping charging the battery with AC plugged.
krijg ik me toch zo'n gek gevoel dat dat nou precies het probleem is wat ik heb... dus ik downloaden die update, netjes fikken op een cd en runnen..... krijg ik de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://www.schiz.nl/stuff/biosupdate.jpg

...... :/

dus het probleem weerhoud me ervan om het probleem op te lossen...

jullie misschien een idee wat ik zou kunnen doen?

Verwijderd

Kun je ook flashen zonder accu?

• Schizoveen
Afbeeldingslocatie: http://www.schiz.nl/stuff/biosupdate2.jpg

guess not... :/

ik meld er ook even bij dat ik dit had gevonden bij FAQ over de dell inspiron 1100
http://www.bay-wolf.com/bios.htm#20
Q: How can I update my BIOS for my notebook if my battery is dead?
A: The simple answer is that you can not. The battery detection in the BIOS update is there for your protection. The BIOS update will also require that you have your computer plugged into your AC power. If the AC power should fail, the battery will be there for power. If the power failed without a battery backup, the BIOS update would fail and, unlike the desktop computers, you would probably have to buy a new motherboard.

[ Voor 82% gewijzigd door Schizoveen op 20-05-2008 20:29 ]

Verwijderd

Volgens mij flash je nu vanuit windows kun je ook vanuit dos flashen dan zou je hier geen last van moeten hebben. :)

• Schizoveen
dos flashen... hoe te doen?

lees ik trouwens op diezelfde site:
28 Q: My battery is dead and when I try to update the BIOS, it says that I need a battery. How can I flash the BIOS WITHOUT the battery in the system.
When you flash your BIOS without a battery, you do so at your OWN risk. I am not responsible for your decisions. Should something go wrong with the BIOS flash, you may end up with a computer that will not operate.

A: Use the floppy disk version of the BIOS upgrade. Create the Bootable BIOS floppy disk with the program that you just downloaded from Dell's Download Site. Boot with the BIOS floppy disk in the A:\ drive. One way to do this is with the computer off, put the floppy disk in that you just created in the A:\ drive and then turn the computer on. The BIOS update will fail because you do not have a battery in. Then at the A:\ prompt (you are now in DOS), type in the BIOS upgrade EXE file name and just add the switchs /forceit and /nvram. The /forceit switch will force the BIOS to flash even when the battery is not present. The /nvram switch will make sure that you keep the Dell Splash Screen. For example, for the Inspiron 8000, the command would be A:\I8000A22.EXE /forceit /nvram. Note, there is a space between the E and the /. There is also a space between the t and the /.

But be forewarned - the reason that the BIOS update wants a battery is to prevent a flash failure due to a power interrupt.
ze maken me goed zorgelijk... moet ik echt zo oppassen of valt het wel mee?
trouwens... wel leuk en aardig, maar zo'n laptop heeft helemaal geen floppy/disk drive meer :S

Verwijderd

Schizoveen schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:38:
dos flashen... hoe te doen?

lees ik trouwens op diezelfde site:

[...]

ze maken me goed zorgelijk... moet ik echt zo oppassen of valt het wel mee?
De kans dat het flashen in windows mislukt is groter. ;)

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 10:06
een desktop heeft ook geen accu en qua betrouwbaarheid lijkt mij er geen verschil te zitten tussen een laptop of een desktop...

dat ligt eerder aan je energieleverancier en aan het feit of je je rekeningen wel betaald ;)

• Schizoveen
hmm.. ok.. flashen lijkt me dus..

anyways, ik heb geen diskdrive... dus zou ik het op een cd moeten fikken... dus moet ik een bootable cd maken... zat ik net op bootdisk.com te kijken, maar daar kom ik dus niet uit. meeste dingen daar disk diskette gericht... niet cd..

iemand die me hier even mee kan helpen..

Verwijderd

Uit de FAQ
Windows/DOS: wanneer je stabiliteitsproblemen in Windows hebt, die je met een BIOS update denkt te kunnen oplossen, gebruik dan liever geen Windows-based flashtooltje, maar flash zo mogelijk in een pure DOS omgeving. Je kunt het beste DRDOS Flash bootdiskette van www.bootdisk.com downloaden.

Floppy/CDROM: mocht je geen FDD in je computer meer hebben (een trend van de laatste tijd .. ), dan kun je ook gewoon een bootable CDROM maken. Download hiertoe diezelfde DRDOS Flash bestand en pak hem uit (mbv ACE, RAR etc), je zult een .IMA bestand krijgen. Start Nero, kies bij New Compilation de type CD-ROM (boot), laad de .IMA bestand, sleep de BIOS bestand en het flashtooltje naar de te branden CD en brand ze!
Misschien lukt het hiermee. ;)
Lijkt mij niet zo moeilijk aan het verhaaltje te zien. :P

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2008 21:14 ]

• Schizoveen
ziet er inderdaad uit alsof me dit wel gaat lukken..... echter:

van bootdisk.com wil ik http://www.bootdisk.com/plan30/flashcd.zip downloaden.. wat me prima afgaat. maar als ik het iso bestandje open zegt winrar dat ie leeg is..... deamon tools ook.. en poweriso ook..

zou iemand dit ff voor me willen nachecken... want hier kan ik niks mee.

nou.. drdos bootdisk kon ik nie vinden op bootdisk.com.. dus gegoogled.. gevonden in een img file... die ik weer nie kan openen...:S

lang geleden dat ik zoveel tegenslagen had achter elkaar....

Verwijderd

Schizoveen schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:21:
ziet er inderdaad uit alsof me dit wel gaat lukken..... echter:

van bootdisk.com wil ik http://www.bootdisk.com/plan30/flashcd.zip downloaden.. wat me prima afgaat. maar als ik het iso bestandje open zegt winrar dat ie leeg is..... deamon tools ook.. en poweriso ook..

zou iemand dit ff voor me willen nachecken... want hier kan ik niks mee.

nou.. drdos bootdisk kon ik nie vinden op bootdisk.com.. dus gegoogled.. gevonden in een img file... die ik weer nie kan openen...:S

lang geleden dat ik zoveel tegenslagen had achter elkaar....
Alcohol 120% laat hem wel maar opent een lege virtuele CD en Winrar laat ook een leeg ISO bestand zien. Dus ik denk dat er inderdaad niks inzit. :>

• Schizoveen
ik heb een ouwe windows 98 SE bootdisk gevonden... zou dat werken?

[edit]hmm.. shit.. nope, was dus een boot floppy disk... had ik kunnen weten...

[ Voor 54% gewijzigd door Schizoveen op 20-05-2008 21:44 ]

• Schizoveen
even om te melden:
de update is eindelijk gelukt. nero geinstalleerd en een bootable disk kunnen maken met de update erop.

helaas is mijn accu probleem hier niet mee opgelost.

toch bedankt voor het meedenken
Pagina: 1