Toon posts:

Fifa draait niet goed op een nVidia 8600M GS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 weken geleden een laptop gekocht

Acer 5920G
Intel Core Duo Processor 2 GHz
Nvidia Geforce 8600M GS
Windows Vista Home

Wanneer ik het spel FIFA 07 wil spelen gaat dit echt traag, tijdens de gameplay en bij enkele menus gaat dit ook langzaam. Ik heb al op de website van nvidia gekeken voor driver updates maar vind daar geen terug. Heb al enkele forums bekeken en enkele drivers gedownload, zeker 10-tal, die men voorsteld maar telkens ik de setup wil uitvoeren krijg ik telkens een melding dat de hardware niet overeenkomt met de software die ik wil installeren. Heb al eens FIFA05 geinstalleerd en heb zowat hetzelfde probleem. Bij andere games heb ik geen enkele problemen. Ik heb enkel het probleem bij FIFA. Heeft er iemand een oplossing voor mijn probleem of een driver die ik kan downloaden waarvan ik de setup kan uitvoeren. Vind dit zeer ambetant. Ik denk toch niet dat dit aan mijn laptop kan liggen.

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:19
Volgens mij staan die drivers op de Acer site.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb je titel even iets duidelijker gemaakt :)

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-11 20:45

DefLite

Why so serious?

En de drivers van acer zelf heb je al geprobeerd neem ik aan : )?

Verwijderd

Welkom op GoT :o)

Misschien overige Acer software updaten ? Kijken of je laptop wel de laatste BIOS versie draait ?
Gekeken op de Fifa website of er patches/updates zijn voor het spel ? Welke andere games draaien er wel goed, Hoe groot is je primary harde schijf ivm. mogelijk swapfile van Windows. Heeft de GPU een instelling in de BIOS om het geheugen te delen cq. te vergroten ?

http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5920.html

Genoeg punten om nog even te checken lijkt me zo :)

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Ik zou zeggen, pak de nieuwste drivers van een site als Laptopvideo2go. De Acer drivers lopen toch een maandje of wat achter geloof ik. :)

Edit: De laatste driver die op de Acer-site aangeboden wordt, is 156.72 (10/10/2007). De nieuwste op laptopvideo2go is al 169.09.

[ Voor 27% gewijzigd door _the_crow_ op 23-05-2008 16:20 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Bekend probleem en is opgelost sinds 169.xx dus ik hoop voor je dat jou laptop een nieuwere versie van de driver kan installeren, anders dus even proberen wat op die site van "The Crow" vermeld.

Verwijderd

Topicstarter
Heb laatst de Driver 169.09 op laptopvideo2go gedownload en geïnstaleerd, bij het eerste zicht bleek bij FIFA 07 nu alles goed te draaien, menu's gaan nu vlotter (zoals het zou moeten). Bij het spelen gaat het spel ook vlot tot bepaalde momenten, soms gaat het plots weer traag, wnnr ik dan goal ofzo maak, gaat het beeld weer vloeiend. dit is nogal ambetant. moet ik nog instelling van mijn kaart aanpassen ofzo? IK heb al mijn kaart instellingen geplaatst op de instelling "prestaties". Bij games waar ik geen problemen heb zijn: Rome Total War, Far Cry, Brothers In Arms, Call Of Duty, C&C generals. De patch heb ik ook al eens gedownload van FIFA 07. Of zijn er nog andere patches beschikbaar die ik kan dowloaden. Hoe kan je in je BIOS terecht van de laptop?

• Metalbuster
Gaat hij dan toevallig weer traag bij het inzoom op het veld? In dit geval is je laptop gewoon niet sterk genoeg om het helemaal vloeiend te laten lopen. Dat probleem heb ik namelijk ook hier op een andere computer die ook niet al te sterk is. Alhoewel je specs het makkelijk moeten kunnen doen lijkt het mij dan verder toch een issue met de ondersteuning van jou videokaart.

[ Voor 21% gewijzigd door Metalbuster op 29-05-2008 13:45 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 12:58:
Heb laatst de Driver 169.09 op laptopvideo2go gedownload en geïnstaleerd, bij het eerste zicht bleek bij FIFA 07 nu alles goed te draaien, menu's gaan nu vlotter (zoals het zou moeten). Bij het spelen gaat het spel ook vlot tot bepaalde momenten, soms gaat het plots weer traag, wnnr ik dan goal ofzo maak, gaat het beeld weer vloeiend. dit is nogal ambetant. moet ik nog instelling van mijn kaart aanpassen ofzo? IK heb al mijn kaart instellingen geplaatst op de instelling "prestaties". Bij games waar ik geen problemen heb zijn: Rome Total War, Far Cry, Brothers In Arms, Call Of Duty, C&C generals. De patch heb ik ook al eens gedownload van FIFA 07. Of zijn er nog andere patches beschikbaar die ik kan dowloaden. Hoe kan je in je BIOS terecht van de laptop?
Ik weet niet wat je in het BIOS wilt doen, maar er zijn verschillende toetsen voor verschillende merken. Tijdens het opstarten moet je op óf delete óf F2 óf F10 drukken. Één van die zal het wel zijn.
Ik denk toch dat het aan FIFA zelf ligt, aangezien Rome Total War een stuk zwaarder is. Om wat te noemen.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk toch niet dat het aan mn laptop kan liggen, bij de requirements die het spel vraagt heb ik zeker meer dan genoeg op mijn laptop. Andere spellen die ik speel hebben toch wat zwaardere vereisten dan FIFA07 en he bij deze geen enkel problemen. Door de driver die men op acer website voorsteld te dowloaden zel ook geen oplossing zijn zeker, doordat de versie ouder is dan de 169.09 (bij acer is die 156.12). Met de een patch te herinstalleren van FIFA zal het probleem ook niet verdwijnen zeker??.

Verwijderd

Topicstarter
Zou het ook kunnen dat ik de driver (169.09) voor windows vista 64bit moet downloaden ipv die van windows vista 32bit, zou dit het probleem kunnen oplossen? Hoe kan ik zien welke versie ik heb van Vista (32bit of 64bit)??

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:07
Acer 5920G wordt met 32-bit Vista geleverd. Mocht je het in je systeem willen checken. Startmenu> Deze computer rechts aanklikken> eigenschappen.

[ Voor 54% gewijzigd door Terror op 30-05-2008 12:20 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Metalbuster
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 17:59:
Ik denk toch niet dat het aan mn laptop kan liggen, bij de requirements die het spel vraagt heb ik zeker meer dan genoeg op mijn laptop. Andere spellen die ik speel hebben toch wat zwaardere vereisten dan FIFA07 en he bij deze geen enkel problemen. Door de driver die men op acer website voorsteld te dowloaden zel ook geen oplossing zijn zeker, doordat de versie ouder is dan de 169.09 (bij acer is die 156.12). Met de een patch te herinstalleren van FIFA zal het probleem ook niet verdwijnen zeker??.
Jawel maar ik zou die minimum specs maar met een korreltje zout nemen aangezien die andere pc wat hier staat ook ruim voldoet aan de minimale specs en zelfs goed genoeg is voor de aanbevolen specs.
En toch krijgt die pc fps drops op sommige momenten Het is gewoon een bepaald probleem dat Fifa heeft op sommige, misschien te zwakke pc's. De patch veranderd volgens mij niks op het technische gebied. Ik denk niet dat het aan die driver ligt verder maar gewoon aan de dingen die ik eerder al vermeld heb.

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
nou ik heb een acer 5520g met een 8600m gs en fifa 2008 draait perfect op 1280x800@high! Ik gebruik driver versie 174.74 :) je laptop is snel zat voor fifa, speel dus ff met je drivers ;)

Verwijderd

Topicstarter
o rey schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 23:52:
nou ik heb een acer 5520g met een 8600m gs en fifa 2008 draait perfect op 1280x800@high! Ik gebruik driver versie 174.74 :) je laptop is snel zat voor fifa, speel dus ff met je drivers ;)
Draai je het programma dan ook onder Windows vista? Kun je anders een adres geven waar ik deze driver kan downloaden?? Normaal mag FIFA 07 dan ook geen probleem zijn als FIFA 08 bij jouw goed draait

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de driver 174.74 gedownload en geïnstalleerd en fifa 2007 werkt nu echt perfect van snelheden :) ! Als ik nog meer recentere drivers zou installeren zou dit de gameplay nog verbeteren neem ik aan?? Bedankt aan allen voor de tips ;) !

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had nog een vraag ivm de besturing van het spel, ik speel namelijk het spel met een gamepad, 4 knoppen, 2 analoge sticks, en een R1,R2,L1,L2 en D-pad. ALs ik het boekje lees moet je met de rechtse analoge stick tricks kunnen doen maar bij mij lukt dat niet. bij het bewegen van de stick gebeurt niets. als ik overschakel naar de toetsenbord besturing lukt dit wel met de shift -toets zoals vermeld in het boekje. Kan mij iemand zeggen hoe ik trucs uitvoer met de gamepad? Heb alles al geprobeerd volgens het boekje van FIFA 07 maar niets werkt. Thanks!
Pagina: 1