Toon posts:

USB op thin client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ga het zo goed mogelijk proberen uit te leggen wat het probleem is (heb er nog niet te veel kaas van gegeten)

Wij hebben op kantoor een citrix omgeving ( 6 tal citrix servers) i.c.m. powerfuse 2008 enterprise. De werkplekken bestaan uit athena thin clients tube 3000T firmware 3.7.
Via een ICA sessie loggen we in het op het domein.

Nu is het mogelijk om USB sticks te gebruiken op de thin clients. In powerfuse een powerzone mapping gemaakt met een security groep en de omgevingsvariabele %clientname% gebruikt.

Het gekke is dat dit op 2 servers goed werkt maar op 4 servers niet. Op deze 4 servers is het zefls niet mogelijk om in de adres balk \\ipadres van de tsclient in te vullen en deze dan te vinden, ook op naam is dit niet mogelijk.

op de andere 2 servers is het zowel op naam als ip adres mogelijk.

Wel is op die andere 4 servers alle andere netwerklocaties etc. te bereiken bijv. fileserver. Alleen de ts clients zijn niet te vinden. In powerfuse resulteert dit tot een foutmelding dat de netwerkverbinding niet kan worden hersteld.

Ik heb alleen geen idee waar zoiets te zoeken, instelling in thin client is wel goed want die werkt op 2 van de 6 servers wel. Maarja wat zou het kunnen zijn op die andere servers. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden

groeten Sep

Verwijderd

Policys wijken af op de citrix servers lijkt het dan...

Krijgen ze allen dezelfde policys toegewezen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga er morgen direct naar kijken!

bedankt