High Powered Madness
Draai een verse getweakte XP met dezelfde setup, maar deze heeft 0.2fps minder t.o.v. de 24/7 WMC install.doe een verse xp install en je zult er wel wat FPS bij krijgen
Zoek alleen nog een goeie ocp/ovp mod.
Autorijden brengt u en anderen rondom u ernstige schade toe. :7
btw waarom nu al een ovp/ocp mod ?
Ik heb m nog niet nodig, heb net getest of er een ovp op zit maar tot 2v iig niet. Ocp heb ik ook een beetje getest, voor t gemakt heb ik m maar weer op 999/999 gezet en op 2v ( hoger leek me niet veilig ) en toen knalde ie er op een gegeven moment uit maar dat komt denk ik door de temp ( 96 graden idle kuch*stock koeling*kuch )
Dus het zou kunnen dat t door ocp komt maar ik kon tot aan t punt draaien waar ie langs t bruggetje gaat en bij de gf 8400 knalde de ocp er sneller in. ma goed....
T zou iig handig zijn om er een mod voor te hebben wanneer je echt gaat beginnen, dan hoef je inderdaad niet alles meer uit te zoeken.
[ Voor 85% gewijzigd door LyP0 op 30-05-2008 19:35 ]
ik voel me lekkaah !!!
Verwijderd
Beetje een softe contest tot nu toe. Had op wat vroeg vuurwerk gerekend
Ik moet morgen op mijn werk mijn GPU mounting nog even wat veranderen/bijschaven en dan verwacht/hoop ik zondag een subzero runnetje te kunnen draaien.
Anders had ik wel een run gedaan. Had er ook op gehoopt dat er nog wat in zat maar helaas.......
ik voel me lekkaah !!!
Komt nog wel wat aan, denk wel dat de meesten mensen nog druk bezig zijn met werk / school. Dus in de vakantie kan het echte feest beginnen.Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 19:47:
Is er al iemand subzero bezig geweest?
Beetje een softe contest tot nu toe. Had op wat vroeg vuurwerk gerekend
Ik moet morgen op mijn werk mijn GPU mounting nog even wat veranderen/bijschaven en dan verwacht/hoop ik zondag een subzero runnetje te kunnen draaien.
High Powered Madness
Maar subzero komt heus nog wel, nog even geduld.. voorlopig zitte we nog niet eens aan zn max voor lucht- of waterkoeling..
teambitstorm.nl
High Powered Madness
Ik ben momenteel vrij druk met school, project moet afgerond worden enzo. Dus mijn volgende resultaten zullen pas over 2 weken oid komen, heb ondertussen wel de vmods uitgevogeld
=]
Retorische vraag: het is vast een slecht klokkend exemplaar.
Mwah dit is ietsje anders dan 3Dmark 2003 stable aangezien je veel minder detail hebt en het maar 1 korte test is. Maar je mem gaat idd niet zo heel hard, maar je core is opzich niet echt slecht.Jejking schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 20:50:
Dit zijn allemaal normale HD3850's. Ik zit hier met een leipe OC-edition die stock 720/900 draait. Met OC kom ik 3DMurk-stable niet veel verder dan 750/1035 ofzoiets terwijl er een Zerotherm (fokking 100%)-koeler opzit. Wat doe ik dan verkeerd?
Retorische vraag: het is vast een slecht klokkend exemplaar.
=]
Deze score is al met lod, dus ik ben nog aan het zoeken wat er nog meer te tweaken valt. Maar dat moet helaas maar wachten tot na de proefwerkweekDafut schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 20:47:
Idd je moet wat tweaks gaan toepassen je zou toch wel richting de 580 FPS moeten gaan met die clocks.
Ik ben momenteel vrij druk met school, project moet afgerond worden enzo. Dus mijn volgende resultaten zullen pas over 2 weken oid komen, heb ondertussen wel de vmods uitgevogeld. En der is een mooie mounting gemaakt voor mijn phase
.
High Powered Madness
585.8FPS
Fijn kaartje om mee over te clocken naar mijn idee. Binnenkort nog even de effecientie hopelijk nog iets verhogen en dan brullen met de spullen!
High Powered Madness
www.koopeendroom.nl
High Powered Madness
Verwijderd
Wou op Regroup de tube erop mounten, helaas niet strak genoeg. Boot de kaart wat rode letters op het beeld en daarna niets meer. Na het doormeten van de kaart blijkt dat ik nog maar 0,01v vgpu had
So first one: R.I.P
High Powered Madness
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
High Powered Madness
Niks is zeker, dat hebben we wel gezien bij de vorige compo's
ik voel me lekkaah !!!
(ik stel dus voor dat ie openbaar gemaakt word zodat iedereen em kan gebruiken, of in zn geheel verboden.. want zo is er niets aan als een 3 of 4 mensen die het weten een vele male hogere score kunnen halen)
Nah is hetzelfde met de LOD tweaks. Sommige vinden dat software tweaks ook bij overklokken horen en andere vinden dit niet. Zolang hij onder de LOD / D3D tweaks valt is het goed, dat was iig afgesproken als regel.AlexanderB schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 22:31:
ja.. ik hoorde wat over een hack waarmee makkelijk 150 fps extra te behalen was.. maar een paar mensen weten die, k weet bijna zeker dat die zeker de top 3 gaan innemen..
(ik stel dus voor dat ie openbaar gemaakt word zodat iedereen em kan gebruiken, of in zn geheel verboden.. want zo is er niets aan als een 3 of 4 mensen die het weten een vele male hogere score kunnen halen)
Toch zou het leuk zijn als iedereen die tweak kent
High Powered Madness
no way.
Een combinatie van ee paar tweaks kan wel er voor zorgen dat je al 50X.XX haalt met een stock kaart, maar damn 150 fps..... de gene die die tweak weet moet m maar es aan kingpin etc geven.
Zoek maar eens op xs, daar is een hele lijst te vinden met tweaks die nuttig KUNNEN zijn. Voor de rest is er niet veel meer aan.
Ik zelf gebruik ook geen registry tweaks of what so ever.Alleen lod enz
ik voel me lekkaah !!!
dus.......Extera schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:02:
Tweaks
Toegestane tweaks zijn LOD en D3D. Als je niet weet wat dit is, dan heb je bij deze wat te doen.
Tweaks die niet zijn toegestaan zijn Mipmap Forcing & Andere NVHardpage tweaks.
[ Voor 6% gewijzigd door Extera op 25-06-2008 23:06 ]
Hij bedoelt dees http://www.overklokken.in...,175.msg1372.html#msg1372LyP0 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 22:59:
wow wtf, is er 1 !! tweak die voor een boost van 150 fps kan zorgen ??
no way.
Een combinatie van ee paar tweaks kan wel er voor zorgen dat je al 50X.XX haalt met een stock kaart, maar damn 150 fps..... de gene die die tweak weet moet m maar es aan kingpin etc geven.
Zoek maar eens op xs, daar is een hele lijst te vinden met tweaks die nuttig KUNNEN zijn. Voor de rest is er niet veel meer aan.
Ik zelf gebruik ook geen registry tweaks of what so ever.Alleen lod enz
High Powered Madness
Verwijderd
Voor de mensen in de bouw: jullie hebben vanaf volgende week bouwvak vakantie toch? dusuh ook knallen vanaf dan.
Want het ligt hier best wel een beetje chil...
Ben nu aan het vmodden en er een 111 cfm fan op aan het gooienVerwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:44:
Voor degene die op school zitten: je hebt als het goed is vakantie dus knallen.
Voor de mensen in de bouw: jullie hebben vanaf volgende week bouwvak vakantie toch? dusuh ook knallen vanaf dan.
Want het ligt hier best wel een beetje chil...
High Powered Madness
hopelijk bedoel je dat niet zoals hugoExtera schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:34:
zo... eindelijk weer wat vrije tijd over, denk dat ik van de week de 3850 maar es kapot gaat benchen.
T Ziet er naar uit dat k geen tijd meer krijg om te benchen behalve op campzone. Moet de hele zomer werken
T word tijd dat er hier es mensen score's neer gaan zetten. Tot nu toe zijn het nog niet veel.
@ alexander : looool, lekker zeg. Ik klok mijne helemaal dood op campzone. Mocht ie t overleven dan heb ik een mooi reserve kaartje ipv mn reserve nu ( geforce 6600 vanilla )
@ dalus : Dat heb je goed gezien. De mannen van overklokken.info geven dan een demo op Cz en daarbij zal denk ik ook wel deze kaarten gebruikt worden.
[ Voor 26% gewijzigd door LyP0 op 07-07-2008 22:10 ]
ik voel me lekkaah !!!
Verwijderd
btw ik zit bij AlexanderB in de tent
High Powered Madness
Verwijderd
Nah het valt onder de tweaks volgens de regels als ik Hugo heb begrepen. Het is iig een D3D tweak, en D3D tweaks zijn toegestaan helaasVerwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 23:00:
@Hugo: pas maar op dat je niet gediscalificeerd word ofzo. als ik je plaatje zo bekijk is deze "tweak" niet toegestaan.
High Powered Madness
LyP0 kan dalus al zeggen dat ie geen tube kan/mag lenen. Dit ligt echter niet aan de oc.info jongens maar aan de organisatie van campzone. Er mogen zeer warschijnlijk geen andere mensen achter de stand en alleen de gasten zelf mogen werken met die koelmiddelen ivm veiligheid.dalus schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:52:
* dalus gaat waarschijnlijk ook wel op campzone de max zoeken van mijn kaartIk kom wel eens lang op de stand van overklokken.info of ik daar mss een tube kan lenen
Mijn eigen tubes komen pas ergens in augustus
btw ik zit bij AlexanderB in de tent
maaruh zie je graag de max dr uit persen
Dan hopelijk ( ofjah eigenlijk niet ) nog iemand die over de 600 fps gaat.
ik voel me lekkaah !!!
Eerst eens m'n oude Mach-I tevoorschijn getoverd en een poging gedaan om de boel te isoleren en bevestigen.. En volgens mij is daar iets fout bij gegaan
Eerst alleen maar artifacts (nouja, geen grafische modus, maar gewoon gekleurde ascii-tekens tijdens de bootfase). Daarna helemaal geen beeld meer..
Van 't weekend maar weer eens kijken of ik de boel weer werkend kan krijgen..
High Powered Madness
High Powered Madness
High Powered Madness
Of gebruiken jullie wellicht andere programma's?
(ff dichtgelijmd weer nu, straks ff kijken of de lijm houd, dan kunnen we em erop monteren
Je blijft maar bezig zeg, ziet er wel leuk uit zo. Nu op naar de 700 fpssorry2 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 00:05:
Heb maar even een ander koelertje gemonteerd![]()
[afbeelding]
Onder load +/- 28 graden.
692,9fps op Vc 1,7 en Vm 2,1 voltjes
[afbeelding]
Hoop dat ik mijn tubes nog krijg voor het einde van de compo.
[ Voor 4% gewijzigd door dalus op 11-08-2008 00:37 ]
High Powered Madness
Begin nu wel tegen de ocp aan te lopen
Er was een manier om ocp te disabelen, staat ergens op xs in de 38xx Vmod thread dat iemand dat heeft gedaan. Ben alleen vergeten of erbij stond hoe.sorry2 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:13:
Jup, alleen pencil mod.
Begin nu wel tegen de ocp aan te lopenkheb nog geen goede oplossing voor gevonden
Ik heb zelf vandaag geen tijd gehad om te klokken, eerst een ups gefixed (WOoT) en dan uit eten. Morgen zal het er ook wel niet van komen. Gelukkig heb ik wel overmorgen tijd
High Powered Madness
Kom op... zo moeilijk kan mijn vraag niet zijnJejking schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 20:09:
Doet iemand hier nog een stresstest met ATiTool? Ik ving iets op over ''compatibility'' bij opties aanzetten omdat het dan beter artifacts kan opsporen (ouwe vertrouwde methode). Nu kreeg ik daarmee én geen arti's én een dikke vastloper toen ik aan de slag ging. (810MHz core op standaard was instant death). Volgens mij is de oude modus beter.
Of gebruiken jullie wellicht andere programma's?
Gewoon standaard laten dus, zo moeilijk is het nietJejking schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:27:
[...]
Kom op... zo moeilijk kan mijn vraag niet zijn
High Powered Madness
Die ocp mod's zijn op net iets andere kaartjes, dus verder zoeken.
Of de kaart zelf gaan reverse engineren, als je toch veel tijd hebt. Maar ff een vraagje van mijn kant welke weerstand moet je hebben voor die pencil mod want ik kan er geen enkele vinden die van de vreg naar de gnd gaat.sorry2 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:44:
Heb ook arti's, maar wat te hek.
High Powered Madness
Ik snapte al niet dat ik geen arti's meer had na 769MHz, hij tufte lekker door hoor. Ging prima allemaal... totdat hij bij 810MHz kwam. Instant crash, van die setting blijf ik af voortaandalus schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:38:
[...]
Gewoon standaard laten dus, zo moeilijk is het niet
Denk dat je dan wel pech hebt met die kaart, die van mij haalt 870MHz max zonder Vmod.Jejking schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 01:00:
[...]
Ik snapte al niet dat ik geen arti's meer had na 769MHz, hij tufte lekker door hoor. Ging prima allemaal... totdat hij bij 810MHz kwam. Instant crash, van die setting blijf ik af voortaan
High Powered Madness
Waarschijnlijk heb ik een OCP mod gevonden, vanaf pin 10 van de nx2422 chip een 200Kohm trimmer naar Gnd toe. (eigen risico).sorry2 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:44:
Heb ook arti's, maar wat te hek.
Voor ovp op deze kaart staat op 1.7689 ingesteld, wil je deze modden dan moet je al eerst eens de standaard weerstand die aan pin 13 zit weghalen en een hogere waarden plaatsen. Dan kun je tot max 2.5V op de refin (pin 15) zetten. (en alweer op eigen risico).
High Powered Madness
overigens is de standaard referrence voltage intern 1.25 (zolang die pin pull up is, daarom dus weerstand weghalen/veranderen), en ik heb zo het vermoeden dat iedere 0.1v meer ook n 0.1v meer op je gpu voltage geeft, dus eerst ff je overige voltmods weghalen voordat je daarmee aan de slag gaat..
(en dalus is bang dat dat voltage op reference heel erg kritisch is.. ik wil het op zn minst ff proberen, geen idee hoe kritisch dat is namelijk, ik heb het idee dat het wel meevalt, als die chip ook gewoon werkt met n interne referrence, waarom n externe regulator dan niet?)
[ Voor 6% gewijzigd door AlexanderB op 13-08-2008 13:45 ]
Misschien hebben jullie hier iets aan. Pencil mod werkt prima op R650 en R710. In het voorbeeld gaat het over een uP6201 AQ, wij hebben de nx2422 .
Succes
Ik had al de datasheet van de nx2422 gevonden, daarvan heb ik ook al die info. Pinout lijkt gewoon hetzelfde als die uP6201. Er loopt ook mooi een weerstand van fb naar gndsorry2 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 20:20:
http://topmods.net/articles/?id=119
Misschien hebben jullie hier iets aan. Pencil mod werkt prima op R650 en R710. In het voorbeeld gaat het over een uP6201 AQ, wij hebben de nx2422 .
Succes
High Powered Madness
Jup, alles wat ik heb gescreven is over de nx2422Snot_Aap schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 00:02:
Als het een nx2422 is dan is de ocp mod pin tien.
High Powered Madness
[ Voor 18% gewijzigd door dalus op 14-08-2008 00:31 ]
High Powered Madness
Verwijderd
Dit omdat ik een animocheck wil gaan doen voor een ultra-budget OC contest
Wat vinden jullie van het einde van de kerst vakantie?
[ Voor 16% gewijzigd door dalus op 27-08-2008 17:07 ]
High Powered Madness
(ik zit nu in de bieb te internetten, ik heb neit eens n eigen studentenkamer
High Powered Madness
Nette score, maar wat is de reden dat je een Xeon E3110 op 2GHz ipv 3GHz draait? Of dat een bug in CPU-Z?LyP0 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 16:34:
nieuwe score![]()
eerste hoger dan 600 whooohooo
[afbeelding]
Ik moet nogsteeds een systeem opbouwen met die kaart erin en gaan beginnen
als btw iemand die kaart weg doet na de contest, let me know, ik wil wel eens met crossfire pielen voor de gein.
Zitten we trouwens verlegen om een einddatum of vinden we t wel best zo?
Ik vind het wel best
[ Voor 59% gewijzigd door Extera op 21-10-2008 14:51 ]
Kijk eens een paar posts terug daar is iig de kerstvakans afgesproken.Extera schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:50:
Ik moet nogsteeds een systeem opbouwen met die kaart erin en gaan beginnen
als btw iemand die kaart weg doet na de contest, let me know, ik wil wel eens met crossfire pielen voor de gein.
Zitten we trouwens verlegen om een einddatum of vinden we t wel best zo?
Ik vind het wel bestheb toch geen tijd...
High Powered Madness
hehe nee geintje...
Ik vind de jaarwisseling wel een mooi einde, dat doen?
Over de 700 op een commando bordje, niet slecht.
Btw, heb je verschil in fps in de 8.10 t.o.v. vorige versies ? De 8.8 en 8.9 lopen bij mij bagger.
De core wil niet zo helaas, dit was op 1,75V. Maar er zit nog wel een beetje rek in, zeker met wat meer kou. Dit was met een Thermalright HR-03.sorry2 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 20:13:
Een nieuwe koploper zien ik.(daar zit meer in)
Over de 700 op een commando bordje, niet slecht.
Btw, heb je verschil in fps in de 8.10 t.o.v. vorige versies ? De 8.8 en 8.9 lopen bij mij bagger.
Qua drivers zou ik het niet weten, ik heb me er vandaag toe kunnen zetten de kaart te voltmodden en weer eens te draaien, dus ik heb gewoon meteen de nieuwste genomen.
=]
Kijk eens naar de multieplier. Hij onderklokt zich zelf idle.hellbringer schreef op woensdag 10 september 2008 @ 07:01:
[...]
Nette score, maar wat is de reden dat je een Xeon E3110 op 2GHz ipv 3GHz draait? Of dat een bug in CPU-Z?
Heb wel wat in te halen zo te zien
High Powered Madness
Beginnen met stock kaart en tweaks/clocks

604fps
Dat schiet niet op dus een aantal mods uitgevoerd en resulteerd in dit max.

676.7 fps
Dit is allemaal met stock koelertje die er op zat , stock kaart alleen mods. Maar ook nu koeling tekort en ik sla de grotere air koeler en phase even over als jullie het niet erg vinden.
Tek 4.0 slim er op en klaar om te gaan.
1.81v core
2.21v mem
temp -58 / -95

722.7 fps
Fm link
GPU-z validatie
zo dat was die, toen nog even spelen en een hele run gedaan met nature nog een keer na ....guess what?.....

723fps
en max clock van de kaart
Meen me nog een X1600 te herinneren die 1200MHz core deed?
Anyway, nette score!
/edit: Foto's setup?
[ Voor 7% gewijzigd door DaMarcus op 28-12-2008 01:43 ]

Verwijderd
X1650Pro van Peak, op 2.25V / 1180MHz. Maar dat was op lucht en zie nou net dat de oude contest-pagina stuque is. DB is ook te groot om fatsoenlijk te importerenDaMarcus schreef op zondag 28 december 2008 @ 01:43:
Ik geloof dat dat de hoogste clockspeed voor een GPU is die op GoT is voorbijgekomen?![]()
Meen me nog een X1600 te herinneren die 1200MHz core deed?
Maar netjes gedaan, Rolco!
Nice, ik dacht dat bijna iedereen die meedeed niet meer actief was in DOC. Naja ik heb er weing meer aan gedaan alleen op air nog wat gekloot. Kaart ligt wel klaar met Vmods te wachten op dice en een tube maar mijn ouders kennende gaat het nog lang duren voor ze dice voor mij willen halen
High Powered Madness
Heb wil zin om wat mee te kloten.
High Powered Madness
Draai hem even naar 1.30v en voila ......beeld.
ik heb alleen geen idee wie dat was.
@neil
vraag even op hwi, daar zijn er ook een paar heen gegaan, ik denk dat ze weer aan een upgrade toe zijn.
Dit is het beste ati kaartje met het hoogste rendement die ik ooit gezien heb, leuke dingen.
Dan drop ik ze even een pmetje?
0,7v probleem komt me bekend voor van andere ATI kaarten, is idd gewoon even omhoog draaien.

net eventjes onder rol-co
best irritant.
en dat met een simpele pencil mod
ik voel me lekkaah !!!
mijn kaart is trouwens overleden, allemaal artefacts, voordat ik maar n mhz overclocked had, waarschijnlijk iets verkeerd gedaan met het monteren van de koeling toen..
de 9500GT contest erna vond ik dan wel weer echt leuk, en was (voor mij) tot de laatste minuut spannend..
Extera schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:58:
Welke vakantie?
hehe nee geintje...
Ik vind de jaarwisseling wel een mooi einde, dat doen?
Welke jaarwisseling ???AlexanderB schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 02:09:
deze is al lang en breed voorbij.. en het was (zover ik weet) gewoon voor de fun..
Je hebt er zojuist één gemist...PRaGA88 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 17:35:
O spijtig. Ik kan niet wachten op de volgende contest, want dan ga ik wel eens mee doen