Toon posts:

Backupplan voor 6 systemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik moet er voor zorgen dat 6 computersystemen gebackupd worden.
Het betreft kassasystemen die noodzakelijk zijn goed gebackupd te worden.
Nu zat ik zelf te denken om een 7de computer te halen en vanaf elke computer met windows backup in job te maken na een netwerkmap op die 7de computer en het 7de systeem ook dagelijks te backuppen op een tape.

Heeft er iemand een beter idee of is dit mooi?

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03 19:20
6x een standalone kassa? opzich wel opmerkelijk dat dit niet gelinkt zit aan een standaard kassa.
maar de meest simpele optie is dus idd ntbackup naar een 7e machine toe. let wel op, als alles in 1 pand staat en je hebt brand heb je nog steeds geen backup.

Join the club

Verwijderd

Topicstarter
Powermage schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:31:
6x een standalone kassa? opzich wel opmerkelijk dat dit niet gelinkt zit aan een standaard kassa.
maar de meest simpele optie is dus idd ntbackup naar een 7e machine toe. let wel op, als alles in 1 pand staat en je hebt brand heb je nog steeds geen backup.
Daarom wou ik ook in de 7de machine een tapedrive doen?
En die elke dag wisselen want ze zeggen dat tapes betrouwbaarder zijn dan een externe hdd om mee te nemen.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:18
Offshore backup gecombineerd met een lokale backup ?
Kan je bv kijken naar KPN (om de één of andere reden lijkt me dat een goed/betrouwbaar bedrijf als Belg, veel NL'ers denken daar blijkbaar anders over ?)

Verder; waarom geen centrale kassa-server ?

Terug naar het backup-probleem:
tapes is echt wel als je het goed volhoudt en altijd wisselt, ik weet niet of de werknemers dat daar doen ?
Je kan ook altijd extra backupje doen naar een extern harde schijfje...

Voor backupprogramma's kan je idd ntbackup gebruiken, maar enkele proggies die in de meuktracker zijn voorbij gekomen doen het ook niet slecht...

SyncBack leek me ook wel goed, is over gepraat op Zdnet.be

TS, kijk je ook even of je wel in het goede topic zit? Dit hoort eigenlijk niet zo thuis in netwerken lijkt me.. ?

[ Voor 15% gewijzigd door HyperBart op 20-05-2008 21:57 ]