Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Mail] IMAP Account in Gmail

Pagina: 1
Acties:
  • 1.327 views

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:30
Oke, ik ben al een tijdje verschillende dingen aan het proberen maar het mag allemaal niet baten.

Mijn situatie: 2 mail accounts:

1) Unimaas Webmail / IMAP
2) Gmail Webmail / POP3 / IMAP

Nu wil ik mijn unimaas mail graag in Gmail bekijken en had bijna een oplossing gevonden. Unimaas mail kan ik bekijken via IMAP of Outlook Web Email, in Outlook Web Email kon ik een regel instellen die alle mail forward naar mijn Gmail. Helemaal perfect toch? Ware het niet dat Outlook Web Email er een 'echte' forward van maakt met dus Fwd: *Subject* in het onderwerp zet, maar daarnaast ook het originele email adres waar het vandaan gestuurd is soms weghaald. Nu kan ik via Gmail dus alleen lezen en nauwlijks reageren zonder veel moeite.

Dus Forwarden via Outlook Webmail is geen optie, nu heb ik een forward ingesteld in Apple Mail die het origineel doorstuurt en dus wel goed werkt. Enige detail is dat mijn laptop nu altijd aan moet staan, dus ook niet zo'n elegantie oplossing.

Heeft iemand een idee hoe ik een IMAP account in Gmail krijg MET de originele berichten van dit IMAP account?

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-11 14:42
Ha, ik heb ook zoiets, je moet ervoor wel een servertje ofzo hebben staan ergens waar je iets op kan draaien.
Je moet dit programma draaien: http://www.kohsuke.org/imap2pop/

Dan kan je connecten naar je server met gebruikersnaam username@mail.unimaas.nl ofzoiets, en je wachtwoord is je unimaas wachtwoord.
imap2pop zal dan verbinden met je imap van unimaas, en mail doorgeven als pop3.

Je stelt dan gmail in om mail op te halen bij deze pop3 server (op je eigen server dus), en je bent klaar!

Ik heb het zo werkend, en het is zeer handig... Geen omkijken meer aan!

• Hercul3s
Ga het meteen proberen, alvast heel erg bedankt!

Edit: Het is dus een server die je moet draaien. Ik heb wel een domein waar ik dingen op kan zetten, maar kan ik daar dit op draaien? En zo ja hoe precies? Ga nu ook even googlen :).

[ Voor 65% gewijzigd door Hercul3s op 20-05-2008 19:07 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je kan toch gewoon GMail je account leeg laten POPpen, dan staat het gewoon allemaal in je GMail waardoor je maar op 1 plek je mail in de gaten hoeft te houden:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hiBS0qmpUOCJyBZOD7vZO1FY/thumb.png

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Hercul3s
AtleX schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:03:
Je kan toch gewoon GMail je account leeg laten POPpen, dan staat het gewoon allemaal in je GMail waardoor je maar op 1 plek je mail in de gaten hoeft te houden:
[afbeelding]
Probleem is dat de Unimaas Webmail alleen IMAP doet.

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-11 14:42
En daarvoor moet je dus die IMAP kunnen omzetten naar POP, en dat is wat dat tooltje doet.

Je moet echt een server hebben waar je op kan inloggen met een shell. Gewoon een domein waar je phpfiletjes kan uploaden is niet voldoende...

Het zou kunnen dat er services bestaan die zoiets doen, maar die heb ik nog niet gevonden...

• Hercul3s
Dus eigenlijk ben ik dan weer terug bij af..

Iemand anders nog een idee voor een oplossing? Een php service die IMAP naar POP vertaald of IMAP kan forwarden?

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
ondertussen een jaar verder.

heb hetzelfde probleem. ik kan mijn hu mail doorsturen naar mijn gmail maar als ik dan reply dan doe ik dat naar mij zelf dus het is een echte forward. ik wil graag dat gmail mijn mail importeerd. het kan alleen via imap en ik kan het isntellen in outlook. maar dat is ook imap of excanche.

dus is er een mogelijkheid om je mail in gmail via imap te importeren?

kicken binnen 24uur is niet gewenst.

[ Voor 6% gewijzigd door IEF op 02-09-2009 13:44 ]

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Ik denk dat het wel duidelijk was dat het *niet* kan. GMail kan alleen POP3 accounts importeren.
Je kunt dus zelf een service draaien om desnoods je IMAP mail te importeren en weer te exporteren via POP3.

De mogelijkheid zal er niet ineens bijkomen als je een topic uit 2008 kicked.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.