tv-out probleem [alweer]

Pagina: 1
Acties:

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Specs:

MS XP Home SP2
P5K
E6750
3GB DC geheugen
8800GTX [forceware 175.70]

Sinds een week heb ik mijn 7600GT vervangen door een 8800GTX.
Alles werkt naar behoren behalve de tv-out.

Mijn tv [al wat oudere METZ 100Hz] heeft 2 scart aansluitingen en daar blijft het bij.
Ik heb mijn tv altijd verbonden met de PC dmv een s-video -> scart kabel.

Om beeld te krijgen moet ik natuurlijk de settings op mijn PC instellen maar ook op mijn tv.
Omdat deze al wat ouder is moest ik hiervoor graven in het Duiste menu 8)7 maar heb kunnen
uitvogelen hoe dit moest.

Sinds in mijn 8800GTX heb [nieuwe drivers, oude eerst ge-deinstalleed + drivercleaner] werkt het
niet meer. Ook niet met de ouder drivers.

Als ik de tv-out activeer flikkert mijn tv en kan ik zien dat ie wel signaal krijgt want ik zie de taakbalk
en openstaande vensters. Maar na dat geflikker houdt het op, het beeld blijft zwart.

In theorie zou het moeten werken maar het werkt niet.
Alles klopt. Kabels zijn correct aangesloten. Drivers en instellingen kloppen. Signaal klopt. [PAL]
maar toch geen beeld.

Wat ik heb gedaan:
Verscheidene forceware geprobeerd.
TvTool gebruikt.
TV-out FAQ doorgenomen.

Ik snap er niks meer van, wie o wie heb een idee?

• Elledan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11-2013
Het lijkt erop dat de TV een signaal (resolutie/refreshrate) krijgt die het niet lekker vind, even probeert te syncen en dan er de brui aan geeft.

www.mayaposch.com

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Wat bedoel je met syncen? Synchroniseren? En dat andere, er een brui aan geven begrijp ik ook niet helemaal. Sorry :P

De enige refresh rate die ik kan instellen voor mijn tv is 60Hz. Hier stond ie voorheen ook op en toen waren er geen problemen. En heb al verscheidene resoluties geprobeerd maar ook zonder enig succes.

[ Voor 47% gewijzigd door Crijnn op 22-05-2008 13:09 ]