Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Flash] externe .flv pauzeren op laatste frame

Pagina: 1
Acties:

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hi,

Ik dacht dat het een relatief simpel op te lossen probleem was, maar na heel wat ge-google bleek dit toch niet zo te zijn.

Het is als volgt:
Ik heb een .flv file extern ingeladen vanaf een online locatie. (http://www.site.nl/filmpje.flv)
Nu speelt het filmpje gewoon af maar springt op het einde weer terug naar de eerste frame en blijft daar staan.

Is dit op te lossen met een stukje actionscript of gewoon een kwestie van het aanpassen van een instelling? Ik kom er echt niet uit en word er helemaal gek van.

scripts als "flvPlayer.pauseFlv();" werken niet.

Danku :)

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Ik denk dat flash gewoon verdergaat met de timeline als jouw video is afgelopen. In dat geval is het al genoeg om stop(); te zetten op het frame waarop de video draait.

Als het probleem is dat flash de video niet stopzet op het laatste frame, dan zul je iets slims moeten doen met de NetStatus (handmatig op pause zetten op het laatste frame bijvoorbeeld) waarover je een hoop kunt lezen in een topic op dit forum van een paar dagen geleden.

TabCinema : NiftySplit

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Helaas, dat is verdomt lastig. Omdat een externe FLV streaming is komt het zeer geregeld voor dat de meegebakken metadata niet de exacte duration geeft maar een paar milliseconden te veel of te weinig. Toen ik http://hiredorfired.nl/ schreef ben ik hier helemaal gestoord van geworden, omdat daar na een filmpje (en eigenlijk nog iets eerder in verband met bufferen) een nieuw filmpje gezocht, gevonden en geladen moest worden.

De enige werkbare optie is de duration uit de metadata te halen, daar een tiende seconde van af te trekken en te monitoren wanneer dat punt bereikt wordt en dan je filmpje simpleweg te pauzeren.

(flvPlayer.pause() en flvPlayer.resume() werken overigens uitstekend)

Je flv moet natuurlijk wel metadata ge-embed hebben, dat is bijna altijd zo, maar filmpjes van voor 2006 zijn soms zonder metadata ge-encode

Stoer; Marduq

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ik begrijp het probleem niet. Als ik gewoon zonder fratsen een flv inlaad en toon mbv de NetStream class krijg ik een filmpje dat stopt op het laatste frame.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 15:25

TheBorg

Resistance is futile.

Bozozo schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:59:
Ik begrijp het probleem niet. Als ik gewoon zonder fratsen een flv inlaad en toon mbv de NetStream class krijg ik een filmpje dat stopt op het laatste frame.
Precies. Alleen zijn er in Flash 36 manieren om video af te spelen en ik heb ik de indruk dat TS geen Netstream gebruikt. Tijd om daat mee te beginnen. ;)

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

De code van mijn manier is hier te bekijken. Vanaf regel 80 is het relevant denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Bozozo op 20-05-2008 22:54 ]

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Danku voor de replys!
Ik heb inderdaad geen gebruik gemaakt van Netstream en ook helemaal geen ervaring mee, de hoop dat het gewoon een kwestie was van de flvPlayer.pause() code toe te voegen is dus weg. :(

Mijn vraag is dus hoe ik het beste die video kan importeren en zorgen dat hij stopt op de laatste frame?
De video moet in een splash komen op een site, je ziet de video afspelen en stopt...meer is het niet. Het is alleen belangrijk dat de laatste frame even blijft staan aangezien daar belangrijke info op staat.

Een beetje omslachtig maar is het anders niet mogelijk om op het einde van de film de verwijzen naar de volgende frame waar een screenshot staat van de laatste frame van de video?
(mocht het echt niet lukken)

Het is al gelukt!!
Gewoon de Autorewind uitzetten in de parameters... 8)7
Blijkbaar is dit een oplossing die weinig mensen kennen aangezien hier op internet niks over te vinden is!
Bedankt guys :)

[ Voor 12% gewijzigd door Wootism op 21-05-2008 10:07 ]

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Volgens mij doet die code van mij precies wat jij wilt, dus ik zou er echt even naar kijken ;)

Pagina: 1