Streamen van webcam naar webserver

Pagina: 1
Acties:

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-11 15:57
Omdat ik mee doe met de T.net overclock contest, wil ik graag een webcammetje opzetten. Dan kunnen de geinteresseerde mee kijken terwijl ik hier het videokaartje opvoer. Het liefst heb ik er ook geluid bij en een beetje een redelijke framerate.

Zoals de titel al zegt:
Ik wil een webcam stream naar mijn webserver streamen, zodat je hem op de webserver kunt bekijken. Je zult vast denken, waarom dat dan? Nou, ik heb hier 512kbit/s upload en de server heeft 100Mbit/s upload. Het is dus handiger om iedereen daar te laten downloaden dan via mijn internet verbinding thuis.

Nu heb ik al honderden programma'tjes geprobeerd, maar nog niet gevonden wat ik wilde. Wel is het vaak mogelijk jpg's te uploaden naar mijn webserver of te streamen van mijn thuis adres. Maar streamen vanaf de server, ho maar.

De server heeft Windows 2003 Server en mijn webcam PC heeft windows XP. Ik kan alles op de server doen, ook het installeren van programma's (via remote desktop).

Ik weet niet zeker of dit het juiste subforum is voor deze vraag, dus hij mag ook ergens anders heen :).

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-11 15:57
Na veel zoeken heb ik de oplossing zelf gevonden. Met het programma "Adobe Flash Media Encoder" stream ik het naar een RMTP server, en wel deze. Vanaf daar kun je een flash-viewer aanmaken voor op je eigen website. Klik hier voor het resultaat.