Extra router om onbeveiligd netwerk uit te breiden

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views

• bassoo
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-10-2019
Ik woon in een huis waar in één van de kamers een onbeveiligd draadloos netwerk op te vangen is.

Nu is de vraag of ik een oplossing realiseren waarbij het netwerk vanuit die kamer doorgestuurd kan worden met behulp van een wireless router.

Voorkeur gaat dan uit naar de (technisch) makkelijkste oplossing. Ik kan er bijvoorbeeld een oude pc neerzetten die het signaal opvangt, en middels een netwerkkabel naar de wireless router doorstuurd.

Graag hoor ik of iemand een oplossing weet, of waar ik de oplossing kan vinden.
Dan bij voorkeur een stap voor stap handleiding of iets dergelijks.

Bij voorbaat hartelijk dank voor advies!

PS ik heb geen toegang tot de router van het onbeveiligde netwerk.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Een inkoppertje wellicht, voordat er oplossingen aangedragen worden: Ben jij wel gemachtigd om gebruik te maken van het onbeveiligde netwerk?

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:48

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Dit riekt naar ongevraagd gebruik maken van andermans netwerk (wat dus verboden is). Waaroom niet gewoon een wireless range extender er tussen?

Of nog beter: Waarom trek je geen kabeltje als wireless niet voldoende is qua afstand?

HENG HENG

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:44
Klinkt als Het "lenen" van het internet van de buren.
Ook al staat dit open is het naar mijn mening niet de bedoeling dat wij hier aan mee gaan helpen.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:59

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@eensch met hierboven.

TS, lees dit 'ns:
http://www.nu.nl/news/157...wt_voor_wifi-piraten.html
Strafbaar

Ongevraagd gebruikmaken van draadloze netwerken van een ander is strafbaar. De maximale straf die een pleger van computervredebreuk riskeert, is een jaar gevangenisstraf of een geldboete van 16 duizend euro, zo liet de politie weten.
Zelf een ADSL lijntje leggen is goedkoper... :)

[ Voor 5% gewijzigd door remco_k op 20-05-2008 16:34 ]

Alles kan stuk.

• bassoo
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-10-2019
Ben absoluut niet gemachtigd dus jullie hebben helemaal gelijk.

Ik wacht op een aansluiting van Alice. Deze had er al lang moeten zijn en heb gezeik met KPN. Niet onbegrijpelijk toch dat ik dan even gebruik maak van een 'open' netwerk.

Dat de sancties zo serieus zijn, wist ik niet :)

Anyway, bedankt voor de reacties.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
Ik heb het zelf thuis zo ingesteld dat op de benedenverdieping een wireless router ligt. In mijn vaders kantoor staat een netwerkprinter + pc. En daar heb ik meer poorten nodig om ook te kunnen printen terwijl mijn vaders PC uit staat.

Dus ik heb het zo opgelost dat ik een WRT54GL met DD-WRT als Wireless client heb ingesteld.

Het mag idd niet wat jij doet, maar in mijn situatie mag het. Het kan zo, maar ik raad je het idd niet aan.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

bassoo schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:37:
Ben absoluut niet gemachtigd dus jullie hebben helemaal gelijk.

Ik wacht op een aansluiting van Alice. Deze had er al lang moeten zijn en heb gezeik met KPN. Niet onbegrijpelijk toch dat ik dan even gebruik maak van een 'open' netwerk.

Dat de sancties zo serieus zijn, wist ik niet :)

Anyway, bedankt voor de reacties.
Tja, het is ongeoorloofd gebruik maken, en dat mag niet.. :)

Hoe dan ook, dit is al meerdere keren voorbij gekomen op got de laatste tijd.. * Equator zint op een sticky..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.