[iPod classic] loopt vast bij aansluiten via USB op PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197061

Topicstarter
Afgelopen zaterdag heb ik mijn Ipod Classic binnengekregen. Hij is inmiddels al wel 3x vastgelopen, en ik vraag me af of ik iets verkeerd doe, of dat ie gewoon defect is.

Wie kan me vertellen wat hier verkeerd gaat?

1x Mijn Ipod staat aan > ik connect usb kabel aan mijn pc > freeze (doet niks meer, backlight blijft ook aan, geen geluid, wachten tot batterij leeg is)

2x Mijn Ipod staat uit > ik connect usb kabel aan pc > alweer freeze

Echt super irritant, want hierdoor heb ik mijn muziek pas 1x met me mee kunnen nemen.

Terugbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Lijkt me wel verstandig ja, dat mag niet gebeuren.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Heb je al geprobeerd een restore uit te voeren? En als de ipod freezed, kan je hem dan nog resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Terugbrengen ja. Mijn Classic is nog nooit vastgelopen. (In tegenstelling tot mijn ZEN, wat altijd bidden is dat de overdracht goed gaat zonder vastlopers. In WMP gaat het normalerwijze goed, in andere programma's niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Anoniem: 197061 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 07:46:
Afgelopen zaterdag heb ik mijn Ipod Classic binnengekregen. Hij is inmiddels al wel 3x vastgelopen, en ik vraag me af of ik iets verkeerd doe, of dat ie gewoon defect is.

Wie kan me vertellen wat hier verkeerd gaat?

1x Mijn Ipod staat aan > ik connect usb kabel aan mijn pc > freeze (doet niks meer, backlight blijft ook aan, geen geluid, wachten tot batterij leeg is)

Echt super irritant, want hierdoor heb ik mijn muziek pas 1x met me mee kunnen nemen.

Terugbrengen?
Heb exact hetzelfde, telkens als ik mijn Classic (160GB, laatste firmware, maar had het met vorige FWs ook) aansluit op mijn PC (Vista Ultimate) crashed de iPod. Hinderlijk.
Op een andere PC met Windows XP geen probleem, dus kennelijk een iPod / Vista conflict.

Maar wel makkelijk op te lossen door de iPod te resetten:
* 1. Schakel de hold-schakelaar aan en uit. (Schuif deze naar hold en zet hem vervolgens weer uit.)
* 2. Druk op de menuknop en de selectieknop totdat het Apple logo verschijnt, ongeveer 6 tot 10 seconden. Het kan zijn dat u deze stap moet herhalen.

Tip:
o Als u problemen hebt met het opnieuw instellen van uw iPod, zet deze dan op een plat oppervlak. Zorg dat de vinger die op de knop Kiezen drukt nergens het click wheel aanraakt. Zorg dat u de knop Menu aan de buitenrand van het click wheel indrukt, en niet in de buurt van het midden.
o Als bovenstaande stappen niet mochten baten, probeer de iPod dan aan te sluiten op een adapter en steek de adapter in een stopcontact, of sluit de iPod aan op uw computer. Zorg dat de computer aan staat en zo is ingesteld dat deze niet in sluimerstand gaat.
Na resetten (en dat is gelukkig erg weinig werk) doet synchen het bij mij uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05 12:56
Anoniem: 197061 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 07:46:
Terugbrengen?
Al eens geprobeerd een andere poort of kabel te gebruiken?

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
LessRam schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:39:
[...]

Al eens geprobeerd een andere poort of kabel te gebruiken?
Ik iig wel. Gekke is dat hij ook alleen bij de eerste keer connectie crashed, eenmaal aangesloten en na een reset doet hij het feilloos bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-05 02:20
Ik heb de reacties afgesplitst van het iPod Classic topic. Om de doorzoekbaarheid te verbeteren mogen problemen en specifieke vragen in een apart topic. Zo zijn de 'grote' topics echt voor ervaringen en discussie. Zie voor meer informatie Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197061

Topicstarter
Ik heb hem nu gereset door Menu+enter ingedrukt te houden. Het probleem heeft zich ook niet meer voorgedaan. Ik ga er maar van uit dat het probleem niet al te ernstig zal zijn... en om eerlijk te zijn voel ik er niks voor om er mee terug te gaan naar de winkel. Dan ben ik hem straks weken kwijt en krijg ik een tweedehands exemplaar ervoor in ruil.

Als het probleem zich weer voordoet dan houd ik jullie op de hoogte.
Pagina: 1