Voor mijn studie Industrieel IPO (industrieel product ontwerpen) maak ik veel gebruik van oa photoshop.
Ik heb een mooie 21" 210P Philips CRT en daar moet een goede videokaart bij om een beetje fatsoenlijk beeld hieruit te trekken.
In welke videokaart zitten de beste filters voor een zuiver VGA signaal?
Wat doe ik op de computer:
-Photoshop
-Internetten/tekstverwerken
-Af en toe Solidworks
Het systeem:
Gigabyte GA-7VRXP met Athlon 1900+
1280MB ram
80GB harddisk
WINXP
21" Philips 201P CRT
Ik kijk naar kaartjes op marktplaats met een max van 60euro.
Nu zie ik langskomen:
Nvidia Quadro 4 NVS 400 PCI quad 64MB
Dit is een pci kaartje met 4 monitor outputs volgens mij gebaseerd op een GF4mx-400
Nvidia zegt dit over de Quadro NVS serie
Ultimate Image Quality
Quadro NVS graphics products deliver the industry’s best image quality, sharpness and pixel tracking for analog LCDs, DLPs and plasma displays with resolutions up to 2048 x 1536.
Het voordeel van een PCI kaart is dat ik er altijd nog een snellere geforce of radeon naast kan zetten voor cad.
Nvidia Quadro NVS 280 PCI 64MB
Zelfde als hierboven alleen 2 ipv 4 monitor outputs
Matrox G450 32mb AGP
Dit type kaarten stonden altijd bekend om goede filters en hoge kwaliteit, maar in 3d kunnen ze helemaal niks, ik vraag me af hoe het met compatibility zit.
Matrox g550 32mb AGP
Zelfde als hierboven, alleen iets nieuwer.
Quadro4 980XGL
Cad serie van nvidia, geschikt voor Solidworks, geen idee van 2d kwaliteit
Quadro4 380 XGL
Zelfde als hierboven, alleen minder snel
Ik vraag me dus af, welke van deze kaartjes het meest strakke beeld op mn 21" CRT tovert. Natuurlijk hoor ik het ook graag als ik een kaartje over het hoofd heb gezien.
Daarnaast vraag ik me af hoeveel signaalverlies er optreed in de DVI-vga adapters en of je de monitor niet direct op een VGA uitgang op de kaart moet prikken.
Heb heel wat reviews gelezen, maar geen ervan gaat echt in op de 2d kwaliteit van de quadrokaartjes.
Ik heb een mooie 21" 210P Philips CRT en daar moet een goede videokaart bij om een beetje fatsoenlijk beeld hieruit te trekken.
In welke videokaart zitten de beste filters voor een zuiver VGA signaal?
Wat doe ik op de computer:
-Photoshop
-Internetten/tekstverwerken
-Af en toe Solidworks
Het systeem:
Gigabyte GA-7VRXP met Athlon 1900+
1280MB ram
80GB harddisk
WINXP
21" Philips 201P CRT
Ik kijk naar kaartjes op marktplaats met een max van 60euro.
Nu zie ik langskomen:
Nvidia Quadro 4 NVS 400 PCI quad 64MB
Dit is een pci kaartje met 4 monitor outputs volgens mij gebaseerd op een GF4mx-400
Nvidia zegt dit over de Quadro NVS serie
Ultimate Image Quality
Quadro NVS graphics products deliver the industry’s best image quality, sharpness and pixel tracking for analog LCDs, DLPs and plasma displays with resolutions up to 2048 x 1536.
Het voordeel van een PCI kaart is dat ik er altijd nog een snellere geforce of radeon naast kan zetten voor cad.
Nvidia Quadro NVS 280 PCI 64MB
Zelfde als hierboven alleen 2 ipv 4 monitor outputs
Matrox G450 32mb AGP
Dit type kaarten stonden altijd bekend om goede filters en hoge kwaliteit, maar in 3d kunnen ze helemaal niks, ik vraag me af hoe het met compatibility zit.
Matrox g550 32mb AGP
Zelfde als hierboven, alleen iets nieuwer.
Quadro4 980XGL
Cad serie van nvidia, geschikt voor Solidworks, geen idee van 2d kwaliteit
Quadro4 380 XGL
Zelfde als hierboven, alleen minder snel
Ik vraag me dus af, welke van deze kaartjes het meest strakke beeld op mn 21" CRT tovert. Natuurlijk hoor ik het ook graag als ik een kaartje over het hoofd heb gezien.
Daarnaast vraag ik me af hoeveel signaalverlies er optreed in de DVI-vga adapters en of je de monitor niet direct op een VGA uitgang op de kaart moet prikken.
Heb heel wat reviews gelezen, maar geen ervan gaat echt in op de 2d kwaliteit van de quadrokaartjes.
[ Voor 13% gewijzigd door arjandijk162 op 21-05-2008 13:19 ]