[iPhone] Mogelijkheden tot push email (Exchange, IMAP etc.)?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

Topicstarter
Hallo

Hier in België maken vele mensen gebruik van de unlockte Iphone.

Mijn vraag is of deze samen kan werken met Microsft Pushmail (Exchange dus)

Ik hoor velen zeggen dat ze hun mail checken met die phone, maar misschien bedoelen ze webmail en dergelijke ..

Iemand ervaring met de Iphone en Exchange ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:11

Maximus

There is no substitute

Afaik komt Push Mail pas uit met Firmware 2.0. Dan zal ook exchange support worden toegevoegd. Op dit moment is het alleen POP email wat je kunt gebruiken. Deze checked de mail op moment dat Mail wordt gestart op de iPhone en werkt dus niet op Push-basis.

Correct me if I'm wrong.

[ Voor 5% gewijzigd door Maximus op 20-05-2008 15:02 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mail applicatie kan je ook instellen om om de x minuten je mail te checken. Die is op min. 15 minuten in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoop dat er echt push mail ondersteunt gaat worden.
zo ja kan ik hem als werk mobiel krijgen.
kan iemand hier meer over zechen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:17:
ik hoop dat er echt push mail ondersteunt gaat worden.
zo ja kan ik hem als werk mobiel krijgen.
kan iemand hier meer over zechen?
Ja, er komt push e-mail.. maar daarvoor moet je nog tot juni wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Topicstarter
Ik zie dat exchange ook IMAP toelaat .. dat is wss een mogelijke oplossing voorlopig ?
Dan worden de mails ook als het ware gesynchroniseerd, of ze blijven toch alleszinds op de server staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Maar SideShow, wat wil je nu precies? Je kunt namelijk ook met POP de berichten op de server laten staan, net als met IMAP.

De enige vorm van push email die ondersteunt wordt door de iPhone (zonder jailbreak) is met een account bij Yahoo via IMAP. Er zijn via jailbreak wel mogelijkheden om dit uit te bereiden naar alle IMAP accounts. Maar ik zou niet weten of dat negatieve gevolgen heeft voor de batterijduur etc.

Tot slot zal inderdaad Microsoft Exchange push email (direct push) worden toegevoegd in de 2.0 software die in juni gaat uitkomen. Verder gaan er geruchten dat dan ook .Mac push email ondersteuning zal worden toegevoegd :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 23:40
ik heb gewoon me exchange werkend. IMAP moet alleen ff aanstaan. De e-mails blijven gewoon aanwezig op de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke hier mijn vraag dan even omdat het niet heelemaal duidelijk is of het mogelijk word wat ik bedoel.
wij hebben hier op mijn stage/werk een monitor bak staan die server contoleerd.
nu stuurd deze een mailtje als er iets mis is en heeft mijn stage begelijder een tel waar die gewoon push mail op heeft en als hij een mailte binnen krijgt zijn tel gelijk over gaat zonder dat hij er iets aan hoet te doen.
nu het punt kan de iphone dat ook zonder dat die altijd aan staat kan hij dat in stand by.
ik heb nu een touch en die kan via wifi aleen mail binnen haalen als die echt aan staat.
en dan ben ik dus voor het doeleinde waar voor ik het nodig ben altijd te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Topicstarter
skinny

ja dat zal kunnen in standby volgens mij ... dat is zowat het concept ook van pushmail

Ik heb ook nog een vraag: is het mogelijk om je exchange agenda te lezen momenteel? Ik denk van niet .. dit zal ook maar mogelijk worden met die update in juni ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
SideShow schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:09:
Ik heb ook nog een vraag: is het mogelijk om je exchange agenda te lezen momenteel? Ik denk van niet .. dit zal ook maar mogelijk worden met die update in juni ?
Dit kun je zelf ook makkelijk vinden ;) Maar goed, hier een filmpje van de presentatie van de iPhone 2.0 software (alleen de enterprise functies, waaronder dus Exchange support):

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SideShow schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:09:
skinny

ja dat zal kunnen in standby volgens mij ... dat is zowat het concept ook van pushmail

dan word dit dus mijn volgende phone :)
dat is het eenige wat de phone moet kunnen voor mijn werk dus is dat mooi mee genoomen.
Pagina: 1