Toon posts:

Router + Moden = geen internet (ziggo)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Sinds jaren volg ik dit forum wanneer ik problemen heb met computergerelateerde zaken. Echter kon ik via de search niet precies vinden wat ik zocht, dus bij deze:

Pasgeleden is mijn Casema abonnement automatisch overgegaan op Ziggo. Sinds die omzetting werkt internet niet meer op mijn vaste pc en draadloos via de laptop.

Wanneer ik de kabel rechtstreeks van het modem in een van de computers doe, heb ik prima internet. Wanneer ik de opstelling mét router gebruik, krijg ik op de vaste pc een melding dat "de verbinding geen of beperkte verbinding heeft" en op de laptop kan ik mijn draadloze netwerk niet meer vinden...

Dit probleem is nooit aan de orde geweest en speelt pas sinds een aantal dagen. Ikzelf denk dat het iets te maken heeft met het toekennen van een ipadres of macadres ??

Ik heb al geprobeerd om in de router wat in te stellen, maar daar kan ik niet meer in... (192.168.2.1)

iemand een idee hoe ik weer internet VIA de router kan bewerkstelligen?

vast bedankt

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Uit de handleiding van Ziggo:
Apparatuur aansluiten op uw modem
Wanneer u nieuwe hardware op uw Ziggo modem aansluit (bijvoorbeeld een laptop,
een router of spelcomputer), haal dan altijd de stekker van het modem minimaal 15
seconden uit het stopcontact. Steek deze daarna weer in het stopcontact. Op deze
manier neemt uw apparatuur de instellingen van het modem over.
Verbinding herstellen van uw router
Is uw PC, laptop of andere apparatuur verbonden met het kabelmodem via een
(draadloze) router en heeft u opeens geen verbinding meer? Dan kan dit komen
doordat uw router niet (meer) automatisch de instellingen van het kabelmodem
overneemt.
Om de router weer de instellingen van het kabelmodem te laten overnemen en
daarmee de verbinding te herstellen haalt u de stekker van uw (draadloze) router
minimaal 15 seconden uit het stopcontact. Steek deze daarna weer in het
stopcontact
Geprobeerd?

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Yes, ook met het modem, helaas geen oplossing...

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:06
Ander punt:

De kabel die tussen modem en computer hangt is een crosscable. Als je de computer aansluit op de switch van de router, heb je over het algemeen een straight kabel nodig. De kabel hoeft géén straight te zijn als de netwerkkaart (NIC) en de switch Auto-MDI/X ondersteunen. Auto-MDI/X houdt in dat de NIC en switch zélf kunnen kan bepalen of de kabel crossed of straight is. Maar aangezien de computer aangeeft dat er geen verbinding mogelijk ('beperkte verbindingsmogelijkheid') is, ga ik ervan uit dat één van de twee apparaten dat niet kan en dan heb je dus een straight kabel nodig.

Een simpelere verklaring is dat de router gewoon stuk is. Werkt de router/ switch/ wireless wel als er géén internet aan hangt?

[ Voor 12% gewijzigd door Jaap-Jan op 20-05-2008 14:21 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:17

Passievrucht

swarma

Als je router het kan, probeer eens een ander mac adres in te vullen. Uiteraard ongekoppeld aan de modem. Dan allebei een koude start oftewel stroom eraf en erop..

@ Jaap-Jan, het heeft eerder ook gewerkt dus dat cross en straight gaat helaas niet op.

[ Voor 21% gewijzigd door Passievrucht op 20-05-2008 14:21 ]

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:05:
Beste allemaal,

Sinds jaren volg ik dit forum wanneer ik problemen heb met computergerelateerde zaken. Echter kon ik via de search niet precies vinden wat ik zocht, dus bij deze:

Pasgeleden is mijn Casema abonnement automatisch overgegaan op Ziggo. Sinds die omzetting werkt internet niet meer op mijn vaste pc en draadloos via de laptop.

Wanneer ik de kabel rechtstreeks van het modem in een van de computers doe, heb ik prima internet. Wanneer ik de opstelling mét router gebruik, krijg ik op de vaste pc een melding dat "de verbinding geen of beperkte verbinding heeft" en op de laptop kan ik mijn draadloze netwerk niet meer vinden...

Dit probleem is nooit aan de orde geweest en speelt pas sinds een aantal dagen. Ikzelf denk dat het iets te maken heeft met het toekennen van een ipadres of macadres ??

Ik heb al geprobeerd om in de router wat in te stellen, maar daar kan ik niet meer in... (192.168.2.1)

vast bedankt
Router stuk / naar fabrieks instellingen gereset?

Zoek het boekje eens op, doe een harde reset op je router (zodat je zeker weet dat je op de fabrieks settings zit, meestal met een verzonken knopje achterop) en stel met het IP en user/pass uit je boekje je router opnieuw in.

Misschien heb je je router niet beveiligd, en is een van je buren zo vriendelijk geweest om je settings voor je aan te passen? :X

/edit
Ok, nu iets wat misschien stom klink. Heb je soms een nieuw modem gehad?
Een paar jaar terug kreeg m'n huisbaas een nieuw motorola modem (installatie door monteur, ik was er toen niet), waarna de router niet meer goed functioneerde. Na veel tijd, gevloek, getier, geen hulp van de helpdesk van de ISP (Chello dacht ik) de servicedesk van m'n router fabrikant (sweex of sitecom, daar wil ik vanaf zijn) gebeld. En deze herkende het probleem. De voeding van de router was te zwak voor het nieuwe modem |:( dat verzin je niet.
Ze stuurde een nieuwe voeding op, en klaar was klara J2pc.

[ Voor 15% gewijzigd door J2pc op 20-05-2008 14:27 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• bszz
  • Registratie: November 2002
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:05:
Beste allemaal,

vast bedankt
Wat voor router heb je? Kun je de router niet meer bereiken? Krijg je wel het aanmeldscherm te zien? Zo ja, heb je geprobeerd de router hard te resetten zodat je de factory defaults weer terug krijgt en welleicht wel weer in kunt loggen? Als het een draadloze router is: probeer eens met een draadje connectie te maken...

Dat zijn de eerste stappen. Meer info is wel gewenst om het probleem te kunnen analyseren. Wat je anders kunt verwachten is een een hoop trial-and-error gokjes, en dat is nooit zo efficient.

edit:
Als je je modem eens helemaal reset en vervolgens je router er weer aanhangt en je hebt nóg geen internet, probeer dan het MAC adres van je PC eens aan je router toe te kennen.

[ Voor 5% gewijzigd door bszz op 20-05-2008 14:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een router die zowel draadloos (WEP) als met een wachtwoord beveiligd is, iemand anders kan de instellingen dus niet wijzigen. In volledige opstelling (dus computer met kabel naar router, router aan modem en laptop via draadloos) kan ik met allebei niet op de router komen om hem in te stellen... Ik krijg ook geen aanmeldscherm...

• bszz
  • Registratie: November 2002
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:26:
Ik heb een router die zowel draadloos (WEP) als met een wachtwoord beveiligd is, iemand anders kan de instellingen dus niet wijzigen. In volledige opstelling (dus computer met kabel naar router, router aan modem en laptop via draadloos) kan ik met allebei niet op de router komen om hem in te stellen... Ik krijg ook geen aanmeldscherm...
Merk? Type? Versie? Heb je je router al gereset naar factory defaults? Kun je pingen?

=essentiele info!

Verwijderd

Topicstarter
Heb m gereset, maar helaas zonder resultaat. Het betreft een simpele draadloze router, staat niet eens een merk op. Pingen naar de router of de modem of?

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:35:
Heb m gereset, maar helaas zonder resultaat. Het betreft een simpele draadloze router, staat niet eens een merk op. Pingen naar de router of de modem of?
Heb je 'm gewoon gereset, of naar de factory defaults gezet (meestal tijdje (>5s) ingedrukt houden)?

Staat er wel iets van een type of zo, misschien onderop?

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Topicstarter
met t knopje op de achterkant (10 sec inhouden)...

geen type, enkel made in taiwan...

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:59

sanzut

It's always christmas time

Ik had een vergelijkbaar probleem afgelopen week. We hebben hier vorige week donderdag stroomstoring gehad, omgeving Uden tot Beek en Donk (Brabant). Daarna werkte het internet via mn router niet meer, mar rechtstreeks nog wel. Toen ik de router eens aan een grondige inspectie onderworp bleek dat het lampje van de WAN poort niet meer reageerde. Ook met een andere kabel, aangesloten op een andere PC, zodat het lampje aan zou moeten gaan ging het lampje niet aan.
Conclusie Wan-poort van router is gefrituurd bij de stroomstoring. Nieuwe router gekocht, en het werkt weer als een zonnetje :)

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:22:
met t knopje op de achterkant (10 sec inhouden)...

geen type, enkel made in taiwan...
Maar je kan nu ook het standaard lan ip (iets als 192.168.0.1) niet bereiken met een ping / browser?
Probeer anders eens iets als lan scanner om uit te vissen waar ie gebleven (als ie überhaupt nog bereikbaar is).

Anders maar gewoon een nieuwe kopen. Zonder info schiet dit verder ook niet op.

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Heel erg bedankt, ik heb weer verbinding nu. Alles op factory settings, minuutje eruit en de router was weer te bereiken. Die heb ik kunnen instellen nu :D

bedankt!
Pagina: 1