[Citrix] Citrix server verbind verkeerde data collector

Pagina: 1
Acties:

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-01 19:13
Ik heb 4 terminal servers waarvan 2 fysieke en 2 op ESX.
De virtuele servers verbinden met de verkeerde data collector. Tussen de servers zit geen enkele poort restrictie maar ik kan niet vinden waarom het niet werkt. Telnet vanaf de virtuele server naar de fysieke op poort 2512 gaat prima maar het lijkt net alsof ze elkaar niet zien.

Ik maak gebruik van Windows 2003 R2 Std en Ent met Citrix MF4.0

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:02

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Hoe zitten je data collector preferences? Zit daar misschien nog iets fout? http://www.dabcc.com/miab...tor-Elections-MIAB-2.aspx

Komen er nog ergens foutmeldingen terug?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• ChrisVrolijk
Dit staat goed maar nog steeds pakt hij de andere data collector.

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-01 11:21
offtopic:
Hoe groot is het verschil bij jou tussen de 2 fysieke en de 2 op ESX? Fysiek kan 70% meer aan als virtueel of niet?

• ChrisVrolijk
the-edge schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:38:
offtopic:
Hoe groot is het verschil bij jou tussen de 2 fysieke en de 2 op ESX? Fysiek kan 70% meer aan als virtueel of niet?
Wij hebben bijna alles virtueel behalve de servers waar specifieke hardware aan hangt, die veel I/O veroorzaken of extreem veel geheugen nodig hebben.

• ChrisVrolijk
Ik heb de oplossing gevonden voor mijn Data collectors.
Er zit een verborgen registry key in HKLM\Software\Citrix\Ima\Data.
Deze kun je zien door de rechten aan te passen en te zorgen dat hij identiek is als op je data collector.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ChrisVrolijk schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:59:
[...]

Wij hebben bijna alles virtueel behalve de servers waar specifieke hardware aan hangt, die veel I/O veroorzaken of extreem veel geheugen nodig hebben.
kortom je terminalserver/citrix heb je het liefst niet in een VM ;)

...ik tenminste niet

A wise man's life is based around fuck you

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-02 15:34

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Powershell schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:08:
[...]

...ik tenminste niet
offtopic:
Vorige week weer het jaarlijkse "sales-praatje" gehad met Citrix, waarbij geclaimed werd dat men nu toch in Labs tot 144 concurrent sessions aankon mbv XenServer.

Tuurlijk gaf men niet aan op wat voor hardware dit was, en hoe zwaar deze sessie's waren, maar het geeft wel aan dat eea toch verbeterd. Overigens gaf de engineer van Citrix aan dat het ook nog steeds de voorkeur heeft om TS fysiek te draaien (en terecht imho)
ChrisVrolijk schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:59:
Ik zou veel "context switches" ook toe gaan voegen aan bovenstaand lijstje en ook je TS fysiek gaan draaien.

Understanding and Troubleshooting context switches in a Citrix Server farm

[ Voor 27% gewijzigd door Question Mark op 21-05-2008 11:25 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:06

Asteroid9

General Failure

Powershell schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:08:
[...]

...ik tenminste niet
offtopic:
Tenzij de beheersvoordelen opwegen tegen het minder efficiente gebruik van de hardware resources...

Zware hardware is tegenwoordig zeer betaalbaar, en dan is wat performance verlies niet echt een groot probleem.
Hoogstwaarschijnlijk ga ik binnenkort over naar zowel server- als applicatie virtualisatie, ook al kost dat in totaal behoorlijk wat meer resources... ;)

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Pagina: 1