Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon, ik heb op dit moment een Qtek9100 (MDA Vario).
Ik wil nu zeker weer een ppc met volwaardig toetsenbord en ben dus nu aan het twijfelen dus 3 toestellen.
De Tytn2, de E-ten Glofiish M800 met VGA scherm en de E-ten Gloffish M810 met QVGA scherm.

Nu hebben de E-ten modellen slechts 64MB RAM en de Tytn2 heeft 128MB RAM.
Nu vraag ik mij af of dit echt heel goed merkbaar is?

De E-ten's hebben daarintegen wel weer een 500Mhz processor ipv de 400Mhz van den Tytn2.

Ik zie heel veel reacties van mensen die teleurgesteld zijn dan de E-ten 'maar' 64MB is.
Maar is er iemand die allebij de telefoons in zijn handen heeft gehad en me kan vertellen of er echt merkbaar verschil in de snelheid zit?

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-11 00:16
Mijn G900 met 111mb ram heeft bijna altijd nog 50MB over, nog nooit gehad dat er minder RAM vrij was. Daarnaast is een QVGA scherm weer heel fijn met browsen enzo. Het is een afweging die je moet maken.

Verwijderd

Kleine aanvulling op de processorsnelheid van de TyTN.

De TyTN II heeft een Qualcomm® MSM 7200 chipset. Dit is een dualcore processor. Zoek maar eens goed op internet. De ene core handelt de applicaties af op 400Mhz, de andere core @275Mhz het telefoongedeelte
quote: Datasheet MSM7200
To perform all the multimedia functions, the MSM7200 integrates an applications processor (ARM11™ operating at 400 MHz), a modem processor (ARM926™ operating at 275 MHz), and two high-performance DSPs, QDSP4000™ (120 MHz) and QDSP5000™ (250 MHz), into a single chip. No additional application processors are needed to run full-featured, third-party operating systems such as Windows Mobile® or Linux®.
Dit maakt een effectieve processorsnelheid van 675Mhz, hoger dus dan de 500Mhz van de E-Ten.

Het verschil tussen 64mb en 128 mb merk je enorm, zeker bij openschuifbare telefoons. Het is het verschil tussen je irriteren omdat het scherm zo lang erover duurt te kantelen, of gewoon snel aan het werk gaan. Het is het verschil tussen 10 seconden moeten wachten tot je bericht is geopend, of onmiddelijk je mail kunnen inzien. Het is het verschil tussen elke keer in de taakbeheer de applicaties definitief sluiten of gerust wat applicaties open kunnen laten staan. Het moge duidelijk zijn, een groot verschil ;)

In jouw geval zou ik kiezen voor de TyTN II, een beproefd, goed toestel!

Verwijderd

sorry maar de tytnII heeft geen grafische drivers... en dat merk je echt wel in de snelheid van het ding.
koop dan een touch cruise... of ... een Pharos ! of wacht op de touch diamond

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 23:38:

sorry maar de tytnII heeft geen grafische drivers... en dat merk je echt wel in de snelheid van het ding.

koop dan een touch cruise... of ... een Pharos ! of wacht op de touch diamond
De E-ten ook niet, dus is imho in dit geval niet relevant. De pharos heeft ook maar 64 mb plus geen Wifi en bij mijn weten geen G3. De cruise is leuk, maar TS heeft het niet specifiek gehad over GPS maar wel specifiek over een compleet toetsenbord. Beide suggesties van jou vallen daar

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor de reacties.
Ik heb ook wat gegoogled op de tytn II en daar zijn ook niet al te veel positieve reacties over.

Mijn Qtek9100 loopt momenteel lekker vlot met windows 6.1 en overclocked op 273Mhz.
Mischien dat ik beter kan wachten tot HTC (als het ooit gebeurt) komt met nieuwe drivers voor de Tytn II.
Of op een andere toestel zoals de SE X1.

Want ik had gisteren een Eten X500 in mn handen met ook 64MB RAM met VGA scherm, wel haarscherp beeld maar mn Qtek was sneller...

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik zou zowiezo 128MB RAM kopen, en dat argument dat TyTN II geen videodrivers heeft... op de FP staat dat HTC met drivers komt.

Dus dat is een non-argument.

Ik heb een TyTN (gewone), en daarmee zit ik met een clean ROM toch redelijk vaak tegen de limiet van m'n RAM, en ik had graag wat meer gehad.

CPU is 400Mhz (bij mij ook), en dat bolt dus wel super, mits niet teveel open.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Je kan ook nog de toshiba portege g900 overwegen compleet toetsenbord wifi 3g 526mhz intel cpu 800x480 resolutie Ram: 128 mb Rom: 128 mb 3 inch touchscreen.

De qtek 9100 heb ik ook, en de 9100 moet het toch afleggen tege mijn nieuwe toshiba g900.

Lijkt mij het overwegen waard.

[ Voor 23% gewijzigd door ikweetniks op 21-05-2008 11:20 ]

Verwijderd

De Samsung I780 is een overweging waard. Snel (624Mhz proc), Wifi, 3G, Gps, Resolutie van 320*320 (kan een nadeel zijn voor sommige applicaties, hoewel dat op te vangen is door het gebruik van een 3d party application genaamd RealVGA) en 128 mb RAM, 256MB ROM. Kortom, een fijn toestel. Enige mogelijke nadeel is de camera (slecht 2MP), maar voor mij geen probleem aangezien ik toch nooit foto's maak met mijn toestel.

Toestel is stuk goedkoper dan de TyTN II (scheelt om en nabij de 150 euro), maar biedt eigenlijk precies hetzelfde (scherm is fractie kleiner).

TyTn II heb ik geen vervelende ervaringen mee. Heb hem alleen niet gehouden omdat ik hem te dik vindt. De Samsung is 11,6 cm lang, 6,2 cm breed en 1,4cm dik. De TyTN is 11,2cm lang, 5,9 cm breed en 1,9cm dik.

Die halve centimer in dikte merk je echt in je zak. Hoewel de Samsung iets breder is, valt hij door de slankheid van het toestel toch heel makkelijk in je zak. Zelfs in strechted broeken (die een goede vriendin van me altijd draagt) past ie gemakkelijk.

Toetsen zijn iets kleiner dan die van de TyTN. Heb je enorm dikke vingers, dan kan dat een nadeel zijn, maar ik merk het verschil in typen niet. Het is even wennen, maar gaat daarna vloeiend.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben toch wel gewend nu aan het grote scherm dus dat is zeker iets wat ik weer wil, mede als het uitschuifbare toetsenbord.
Dus dan valt de Samsung af.
De Toshiba zou inderdaad een optie kunnen zijn al heb ik ook gelezen dat die dingen erg veel last hebben van bugs...
Mischien toch nog maar even een paar maanden wachten tot er nieuws/beters uitkomt.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ok, we hebben dit topic opengehouden omdat de oorspronkelijke vraag, Nu hebben de E-ten modellen slechts 64MB RAM en de Tytn2 heeft 128MB RAM. Nu vraag ik mij af of dit echt heel goed merkbaar is?", wel intressant was en topic waardig.

Echter is dit topic toch uitgelopen op een "Welke pda moet ik nemen" topic en dat is hier niet de bedoeling. Dat mag je gewoon zelf uitdokteren :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.