Ik ben m'n schoonvader aan het helpen met z'n pc...
Het probleem
Het laatst ondersteunde systeem voor een oud boekhoudpakket is windows 98. De nieuwe PC heeft Vista als OS.
De oplossing
Virtual PC installeren en Windows 98 installeren in de VPC.
Bovenstaande werkt prima, echter nu moet er ook nog geprint worden. De printer is via USB gekoppeld aan de PC en werkt correct onder Vista. Virtual PC ondersteund schijnbaar geen USB (ben de link kwijt
maar een quote die ik in een mail naar me schoonpa geplakt had)
[list]• Pingen vanuit de command prompt in de win98 VPC werkt gewoon. WINS ook, (kan de Vista hostname pingen)
• Netwerk enviroment werkt niet (Error: cannot browse network enviroment)
• Kan via de printer setup geen verbinding maken naar de vista PC. [url]\\host\printer[/] en [url]\\192.168.1.15\printer[/] werken beide niet.
Ik heb al vanalles zitten zoeken op internet/GoT, met/zonder vpc keywords etc, maar niks te vinden...
(Zal vast wel de verkeerde keywords hebben
)
Iemand een idee wat dit probleem kan oplossen? Of een andere slimme oplossing? (VirtualBox ondersteund USB, maar om win98 nou opnieuw te installeren)
Het probleem
Het laatst ondersteunde systeem voor een oud boekhoudpakket is windows 98. De nieuwe PC heeft Vista als OS.
De oplossing
Virtual PC installeren en Windows 98 installeren in de VPC.
Bovenstaande werkt prima, echter nu moet er ook nog geprint worden. De printer is via USB gekoppeld aan de PC en werkt correct onder Vista. Virtual PC ondersteund schijnbaar geen USB (ben de link kwijt
Aangezien de PC geen parallelle poort heeft (ook niet op het mobo) en ik geen parallelle poort op een PCI kaartje had liggen hebben we de printer op de Vista PC gewoon gedeeld. So far so good, echter nu loop ik tegen wat problemen aan.The most glaring deficiency, though, is the lack of USB support in the virtual machines. Other than a mouse or keyboard, if you want to use a USB device with Virtual PC, you're out of luck.
[list]• Pingen vanuit de command prompt in de win98 VPC werkt gewoon. WINS ook, (kan de Vista hostname pingen)
• Netwerk enviroment werkt niet (Error: cannot browse network enviroment)
• Kan via de printer setup geen verbinding maken naar de vista PC. [url]\\host\printer[/] en [url]\\192.168.1.15\printer[/] werken beide niet.
Ik heb al vanalles zitten zoeken op internet/GoT, met/zonder vpc keywords etc, maar niks te vinden...

Iemand een idee wat dit probleem kan oplossen? Of een andere slimme oplossing? (VirtualBox ondersteund USB, maar om win98 nou opnieuw te installeren)
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.