Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een digitale videocamera die op SD kaart of zo (maakt niet zoveel uit wat voor kaartje) op kan nemen. In veel camera's kan wel een kaart, maar daar kun je dan alleen foto's op opnemen....

Ik kom niet verder dan de Aiptek camera's en de Toshiba Camileo Pro. Ik zoek in ieder geval een low budget camera waar ik kinderen mee kan laten werken. Geen camera waar een tape in moet, het moet via usb of firewire uit te lezen zijn, geen capture. Het moet snel kunnen, gewoon via Windows, geen extra software.

Zijn er meer dan die ik net noem? Ik kan ze niet vinden in ieder geval.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Normaal op dv tape is het uit te lezen met usb/firewire. En waarschijnlijk zijn er bijna geen camera`s met geheugenkaarten omdat ze niet zo snel kunnen opnemen of ver te klein zijn veel op te nemen.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar met DV kunnen ze veel te veel opnemen. Als ze terugkomen met een half uur materiaal kun je het niet meer eventjes editen. Dat kost dan veel te veel tijd voor onze workshops. Liefst laat ik ze maar een paar minuten opnemen, hooguit.

• Goscinny
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-02 08:27
Op kieskeurig selecteer productvergelijk en dan bij opslagmedium geheugenkaart, dit geeft 74 camera´s.

http://www.kieskeurig.nl/...1&min=1&pcode=camc&sort=2

Edit: Foutje: Niet alle camera's slaan de video op het geheugenkaartje, (DVD, mini-DV, Harde schijf) maar er staan wel low budget videocamera's bij van Samsung, Canon en Panasonic met ondersteuning voor geheugenkaartjes.

[ Voor 19% gewijzigd door Goscinny op 20-05-2008 12:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
had ik ook geprobeerd, maar die site liep constant vast bij mij.... Nu weer, als ik op je link klik krijg ik meteen een proxy error....

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Betaalbare HD Videocameras - Deel 2

De tweede post in dit topic geeft een overzicht van (HD) camera's die op een SD(HC) kaartje en/of op een harde schijf opnemen.

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-02 21:14

rimpeldinky

nani?

canon FS-10, FS-11 en FS-100, allen puur- SDHC opnames (de 10 en 11 hebben nog een buffer van een paar gig, de fs-100 niet) pricerange: 300 tot 500 euro, budget, niet low-budet.. maar misschien wel interesant?

[ Voor 25% gewijzigd door rimpeldinky op 20-05-2008 12:46 ]

*burp*

• Goscinny
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-02 08:27
Tot 350,- euro:

Canon FS100
Panasonic SDR-SW20
Panasonic SDR-S10
Panasonic SDR-S7
Panasonic SDR-S9
Samsung vp-mx10a/xef

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_21/OFF01.SHTML
E90
640 x 480 / 25 fps
SD tot 2 Gb

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga eens flink surfen met deze tips. Wel hoopte ik het op een euro of 200 te houden, want ik heb er wel dik 20 nodig....

Verwijderd

Alle videocamera's die opnemen op een HDD kunnen evengoed opnemen op een geheugenkaartje. Geen van de camera's die opnemen op een miniDV, maar wel een geheugenkaartslot hebben kan video opnemen op het geheugenkaartje. Gezien je budget denk ik dat je op de Panasonic SDR-S7 uit gaat komen.

Let wel op bij aanschaf van een dergelijke videocamera dat je boven de resolutie van 640x480 gaat zitten, anders geef je de arme mensen gewoon een veredelde webcam mee :)
Pagina: 1