Ik ben nu ongeveer 2 weken bezig met het volgende probleem;
Mijn computer heeft 7 maanden stil gestaan wegens afwezigheid, voor deze periode werkte hij prima, sinds ik terug ben echter geeft hij geen teken van leven meer. Het enige waaruit blijkt dat er nog leven in zit is zodra ik de aan/uit van de voeding inschakel de oranje lampjes van de netwerkpoorten beginnen de knipperen.
Ik heb tal van tests uitgevoerd en ieder onderdeel blijkt op zichzelf perfect te werken.
Ik heb hem teruggebracht (zat nog garantie op) om te laten vervangen maar bij de tests bij de leverancier bleek dat er alleen een BIOS reset nodig was. Ze bevestigden later dat het moederbord niet werkte bij aankomst, na de BIOS reset werkte deze wel.
Heb het onderdeel net weer in mijn PC gezet, en nadat alles vast zat hoopvol de powerswitch ingedrukt. Niks. Nog steeds precies hetzelfde probleem.
Ik ben inmiddels ten einde raad want ik zou niet weten waar het probleem nog in zou kunnen zitten.
Specificaties:
- AMD 64bit 4000+
- 2gb Kingston DDR dual channel
- MSI K8N Diamond nForce 4 moederbord
- GeForce 7800GTX
- Soundblaster Audigy Platinum
- Antect NeoPower 480 Watt
- Maxtor 200gb 7200rpm SATA HDD
Hopelijk zie ik via deze weg het licht naar de oplossing
Edit: TT "werken los" dus.
Mijn computer heeft 7 maanden stil gestaan wegens afwezigheid, voor deze periode werkte hij prima, sinds ik terug ben echter geeft hij geen teken van leven meer. Het enige waaruit blijkt dat er nog leven in zit is zodra ik de aan/uit van de voeding inschakel de oranje lampjes van de netwerkpoorten beginnen de knipperen.
Ik heb tal van tests uitgevoerd en ieder onderdeel blijkt op zichzelf perfect te werken.
- De voeding is aangesloten op een andere PC (24-pins + 12V stekker), werkte daar prima.
- De powerswitch heb ik aangesloten op een andere PC, werkte daar ook perfect. Ook heb ik (op aanraden van de leverancier) geprobeert de PC te "hotwiren"; De + en - pin van de powerswitch aansluiting met elkaar verbinden mbv een schroevendraaiertje. Er gebeurde niks.
- Alle apperatuur + bekabeling losgehaald, het enige wat nog aangesloten was waren de 24-pins stekker, de 12V kabel en de processor + fan, nog steeds niks.
Ik heb hem teruggebracht (zat nog garantie op) om te laten vervangen maar bij de tests bij de leverancier bleek dat er alleen een BIOS reset nodig was. Ze bevestigden later dat het moederbord niet werkte bij aankomst, na de BIOS reset werkte deze wel.
Heb het onderdeel net weer in mijn PC gezet, en nadat alles vast zat hoopvol de powerswitch ingedrukt. Niks. Nog steeds precies hetzelfde probleem.
Ik ben inmiddels ten einde raad want ik zou niet weten waar het probleem nog in zou kunnen zitten.
Specificaties:
- AMD 64bit 4000+
- 2gb Kingston DDR dual channel
- MSI K8N Diamond nForce 4 moederbord
- GeForce 7800GTX
- Soundblaster Audigy Platinum
- Antect NeoPower 480 Watt
- Maxtor 200gb 7200rpm SATA HDD
Hopelijk zie ik via deze weg het licht naar de oplossing
Edit: TT "werken los" dus.