Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-11 08:33
Beste Tweakers,

Ik zoek een manier om de kosten voor het bellen omlaag te krijgen. Hiervoor heb ik al een sip telefoon aangeschaft van Siemens en deze gebruik ik i.c.m. Voipbuster. Dit scheelt al heel veel, echter alleen voor vaste nummer. 06 nummers zijn weer duurder om te bellen met Voipbuster dan gewoon via de vaste lijn. En daar zit het probleem. Ik heb een bedrijf die bereikbaar is onder een vast nummer. Alleen ben ik vaak op pad en heb ik er voor gekozen om er een doorschakeling in te zetten naar mijn mobiel. Hier komen dan ook de meeste kosten vandaan. De meeste kosten komen van de doorschakeling van de Kpn lijn naar mijn mobiel.

Is er een manier om dit beter (goedkoper) in te richten? Zijn er Voip providers met lage kosten voor bellen naar mobiel?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-10 22:26
Voipcheap is goedkoper voor bellen naar mobiel, maar daar schiet je toch niets mee op? Of kun je je kpn lijn doorverbinden via je ata box?

Wat je ook kun doen is gewoon voicemail aanzetten op je lijn, en dan voicemail in email aan te zetten zodat je je voicemail op je mobiel binnen krijgt. Vervolgens bel je het bedrijf gewoon terug.

Of je zou inbound SIP kunnen gebruiken op je mobiel als ie dat ondersteund.
Inbound sip nr aanvragen bij bijv. Budgetphone voor een 10tje per jaar.
Vervolgens een premium account bij Voxalot, daar zowel je budget phone inbound nr als voipbuster outbound registreren. En deze info in je mobiel en ata box invullen.

Dan ben je op dat nummer zowel thuis als mobiel te bereiken. Ik heb dat zo ingesteld op mijn mobiel, en het werkt lekker op het telfort netwerk (beetje vertraging en echo-cancelation met mijn carkit werkt niet helemaal optimaal, maar het is goed te doen). Moet wel zeggen dat het accu vreet.

[ Voor 48% gewijzigd door Krypt op 20-05-2008 10:07 ]

Pvouput live

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-10 03:58

we_are_borg

You will Comply

Je kan ook kijken of je gebruik kan maken van een mobiele gatway, als dit systeem een 06 nummer dedecteer dan belt hij met de gateway. De gateway is niets anders dan een mobiel abonnement die je via vaste lijn mobiel laat bellen. Aangezien dat het een doorschakel mode is zo het wel iets exotiser moeten zijn als normaal. Deze link laat je het e.e.a. zien misschien dat het goedkoper is of intressanter maar dat zou je na moeten rekenen en ook even een goede leverancier er voor vinden.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-11 08:33
Wow, bedankt voor deze uitgebreide reactie. Hier ben ik wel even zoet mee om uit te zoeken welk programma wat ken en via welke verbinding. Ik heb overigen een Nokia N95, dus ik ga er vanuit dat mijn telefoon dit wel ondersteunt. Ik neem aan dat dit via GPRS loopt?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-10 22:26
Heb ook een N95; en bel via de ingebouwde SIP client over een UMTS verbinding.

Nadeel is natuurlijk wel.. geen UMTS... geen telefoon en gaan alle gesprekken weer naar de voicemail.
En soms is het zo dat de verbinding naar de sip server even wegvalt waarbij de sip provider denkt dat je niet aangemeld bent en het gesprek dus nog steeds naar de voicemail gaat (ben nog even aan 't zoeken om dat op te lossen)

PS en in 10 van de 10 gevallen mag je geen voip doen over je mobiele internet verbinding. Dus je kán er een opmerking over krijgen. (voordeel van het gebruik van voxalot als intermediair is dat je je verbinding over poort 80 kan laten lopen ipv 5060)

[ Voor 91% gewijzigd door Krypt op 20-05-2008 12:00 ]

Pvouput live