[SBS 2003] Registratie werktijden obv inloggen/uitloggen

Pagina: 1
Acties:

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:40
Wij draaien momenteel een SBS2003 server in een domein met een tiental cliënts. Nu is het idee gekomen om de werktijden te gaan registreren (was tot op heden een 'komen en gaan' van personeel, waardoor de administratie een beetje in het honderd liep). Dit zou volgens mij moeten kunnen op basis van de tijden waarop iemand op zijn werkstation inlogt en weer uitlogt. Nu ben ik hier naar op zoek gegaan, maar kan hier helemaal niets over vinden. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan bewerkstelligen?

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03-2025
je zou het logon en het logout script iets kunnen laten doen. Maar daar heb je weinig aan als een user s'avonds de pc lockt ipv uitloggen.

while ( !$succeed ) { $try++ }

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 17:10

Gerco

Professional Newbie

Login en Logout events laten auditen middels een policy en dan met een script de eventlogs van de PCs uitlezen.

Je kan natuurlijk ook een prikklok ophangen, op die manier weet het personeel tenminste dat er op ze gelet wordt en hoef je het niet heimelijk te doen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:20
Frankster schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 09:47:
Wij draaien momenteel een SBS2003 server in een domein met een tiental cliënts. Nu is het idee gekomen om de werktijden te gaan registreren (was tot op heden een 'komen en gaan' van personeel, waardoor de administratie een beetje in het honderd liep). Dit zou volgens mij moeten kunnen op basis van de tijden waarop iemand op zijn werkstation inlogt en weer uitlogt. Nu ben ik hier naar op zoek gegaan, maar kan hier helemaal niets over vinden. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan bewerkstelligen?
Houd er rekening mee dat dit al erg op de wet van de privacy komt. Je mag niet zomaar alles registeren zonder dat de gebruikers hier schriftelijk van op de hoogte zijn gebracht (en getekend hebben).

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-02 15:34

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat ga je regelen voor gebruikers die nooit uitloggen?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
Gerco schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 10:20:
Login en Logout events laten auditen middels een policy en dan met een script de eventlogs van de PCs uitlezen.

Je kan natuurlijk ook een prikklok ophangen, op die manier weet het personeel tenminste dat er op ze gelet wordt en hoef je het niet heimelijk te doen.
Inderdaad waarom moeilijk doen?
Bedrijf waar ik gewerkt heb heeft ze ook genomen prikklok.nl ;)

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:40
Question Mark schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:56:
Wat ga je regelen voor gebruikers die nooit uitloggen?
Niet uitloggen is geen optie >:) In principe heb ik er eindelijk een beetje doorheen gekregen dat mensen 's avonds uitloggen als ze weggaan. Dus dat is het probleem niet. Het systeem hoeft ook niet enorm nauwkeurig te zijn (uurtje meer of minder wordt niet op gekeken) zolang het globaal maar ongeveer klopt.

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-02 15:34

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Frankster schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:40:
[...]

Niet uitloggen is geen optie >:) In principe heb ik er eindelijk een beetje doorheen gekregen dat mensen 's avonds uitloggen als ze weggaan.
Pest met dit soort zaken is nu net dat een "beetje erdoor gekregen" je niet gaat helpen.... Je moet 100 procent zeker zijn dat mensen netjes afloggen anders heb je niets aan je verzamelde data...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1