X1900XTX Software crossfire

Pagina: 1
Acties:

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
hoi tweakers,

Ik heb sinds kort twee Sapphire X1900XTX videokaarten die ik softwarematig in crossfire wil draaien. Ik heb een verse installatie van Windows XP x64 gedaan (nadat ik ergens gelezen had dat software crossfire niet werkte in vista), maar nog steeds lukt het niet om de kaarten in crossfire te zetten. Het knopje 'crossfire' in CCC verschijnt namelijk niet. Ik heb de laatste chipsetdrivers geinstalleerd. Verder heb ik van ATI de drivers versie 7.1, 8.3 en 8.4 geprobeerd.

Wie kan mij helpen?

Spekjes:

Pentium dual core E2160 @ 3,2 ghz
Jetway I35P-SG
2x2 gig geil 800mhz
Coolermaster real power 520 watt

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-05 13:51

SECURITEH

Man of legend.

Heb je ook de Crossfire bridge (die normaal gesproken bij je Moederbord zit als die Crossfire ondersteund) tussen de 2 kaarten geplaatst?

[ Voor 38% gewijzigd door SECURITEH op 20-05-2008 09:40 ]

• PiweD
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
Nee, dit is niet mogelijk op de X1900XTX. Ik heb dus geen master/slave cards en ook geen interne bridges, maar crossfire moet gewoon softwarematig (met 2 slave cards) kunnen werken.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:56
Ik zit te kijken in de specs van de kaarten. Maar zie daar niet Crossfire ready ofzo bij staan wat wel zou moeten als ik deze review doorlees.
In order for the software based CrossFire to work, you need any combination of two CrossFire Ready video cards from either the X1900 family or the X1950 family.
*edit:
Zie nu dat er wel een crossfire kaart te krijgen is, welke van de 2 heb jij ?

[ Voor 14% gewijzigd door mhoogendam op 20-05-2008 10:02 ]

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 08:30
mhoogendam schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 09:58:
Ik zit te kijken in de specs van de kaarten. Maar zie daar niet Crossfire ready ofzo bij staan wat wel zou moeten als ik deze review doorlees.

[...]
X1900XTX is crossfire ready. Vroeger had je dan nog een CF-mastercard nodig en die met zo'n externe kabel doorverbinden, maar het zou nu ook mogelijk moeten zijn met 2 gewone kaarten en zonder externe kabel.

End of Transmission

• PiweD
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
Ik heb 2x de Sapphire X1900XTX crossfire slave card. En bij mijn weten zijn alle ATI videokaarten die geen crossfire master card zijn gewoon crossfire ready (vanaf de X1800 serie oid).

Misschien had ik dat even in de startpost moeten vermelden: ik heb dit setje gewoon werkend gezien op een 975X moederbord, dus het is niet iets onmogelijks wat ik probeer. Maar misschien werkt het gewoon niet op een P35 mobo hoewel me dat wel heel erg sterk lijkt.

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Zo lang je een crossfire moederbord hebt moet dit gewoon werken. Kijk eens op http://www.tweaktown.com/articles/1000/software_crossfire_tested_with_catalyst_6_11_drivers/

specs

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-05 13:51

SECURITEH

Man of legend.

When used with ATI's "CrossFire Xpress 3200" motherboard chipset, the 'master' card is no longer required for every "CrossFire Ready" card (with the exception of the Radeon X1900 series).
Bron: Wikipedia: ATI CrossFire

Dus jouw kaart heeft gewoon een Master nodig.
Pagina: 1