Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Safari] page-break-before:always

Pagina: 1
Acties:

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik heb een pagina waarop producten in rijen van 3 worden weergegeven. Elke rij van 3 bevindt zich in een div met daarna een div met een page-break class die @media:print page-break-after:always als optie geeft. Dit ervoor zorgen dat een product niet half op de ene pagina komt en half op de andere.

In FF2 en 3rc1 werkt dit prima maar in Safari 3 wil dit niet werken, hij negeert de page-break-after volledig.

Daarnaast was ik op zoek naar een manier om vanuit firefox of safari een div te centreren op een A4 vel. Nu verwacht je dat met margin:auto te kunnen doen. Maar dit werkt helaas alleen horizontaal, terwijl op het scherm het ook verticaal werkt.

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:02
Niakmo schreef op maandag 19 mei 2008 @ 23:24:
Ik heb een pagina waarop producten in rijen van 3 worden weergegeven. Elke rij van 3 bevindt zich in een div met daarna een div met een page-break class die @media:print page-break-after:always als optie geeft. Dit ervoor zorgen dat een product niet half op de ene pagina komt en half op de andere.

In FF2 en 3rc1 werkt dit prima maar in Safari 3 wil dit niet werken, hij negeert de page-break-after volledig.

Daarnaast was ik op zoek naar een manier om vanuit firefox of safari een div te centreren op een A4 vel. Nu verwacht je dat met margin:auto te kunnen doen. Maar dit werkt helaas alleen horizontaal, terwijl op het scherm het ook verticaal werkt.
Verticaal centreren kan je alleen simuleren bij mijn weten, of je moet javascript gaan gebruiken. je zou het kunnen simuleren in css door bijvoorbeeld percentages gebruiken:

[code=css]
margin:10% auto;
[/code]

Niet ideaal, maar wel de enige oplossing tenzij je aan javascript wil.

meh, beter lezen... Margin:auto werkt blijkbaar wel. Je hoeft geen rekening te houden met andere browsers blijkbaar? Nouja, mischien dat je toch nog wat aan de code hebt...

over je page-break-after, geen idee zonder een codevoorbeeld, heb het zelf nog niet gebruikt, maar misschien dat je hier wat aan hebt? Vooral de notes dan...
http://www.w3schools.com/CSS/pr_print_pageba.asp

[ Voor 18% gewijzigd door Kiphaas7 op 20-05-2008 00:09 . Reden: page-break-after stukje en beter lezen doorstrepen ]