Toon posts:

GF2MX zonder Twinview toch Twinview?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Powercolor Geforce 2MX (met TV out) maar mijn kaart ondersteunt geen Twinview. Ik heb van de week mijn harde schijf geformatteerd en andere VGA drivers geinstalleerd. Detonator 3 versie weet ik ff niet (ben niet thuis momenteel), maar het is de voorlaatste versie...
Goed, ik zit gisteren wat te rommelen (wilde ff een DIVX over de TV out kijken) en toen zag ik opeens de optie Twinview staan bij mijn VGA adapter settings.... Wonderbaarlijk genoeg werkt het enigszins. Maar niet goed...
Als ik kies voor extended desktop, dan krijg ik op mijn TV zwart beeld (hij krijgt wel signaal, maar toch zwart beeld!).
Kies ik desktop clone dan krijg ik op mijn TV hetzelfde te zien als op mijn monitor met 1 verschil: de desktop is te groot voor mijn TV.
Ik kan de resolutie van de 2e monitor (=TV out) instellen op een aantal "gekke" resoluties zoals standaard PAL resolutie enz enz maar nooit past mijn desktop in mijn TV.. ik krijg dan een scroll-desktop (als ik met de muis naar een andere kant van het scherm ga scrollt de desktop mee op de tv).
Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik op mijn monitor 1280x1024 kan laten lopen en op mijn TV 640x480 ofzow?
De software zegt dat hij het kent, maar het wil niet egg met die scrolldesktop...

Verwijderd

Volgens mij zit er in elke geforce2MX chip de twinview funcionaliteit ingebakken. Deze funtionaliteit is meestal niet ingebakken in de drivers die bij de videokaart geleverd worden. Dit was bij mij ook het geval (MSI816) Bij de detonator drivers van Nvidia is deze functionaliteit wel toegevoegd.

Bij Clone-mode is het volgens mij niet mogelijk om je monitor op een hogere resolutie te draaien dan de TV zonder dat de TV gaat scrollen. De TV kan niet hoger dan 800x600. Het is volgens mij dus niet mogelijk dat de kaart een resolutie hoger dan 800x600 naar 800x600 op de tv schaalt.

Mocht ik hier onzin staan te verkopen word ik graag verbeterd.

Verwijderd

Topicstarter
Zou het niet mogelijk zijn om de resolutie van de TV anders in te stellen dan die van de monitor ivm scrollen enzow, is het dan wel mogelijk de desktop van mijn computer op de monitor te zien en bijv op de TV out een DIVX film fullscreen (via Mediaplayer ofzow?)
? Dat zou ook ok zijn namelijk :)

Verwijderd

dat laatste is zeker mogelijk, onder de tab twin-view kies je voor clone mode, dan kan je in het zelfde menu voor een monitor en tv als 2e beeldapparaat kiezen. Door dan op de bijbehorende plaatjes te klikken (rechterytoets) kun je per beeldscherm de betreffende prop. instellen. Bij mijn bevoorbeeld: mon: 1284* 1196 (of zo) en tv op 800* 600.

of gebruik tvcc2000 of tv tool (afhankelijk van je tv-out chip) voor tv-kijken, deze software past je desktop grootte automatisch aan voor een tv vullende beeld en zonder de zwarte randen!

Verwijderd

Heej waar kan ik die tvcc2000 en tvtool downloaden...

Trouwens je kan idd die resoluties wel verschillend instellen , maar dan scrollt het beeld op de tv toch gewoon mee ??

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dat scrollen wil ik niet ik wil de hele desktop op de TV :)

Ohja, de tools staan op www.tvtool.de ik ga ze zo eens testen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze net geinstalleerd maar krijg de zooi niet goed aan de babbel hoor.. zowel tvcc2000 als tvtool maakt eigenlijk nix uit.
Ik kan wel mijn monitor naar PAL mode omschakelen maar dat levert knipperend beeld enzow op daar heb ik nix aan. Verder helpt het op de tv helemaal niet.
Tvcc2000 werkt trouwens alleen samen met een Chrontech coder, niet met een Booktree (zoals die op de GF2mx zit), dus die is alleen geschikt voor Geforce 1....
Nog andere oplossingen mogelijk?

Verwijderd

FEEDBACK : welke driver versie gebruik jij??? ik heb stap voor stap gedaan wat jij zei maar nergens kan ik de res van de tv-out wijzigen!

als ik met mn rechtermuisknop op de tv klik (clone) dan krijg ik de volgende mogelijkheden, en bij geen een staat de RESOLUTIE

- Output device
- Coller correction
- Screen adjustments
Pagina: 1