Ik heb 1 Sata schijf 160Gb met XP als boot schijf (aangesloten met sata kabel), met daar naast een (oude) 120Gb IDE data schijf samen met een (oude) IDE dvd brander (aangesloten met een IDE kabel). De Brander staat als Master de schijf als Slave.
Dit werkt goed, echter wil ik die 2de HDD nu aansluiten met een Adapter van IDE naar Sata.
Alles volgens de instructie aangesloten, dit valt ook uit te lezen in de Bios.
channel 0 - Nec dvd brander (IDE kanaal)
channel 1 - 160gb (master) (sata)
channel 1 - 120gb (slave). (sata)
Met als boot schijf de 160 gb.
Xp start op komt bij de hardware detectie en blijft daar hangen (zoeken), Dacht dus dat het een conflict zou geven met een bestaande installatie (je weet maar nooit). Dus ik de XP cd erin, en kijk of de schijf tijdens een installatie wordt herkend. Zelfde probleem ... hij blijft hangen bij de Hardware detectie.
Sluit ik vervolgens mijn DVD brander aan op Sata met behulp van die Adapter, werkt het wel.
Hij pakt dus die schijf niet(als aangesloten als Sata), maar wordt wel netjes weergegeven in de Bios.
Mobo -Gigabyte GA-MA69GM-S2H
CPU - DualCore AMD Athlon 64 X2, 2800 MHz (14 x 200) 5400+
Geheugen -2 GB (DDR2-800 DDR2 SDRAM)
1 HDD 160 GB Sata WD
1 HDD 120 GB IDE WD
1 DVD brander Nec 3540 IDE
Dit werkt goed, echter wil ik die 2de HDD nu aansluiten met een Adapter van IDE naar Sata.
Alles volgens de instructie aangesloten, dit valt ook uit te lezen in de Bios.
channel 0 - Nec dvd brander (IDE kanaal)
channel 1 - 160gb (master) (sata)
channel 1 - 120gb (slave). (sata)
Met als boot schijf de 160 gb.
Xp start op komt bij de hardware detectie en blijft daar hangen (zoeken), Dacht dus dat het een conflict zou geven met een bestaande installatie (je weet maar nooit). Dus ik de XP cd erin, en kijk of de schijf tijdens een installatie wordt herkend. Zelfde probleem ... hij blijft hangen bij de Hardware detectie.
Sluit ik vervolgens mijn DVD brander aan op Sata met behulp van die Adapter, werkt het wel.
Hij pakt dus die schijf niet(als aangesloten als Sata), maar wordt wel netjes weergegeven in de Bios.
Mobo -Gigabyte GA-MA69GM-S2H
CPU - DualCore AMD Athlon 64 X2, 2800 MHz (14 x 200) 5400+
Geheugen -2 GB (DDR2-800 DDR2 SDRAM)
1 HDD 160 GB Sata WD
1 HDD 120 GB IDE WD
1 DVD brander Nec 3540 IDE
[ Voor 0% gewijzigd door dacreator op 19-05-2008 22:18 . Reden: typo o oh oh o ]